رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 128073

وقت تسویه حساب با مایلی کهن فرا رسیده است

ساعت 24- مراسم تشییع جنازه همایون بهزادی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس برگزار شد و همایون خان، سرطلایی فوتبال کشورمان به خاک سپرده شد. مهدی هاشمی نسب بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال که در این مراسم حضور داشت پاسخگوی سوالات خبرنگار بانک ورزش شد و از همه چیز گفت، از تیم ملی امید تا بهروز رهبری فرد. گفتگوی هاشمی نسب با بانک ورزش را می خوانید.

می خواهیم یک مقدار فارغ از فضای احساسی درباره تیم ملی امید صحبت کنیم.

چه صحبتی؟ مگر صحبتی مانده؟ همه چیز را گفته اند. در این چند روز همه آمدند و این بازی ها را تحلیل کرده اند.

ولی شما قبل از حضور تیم ملی در این مسابقات گفته بودید این تیم موفق نمی شود.

دقیقا، به نظرم تیم های دوره های قبلی از این تیم بهتر بودند، ما با آن تیم ها حذف شدیم، این تیم ها که جای خود را دارد. به نظرم این شکست ها قابل پیش بینی بود.ما حتی اگر در این مرحله حذف نمی شدیم در مرحله بعدی حذف می شدیم.

نکته مهم همین جاست، چرا اینقدر نا امیدید؟

خب طبیعتا حضور به عنوان یکی از 3 تیم آسیایی در المپیک خیلی سخت است، اصلا چرا ما باید به این مسابقات برویم؟ امکانات داریم؟ مدیریت داریم؟ چه برنامه ریزی کرده بودند که توقع دارند صعود کنیم؟

البته این تیم برنامه ریزی خوبی داشت، اردوهای خوبی رفته بودند.

کدام اردو؟ مگر 3 ماه قبل از بازی ها می شود برنامه ریزی کرد؟ ما باید مثل بقیه کشورها از همین الان برای المپیک بعدی دست به کار شویم، اگر 4 سال بعد حذف شدیم می توانیم یقه سرمربی را بگیریم. مشکل ما مدیریتی است، سوریه با وجود اینکه در کشورش جنگ است، تیم ملی دارد. این چیزها برای من عجیب است. ما در کمال آرامش با این همه استعداد و فیزیک خوب، می رویم و حذف می شویم.

پس از نظر استعداد مشکلی نداریم.

خیر اصلا، ما آنقدر استعداد در کشورمان داریم که می توانیم آن ها را پرورش بدهیم ولی دریغ از یک ذره مدیریت!

یعنی بازیکنان و کادر فنی در این ماجرا بی تقصیرند؟

قطعا بی تقصیرند، مدیریت ما مشکل دارد.

یعنی مشکل اصلی کفاشیان است؟

اصلا منظور من به کفاشیان و x و y نیست، منظورم به طور کلی است، آدم هایی که کاری بلد نیستند به راس کار آمده اند و البته تقصیری هم ندارند، چون با رابطه آمده اند و کاری بلد نیستند.

یکسری انتقاداتی مطرح می شد مبنی بر اینکه اگر نوراللهی، آزمون، جهانبخش و عزت اللهی به این تیم اضافه می شدند، ما می توانستیم صعود کنیم.

مشکلات فوتبال ما اصلا ربطی به بازیکن ندارد، به جرات می گویم با وجود این بازیکنان هم حذف می شدیم، چرا حذف نشویم؟ چه سرمایه گذاری کرده ایم که حالا دنبال نتیجه هستیم؟ صرفا چون مردم دعا می کنند ما باید صعود کنیم؟ یک روز به خاطر دعای خیر مردم استرالیا را می بریم، یک روز به خاطر دعای خیر مردم دفاع کره اشتباه می کند و قوچان نژاد گل می زند، باران نمی بارد می گوییم دعا کنید. با دعا که کار پیش نمی رود. تا کی می خواهیم دعا کنیم و با تفکر و برنامه ریزی مدیران پیش نرویم؟

محمد مایلی کهن هم این روزها مصاحبه کرده و گفته که کی روش باخت و شد سوپرمن، ما باختیم و شدیم خیانتکار.

من اصلا دوست ندارم وارد این دعواها شوم، هر دو نفر عزیز هستند.

مشکل اینجاست که این دعواها دردی را درمان نمی کند.

من خودم جزو افرادی هستم که انتقاد می کنند، نه رابطه ای دارم و نه پشتم به کسی گرم است، دوستان زنگ می زنند و مصاحبه می کنیم. به نظرم برخی حرف ها باید زده شود، یکسری مسائل را باید بدون غرض ورزی بیان کرد، اصلا نمی خواهم طرفداری کی روش یا مایلی کهن را بکنم ولی فکر می کنم حالا که مایلی کهن باخت، وقت تسویه حساب و طرفداران کی روش می توانند او را بزنند. یک روز هم کی روش می بازد وقت تلافی طرفداران مایلی کهن است. اینجا بهترین جایی است که می توانند تسویه حساب کنند و این بار هم نوبت مایلی کهن است.

در مراسم تشییع جنازه همایون بهزادی هم شرکت کرده بودید.

بله، من در ورزشگاه بودم، خیلی ها هم آمدند و گفتند مصاحبه کنیم ولی مصاحبه کنیم که چه بگوییم؟

چرا وقتی پیشکسوتی بیمار یا خدای نکرده فوت می کند، یاد او می افتیم؟

من اصلا خودم را جزو پیشکسوتان نمی دانم، چه باید بگویم؟ این هم بر می گردد به همان بحث مدیریتی، ما پیشکسوتانی داریم که هنوز نفس می کشند ولی در اصل مرده اند. من یک خاطره جالب از همایون خان شنیده ام، ایرادی ندارد تعریف کنم؟

بفرمایید.

من شنیده ام او را با یک هواپیمای اختصاصی به یکی از بازی ها در سوییس برده اند تا به بازی برسد، او می رود و به بازی می رسد و بر می گردد، شنیده ام که بعد از بازی ها بهزادی را در امجدیه (شهید شیرودی) کول می کردند و خیلی از بزرگان ورزش برای او دست می زدند. این آدم با این همه افتخارات و بزرگی را گذاشته بودند در کمیته پیشکسوتان که گاهی جلسه بگذارند و بیاید یک گوشه بنشیند. کمیته ای که کاملا الکی بود. وقتی بود باید درباره او صحبت می کردیم، نه الان که رفته!

در مراسم یک پرسپولیسی شرکت کردید، بهروز رهبری فرد گفته بود شما از پرسپولیس رانده و از استقلال مانده شده اید و به همین دلیل در برنامه 90 درباره شما صحبت کرده و گفته پرسپولیسی هستید.

آخی، من واقعا هیچ صحبتی در این باره ندارم، بهروز دوستم است ولی من نه از جایی رانده شده ام و نه از جایی مانده، من نباید راجع به خودم صحبت کنم، بعد از گذشت 15 سال زود است که تاریخ درباره من قضاوت کند ولی 20 سال دیگر همه چیز مشخص می شود و تاریخ می تواند درباره ام صحبت کند.

منبع: بانک ورزش

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها