رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631623

عزیزی: درباره نوسانات بازار ارز پاسخ قانع کننده‌ای داده شود

ساعت 24 - درباره نوسانات بازار ارز و سکه پاسخ قانع کننده‌ای به افکار عمومی داده شود
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا ضمن بررسی علل و عوامل افزایش قیمت کالاهای اساسی و افزایش قیمت مایحتاج مردم و نوسانات بازار ارز و سکه پاسخ قانع کننده‌ای به افکار عمومی بدهد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس در نطق میان دستور خود ضمن محکومیت کردن شدید حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران با بیان اینکه «شهادت پاداش تن خسته و مجروح سردار زاهدی بود که در طول سالیان در میادین مختلف جهاد و مبارزه به دنبال آن می‌گشت»، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تاوان سنگینی بابت جنایت خود پرداخت خواهد کرد و باید مطمئن باشد که این وحشی‌گری‌ها سقوط و زوال‌او را با سرعت بیشتری همراه خواهد کرد؛ رژیم و حامیان صهیونیستی بدانند که آزموده را آزمودن خطاست.

این نماینده مجلس با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، عنوان کرد: بدون تردید تحقق بخشیدن این مهم مستلزم پرهیز از شعارزدگی و اقدام و عمل مجدانه است؛ دولت و مجلس باید برای برداشتن موانع پیش روی مردم به ویژه بخش غیردولتی، امکان ورود آن‌ها به فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کنند و یکی از شرط‌های آن تعطیل کردن شرکت‌های خصولتی و غیرشبه دولتی است.

عزیزی همچنین از دولت خواست تا ضمن بررسی علل و عوامل افزایش قیمت کالاهای اساسی و افزایش قیمت مایحتاج مردم و نوسانات بازار ارز و سکه پاسخ قانع کننده‌ای به افکار عمومی بدهد.

وی گفت: انتظار می‌رفت وزارت جهاد کشاورزی حمایت بیشتری از کشاورزان عزیز داشته باشد اما کاهش سهمیه سوخت آنان در سال جدید از سوی وزارت نفت، عدم تامین کود و سایر نیازهای کشاورزان با شعار سال رهبری مبنی بر افزایش مشارکت مردم در تعارض است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: علت بی‌توجهی شما به مشکلات مدارس و اولیاء به ویژه در شهرهای بزرگ چیست؟ شهر بزرگ صدرا از چه جهت باید یک شهر ۳۰۰ هزار نفری با مشکلات این چنینی روبرو باشد، متاسفانه راه‌اندازی یک ناحیه آموزش و پرورش در کشور چهار سال زمان لازم دارد.

عزیزی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود دولت اقتصاد متکی به دریا را جدی‌تر ببیند و موانع این اقدام را برطرف کند، عنوان کرد: برخی تعصبات محلی و سطحی نباید مانع بهره‌برداری استان‌های بزرگ کشور از ظرفیت سواحل و دریاها شود؛ اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی امری بسیار ضروری و مورد انتظار است و از دولت انتظار می‌رود نقشه راه خود را برای مدیریت اقتصادی کشور در حوزه‌های ارز، سود بانکی، بورس، بازار کالا و بازار سرمایه ارائه کند تا مردم تفاوت آن را با سایر نظریات اقتصادی ببینند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها