رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630577

آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود

نساعت 24 - ماینده اصفهان در مجلس گفت: با ابلاغ قانون شفافیت قوای سه‌گانه از ابتدای مجلس آینده همه آرای نمایندگان و حتی فراتر از آن در چارچوب قانون شفاف و به اطلاع مردم می‌رسد.

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح شفافیت آرا، اظهار کرد: اولین طرحی که در مجلس یازدهم اعلام وصول شد، طرح شفافیت آرای نمایندگان بود. در مرحله کلیات خود این طرح رای نیاورد و تقاضایی که برای رای گیری مجدد شد هم با ورود یک طرح جدید به جایی نرسید.

وی درباره طرح جدیدی که از سوی نمایندگان تدوین و مطرح شد، گفت: طرح جدید طرح شفافیت قوای سه گانه بود. برخی از نمایندگان معتقد بودند که حال که می‌خواهیم وارد بحث شفافیت شویم، همه قوا آن قدری که امکانپذیر است، اطلاعات تصمیم‌گیری‌هایشان را در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: این طرح هم تصویب شد؛ رفت و برگشت‌هایی با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت و در هفته‌های اخیر تایید نهایی و ابلاغ شده است.

طغیانی خاطر نشان کرد: اما با این حال از اسفند ماه سال گذشته، 220 نفر از نمایندگان آرای خودشان را شفاف در سامانه گذاشتند که با ابلاغ قانون جدید از ابتدای مجلس آینده همه آرای نمایندگان و حتی فراتر از آن در چارچوب قانون شفاف و به اطلاع مردم می‌رسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها