رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631903

آماده باش هلال احمر در 6 استان جنوبی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که درپی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بارش شدید باران، نیروهای امدادی این جمعیت در شش استان جنوبی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی در مورد فعالیت سامانه بارشی در پنج استان کشور گفت: در پی پیش‌بینی بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گرد و خاک و تگرگ در روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه در استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر و و برای روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان امدادگران هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

وی ادامه داد: در این شرایط جوی با توجه به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز سدها، دور از انتظار نیست، امدادگران و نجاتگران هلال احمر برای کمک به حادثه دیدگان در آماده‌باش هستند.

رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر گفت: بر اساس هشدار هواشناسی از اواخر وقت امشب تا فردا وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با بارندگی و رعد و برق در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان، در خلیج فارس دور از انتظار نیست و در این استان‌ها هم امدادگران هلال احمر به حالت آماده باش درآمده‌اند.

محمودی گفت: در این شرایط به مردم توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفرهای برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها