رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631684

حراج سکه سیگنال افزایش نرخ دلار را داده‌ بود

ساعت 24 -یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه افزایش قیمت سکه در حراج‌ها سیگنال افزایش قیمت دلار را داده بود، گفت:‌ از آنجایی که نرخ سکه پس از برگزاری حراج 30 درصد افزایش یافت، انتظار افزایش نرخ ارز منطقی بود.

رتضی عزتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت بازار ارز و اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه این نرخ‌های ارز زودگذر است و به زودی کاهش پیدا می‌کند، اظهار داشت: به نظر نمی‌رسد این روند افزایش نرخ ارز در بازار کوتاه مدت باشد. شاید به طور اندکی نرخ ارز کاهش پیدا کند اما واقعیت‌هایی که در اقتصاد وجود دارد این است که بانک مرکزی در حراج‌های سکه قیمت‌ها را تا 30 درصد افزایش داد که این خود به سایر بازارها سیگنال می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ نرخ سکه 31 میلیونی پس از برگزاری چند حراج از سوی بانک مرکزی در سال گذشته به بیش از 39 میلیون تومان رسید و خود بانک مرکزی سکه را با قیمت 39 میلیون تومان به فروش گذاشت یعنی 30 درصد گران‌تر از قیمت‌های بازار به فروش رساند در حالی که نرخ سکه با احتساب حباب و رشد انس جهانی در بازار در کانال 31 میلیون تومان بود و اقدام بانک مرکزی به حراج باعث گرانی سکه شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها