رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631665

رشیدی کوچی؛ حذف کارت سوخت جایگاه ها بسیار خطرناک است

ساعت 24- جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس یازدهم اخیرا و در واکنش به گفته‌های وزیر نفت که از حذف کارت سوخت جایگاه‌ها در آینده نزدیک خبر داده بود، با تاکید بر این‌که از صحت و سقم این خبر مطمئن نیست، گفته در هر حال این موضوع اتفاق نگران‌کننده‌ای خواهد بود. به‌اعتقاد آقای رشیدی، با سهمیه فعلی بنزین برای خودروهای موجود در ایران، به‌طور میانگین می‌توان نهایتا هزار کیلومتر رانندگی کرد.

رشیدی کوچی: حذف کارت سوخت جایگاه‌ها به فساد عظیمی منجر می‌شود عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در ادامه و در اشاره به مشکلات این طرح گفت، هزار کیلومتر رانندگی برای یک ماه واقعا عدد زیادی نیست و برای افرادی که بین دو شهر در تردد باشند، استفاده از سهمیه بنزین به تنهایی نمی‌تواند پاسخگو باشد.

رشیدی کوچی در ادامه با اشاره به رویت آگهی‌های متعدد خرید و فروش یا اجاره کارت‌های سوخت در پلتفرم‌هایی چون دیوار گفت، اجرایی شدن ایده حذف کارت سوخت جایگاه‌ها قطعا به فساد عظیمی منجر خواهد شد.

این نماینده مجلس با ابراز نگرانی از شکل‌گیری بازار سیاه معاملات کارت سوخت گفت چنین ایده‌هایی حتی در صورت اجرایی نشدن نیز می‌توانند تبعاتی برای مردم در پی داشته باشند. وی در ادامه و با اشاره به مقایسه‌هایی که از قیمت بنزین در ایران با دیگر کشورهای انجام می‌شود گفت اگرچه قیمت سوخت در ایران نسبت به درآمد مردم زیاد نیست، اما نباید یک‌طرفه قضاوت کرد. به اعتقاد آقای رشیدی، وقتی کسی می‌گوید یک لیتر بنزین در ایران از یک لیتر آب معدنی هم ارزان‌تر است باید سطح درآمد مردم را هم در نظر بگیرد.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس افزود در چنین وضعیتی که عموم مردم در فشار مضاعف قرار دارند، هیچ صدایی از طرفداران دولت سیزدهم و آقای رئیسی نیز در نمی‌آید. آقای رشیدی در ادامه با لحنی کنایه‌آمیز گفت:

کسانی که در دولت‌های گذشته کفن‌پوش می‌شدند، اکنون نسبت به شرایط فعلی سکوت کرده‌اند. در حالی که باید انصاف را رعایت کنند و اگر نقدی در دولت گذشته داشتند، اکنون باید نقدها را بیشتر کنند تا اوضاع به‌سامان شود.

این نماینده مجلس در پایان، بار دیگر با تاکید بر خطرناک بودن طرح حذف کارت سوخت جایگاه‌ها گفت در صورتی که دولت فکری برای کارت سوخت جایگاه‌ها نکند، امورات مردم با ماهی ۱۵۰ تا ۱۶۰ لیتر بنزین نمی‌گذرد؛ چرا که خودروهای داخلی اصلا کم‌مصرف نیستند و مشتی خودرو آشغال محسوب می‌شوند که مردم به اجبار سوار می‌شوند.

 گجت نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها