رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631640

راهبرد بایدن در خاورمیانه و اتهام زنی به ایران

ساعت 24 - رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا در سخنانی با تکرار اتهام‌های واشنگتن علیه ایران مدعی شد که جو بایدن به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌هاست.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه خبری ان بی سی شب گذشته فیلمی کوتاه از سخنرانی شومر را منتشر کرد که وی در آن با تکرار اتهام‌های واشنگتن علیه ایران و محور مقاومت ادعا کرد: ایران و گروه‌های نیابتی آن بی ثبات‌کننده ترین نیرو در خاورمیانه بوده و هر روز شاهد این موضوع در یمن، دریای سرخ، لبنان، عراق و سوریه هستیم.

وی افزود: رئیس جمهوری آمریکا و دولت وی به سختی تلاش می‌کنند که جلوی تشدید تنش‌ها را گرفته و برای دفاع در برابر هر حمله و در صورت لزوم پاسخ سریع به آن آماده باشند.

شبکه قطری الجزیره نیز به نقل از وی نوشته بود که حجم تنش‌ها در خاورمیانه بسیار بالا بوده و بنابراین آمریکا باید آماده باشد.

ان بی سی اخیرا طی گزارشی نوشته بود، در حالی که آمریکا قاطعانه هرگونه دخالت در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را رد کرده، مقام‌های آمریکایی نگرانند که اقدام تلافی‌جویانه ایران بر نیروهای آمریکایی در منطقه تاثیر بگذارد.

به گفته این مقامات، نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه در حال حاضر در حالت آماده باش قرار دارند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز به سی ان ان گفت که واشنگتن در حالت آماده باش بوده و به طور فعال برای یک حمله "مهم" که ممکن است ظرف این هفته توسط ایران انجام شود و دارایی‌های اسرائیل یا آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد، آماده می‌شود.

سی ان ان نوشت که مقام‌های ارشد آمریکایی همچون همتایان اسرائیلی خود بر این باورند که حمله ایران "حتمی" است. واشنگتن و تل آویو به شدت در تلاشند تا برای پیامدهای این حمله آماده شوند زیرا پیش ‌بینی می ‌کنند که حمله ایران می ‌تواند به طرق مختلف رخ داده و علاوه بر اموال و دارایی ‌ها، نیروهای آمریکا و اسرائیل را نیز در خطر قرار دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها