رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 441669

روایتی از یک عکس در حاشیه دیدار رییس‌جمهوری با فعالان سیاسی

ساعت 24- انتشار عکسی از حاشیه دیدار رئیس‌جمهوری با جمعی از فعالان سیاسی کشور که در آن بهزاد نبوی و احمد توکلی دست در دست هم در حال خروج از محل نشست هستند، بازتاب گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی داشت.

style="text-align: justify;">فریدون رضوی، مدیر مؤسسه دیدبان توسعه که این تصویر را نخستین بار منتشر کرد، در این باره متنی را با عنوان «رقبای دیروز، رفقای امروز» در صفحه اینستاگرامی اش منتشر کرد. در این مطلب آمده است:

«عکس‌ها را از حاشیه افطار رئیس‌جمهوری با جمعی از فعالان سیاسی کشور گرفتم. بازتاب‌های زیادی داشت که البته قابل پیش‌بینی بود.

فارغ از انبوهی نقد که می‌شود به عملکرد برخی بازیگرانِ هر دو طیفِ سنتی عرصه سیاست ایران گرفت، همین که اکنون بهزاد نبوی و احمد توکلی از پیرانِ دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا دست در دستِ هم گرفته‌اند را باید به فال نیک گرفت و صد البته دستمریزاد گفت به روحانی که با نگاه و رویکردِ سیاسی‌اش، بستری برای خلقِ این تصویرِ تاریخی مهیا کرده است.

شاید لازم باشد چند نسل بگذرد تا ساحت سیاست‌ورزیِ ایرانی به آن سطح از بلوغ برسد که فعالانش به رغمِ دیدگاه‌های متفاوت، به هنگامِ بروز مسائل و دغدغه‌های مشترک، به دنبالِ ادبیاتی مشترک باشند برای دستیابی به راه‌حلی مشترک در مسیرِ خدمت به منافع ملی. این، یکی از وجوهِ رویکردِ اعتدالی و مدبرانه به کنشگری سیاسی است.

جوانانِ علاقمند به وادی سیاست، این تصویر را خوب به ذهن بسپارند. آموختنی بسیار دارد.»

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها