رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 80579

آخرین اخبار نقل و انتقالات استقلال

ساعت24-مسئول نقل و انتقالات باشگاه استقلال گفت: «برای جذب حسن‌زاده با باشگاه ذوب‌آهن مکاتبه داشتیم و تا آخرین لحظه نقل و انتقالات هم صبر می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا این باشگاه را متقاعد کنیم.»

آخرین اخبار نقل و انتقالات استقلال
به جز دو بازیکن خارجی که پرویز مظلومی وعده حضورشان در اردوی کردان را داده بود و چند بازیکن مثل جاسم کرار، مسعود حسن‌زاده و یعقوب کریمی که وضعیت بلاتکلیفی دارند، استقلال تقریبا بازیکنان فصل آینده‌اش را شناخته است.

* بازیکنان جدید:

سید مهدی رحمتی، جابر انصاری، روزبه چشمی، میثم مجیدی و امین حاج‌محمدی بازیکنان لیگ‌برتری هستند که به عضویت استقلال درآمده‌اند و فرشید اسماعیلی از سهمیه‌های امیدی است که استقلالی شده است.

* تمدیدی ها:

در این بین خسرو حیدری و امید ابراهیمی هم قرارداد خود را تمدید کردند.

* جدا شده ها:

در مقابل رضا عنایتی، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ‌زاده، محسن فروزان و میلاد نوری هم جدایی‌شان قطعی شده است.

با این حال سوالات مختلفی درباره ادامه فعالیت‌های استقلال در فصل نقل و انتقالات وجود دارد که اطلاع از آنها برای هواداران جالب است.

* کرار می‌ماند یا می‌رود؟

حتی صحبت‌هایی که جاسم کرار در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده بود هم ذره‌ای استقلالی‌ها را بابت ماندن او مردد نکرده است.

هر چند او اعلام کرده که به خاطر تغییر یافتن بندهایی از قراردادش به توافق نهایی با باشگاه استقلال نرسیده و هیچ قراردادی با استقلال امضا نکرده است اما بهرام امیری، مسئول نقل و انتقالات باشگاه استقلال هیچ نگرانی را متوجه او ندانست: «ما سر تک تک بندهای قرارداد و همچنین درباره مبلغ قرارداد با جاسم کرار به توافق رسیده‌ایم. تنها مشکلی که وجود دارد درباره پرداخت قسط اول اوست. با توجه به قراردادی که با اسپانسر بستیم، احتمالا شنبه پولی به باشگاه تزریق می‌شود و ما قسط اول کرار را پرداخت خواهیم کرد. هیچ مشکلی هم در این رابطه وجود ندارد.»

اما موضوع مهم‌تر این است که او هنوز قرارداد را امضا نکرده باز هم شروع به حاشیه‌سازی کرده که امیری در این رابطه هم تأکید کرد: «مطمئن باشید تفاهمنامه‌ای که امضا کردیم به کرار اجازه نمی‌دهد هر اظهارنظری داشته باشد. البته همانطور که از او توقع داریم، خودمان هم به تعهدات‌مان پایبندیم و قطعا به آنها عمل می‌کنیم.»

* استقلال جای خالی‌اش را برای چه کسی نگه داشته؟

بعد از جذب بازیکنان مدنظر پرویز مظلومی، حالا باشگاه استقلال یک جای خالی برای جذب بازیکن لیگ برتری دارد و دو بازیکن دیگر در سهمیه امید می‌تواند جذب کند. استقلالی‌ها همچنین می‌توانند سه بازیکن بزرگسال هم جذب کنند.

به همین خاطر است که بهرام امیری، شرایط استقلال را در فصل نقل و انتقالات ایده‌آل دانست: «با جاهای خالی که برای استقلال باقی مانده، دست ما برای ادامه فعالیت در فصل نقل و انتقالات باز است و هیچ گونه مشکلی نداریم. در حال حاضر فقط به دنبال یک بازیکن در پست مهاجم نوک هستیم تا خط حمله را تقویت کنیم.»

وی در ادامه تاکید کرد: «پر کردن یک سهمیه برای ما کاری ندارد اما ما آن را نگه داشتیم برای موارد خاص. می‌خواهیم یک سهمیه لیگ برتری‌مان را حفظ کنیم تا اگر در روزهای پایانی یکی از بازیکنان شاخص لیگ برتری با باشگاه خود به مشکل خورد یا تصمیم به جدایی گرفت، استقلال به سرعت بتواند برای جذب او وارد عمل شود.»

البته استقلالی‌ها همچنان پیگیر وضعیت مسعود حسن‌زاده هم هستند: «برای جذب حسن‌زاده با باشگاه ذوب‌آهن مکاتبه داشتیم و تا آخرین لحظه نقل و انتقالات هم صبر می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا این باشگاه را متقاعد کنیم. ترجیح ما این است که با یک بازیکن عالی داخلی خط حمله‌مان را تقویت کنیم.»

* بازیکنان خارجی برای تقویت پست بازیساز؟

وعده حضور دو بازیکن خارجی برای تقویت استقلال و پیوستن آنها به تیم در اردوی کردان، موضوعی بود که همین چند روز پیش مطرح شد. با این حال اما هنوز خبری از این دو بازیکن خارجی نشده است.

امیری با اشاره به همین موضوع، اولویت باشگاه را کیفیت این بازیکنان دانست و در همین رابطه گفت: «برای جذب بازیکنان خارجی همچنان در حال مکاتبه هستیم. واقعیت این است که جذب بازیکن خارجی برای ما کاری ندارد. همین فردا صبح می‌توانیم ۱۰ بازیکن خارجی بیاوریم اما آنچه برای ما اهمیت دارد کارنامه این بازیکنان است. نمی‌خواهیم از روی سی‌دی بازیکن خارجی بگیریم یا بازیکنانی بیاوریم که سال‌ها از آخرین گلی که زده‌اند، می‌گذرد.»

او همچنین تأکید کرد که هیچ یک از بازیکنان خارجی مدنظر باشگاه در پست هافبک بازیساز نیستند: «اصلا ما دیگر به دنبال بازیساز نیستیم. فقط مهاجم نوک و فوروارد می‌‌خواهیم. چرا که فرشید اسماعیلی را هم در پست هافبک بازیساز جذب کرده‌ایم و کادرفنی به او اعتقاد دارد. او یکی از بهترین بازیکنان در پست هافبک بازیساز است. بازیکن کوچکی نیست. فقط چون او را بی‌سرو صدا جذب کردیم، دلیل نمی‌شود بازیکن خوبی نباشد.»

امیری همچنین تصریح کرد: «قرار نیست بیهوده در یک پست تراکم ایجاد کنیم. به خصوص که در حال حاضر در بیشتر پست‌ها هم بازیکن جذب کرده‌ایم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. با بازیکنان جوانی که استقلال جذب کرده تا ۳، ۴ سال می‌تواند تیم قدرتمندی بماند.»

* فروزان، صادقی و سلیمان فلاح جدا نمی‌شوند؟

دیروز خبری روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که از مشکل استقلالی‌ها برای فسخ قرارداد با سه بازیکن خود خبر می‌داد. بر اساس این خبر و طبق آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات، باشگاه استقلال برای آنکه قرارداد ۳ بازیکن مازاد خود یعنی محسن فروزان، امیرحسین صادقی و میلاد سلیمان فلاح را فسخ کند باید رضایت آنها را جلب کند و باشگاه مثل فصل گذشته نمی‌تواند قرارداد بازیکنان مازاد را به طور یک طرفه فسخ کند.

در آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات که در این فصل اعمال می‌شود باید رضایت بازیکن هم برای فسخ قرارداد لحاظ شود به این ترتیب باشگاه استقلال یا باید رضایت صادقی، فروزان و سلیمان فلاح را جلب کند یا اینکه این ۳ بازیکن همچنان در فهرست استقلال برای فصل آینده باقی خواهند ماند.

امیری اما هیچ دردسری را در این زمینه متوجه استقلال ندانست: «ما روی آیین‌نامه نقل و انتقالات مسلط هستیم و هر تصمیمی می‌گیریم مطابق آیین‌نامه است. دوستان بازیکنان بزرگی هستند. جزء مهره‌های اصلی فوتبال ایران به حساب می‌آیند و قطعا بدون تیم نمی‌مانند.»

وی در پایان در خصوص احتمال بدون تیم ماندن این ۳ بازیکن گفت: «چنانچه بدون تیم ماندند آن وقت استقلال از روش‌های خودش می‌داند چه تصمیم‌هایی بگیرد که به ضرر این بازیکنان نشود. باز هم اگر مورد خاصی به وجود بیاید، بازیکن را از لیست خارج نمی‌کنیم.»
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها