رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 446667

آرامش شکننده در جنوب پایتخت لیبی

ساعت24 -منابع لیبیایی گزارش دادند که درگیری‌ بین نیروهای شرق و غرب لیبی در حومه طرابلس از دیشب متوقف شده و آرامش نسبی در محورهای جنگ حاکم است.

نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» دیشب در محور جاده فرودگاه، حملات شدیدی را علیه نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» انجام دادند.

«منذر الخرطوش» سخنگوی گردان ۷۳ وابسته به نیروهای حفتر در این باره گفت که نیروهای آن‌ها حمله نیروهای وفاق ملی را دفع کردند و این شدیدترین حمله از زمان آغاز نبرد طرابلس در محور جاده فرودگاه و مشخصا پل فرودگاه بود.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، «محمد قنونو» سخنگوی عملیات «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) تأکید کرد که نیروهای آن‌ها در دو منطقه الطویشه و الرمله در اطراف فرودگاه پیشروی کرده‌اند.

وی افزود که در حال حاضر آرامش در محورهای مختلف جنگی حاکم است و نیروی هوایی نیز حملات شدیدی را به مواضع نیروهای حفتر در اطراف فرودگاه و قصر بن غشیر انجام دادند.

با وجود گذشت بیش از دو ماه از آغاز درگیری‌ها در حومه طرابلس اما نیروهای حفتر که از حمایت عربستان سعودی، مصر و امارات نیز برخوردار هستند هنوز نتوانسته‌اند به داخل شهر نفوذ کنند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، از آغاز نبردها تا کنون ۶۵۳ نفر از جمله ۴۱ غیرنظامی کشته و ۳۵۴۷ نفر از جمله ۱۲۶ غیرنظامی زخمی شده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها