رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 130817

رباب شهریان بعد از دو هفته به ملاقات سارا عبدالملکی رفت

ساعت 24-بالاخره مسوولان ورزش قدم رنجه کردند برای ملاقات سارا عبدالملکی به بیمارستان رفتند.

سارا عبدالملکی عضو تیم ملی راگبی زنان است که از شب بیست‌ونهم دی‌ما در بیمارستان بستری است. او در حادثه تصادف، ضربه مغزی شد و حتی برگه فوت او را هم صادر کردند اما پزشکان او را به زندگی بازگرداندند. با این حال ضایعه نخاعی او در حدی است که پزشکان بعید می‌دانند دوباره بتواند راه برود. مهره‌های چهار و پنج کمر سارا و ریه او جراحی شده است، قرار است شانه و داست راستش هم جراحی شود. پیشانی‌اش شکاف‌های عمیق دارد و به جراحی زیبایی نیاز دارد، هرچند برای خانواده او این جراحی پیشانی خیلی مهم نیست. در کنار همه این اتفاقات ناگواری که برای سارا افتاده است، خانواده او برای تامین هزینه‌های بیمارستان هم با مشکل روبرو شده‌اند. قبل از جراحی دست و شانه، آنها 68 میلیون هزینه کرده‌اند که 25 میلیون تومان آن را خیرین کمک کرده‌اند و مابقی را خانواده سارا قرض گرفته‌اند. در این شرایط هیچ‌یک از مسوولان ورزش تا ظهر دیروز تماسی با او نگرفته بودند. به جز حسن‌ میرزاآقابیگ، رییس انجمن راگبی که دو بار به ملاقات سارا رفته بود، از بقیه خبری نشده بود.

این بی‌مهری‌های مسوولان دلیل دلخوری نوری، مربی سارا شده بود: «برای مسوولان ورزش متاسفم. همیشه وقتی به ما نیاز دارند، مقام می‌آوریم و مسابقه می‌دهیم، ما را می‌بینند اما هر وقت مشکلی برایمان پیش می‌آید، فراموشمان می‌کنند. وضعیت سارا و خانواده‌اش را هر کسی می‌بیند، قلبش به درد می‌آید. سارا هم مثل همه ورزشکارانی است که زیرپرچم ایران برای این کشور و برای نام ایران مسابقه داده است. الان اگر یک فوتبالیست، یا بازیکنی از والیبال و بسکتبال دستش را می‌برید، همه بسیج می‌شدند که به او کمک کنند اما کسی سارا نمی‌بیند.» گلایه‌های نوری بیشتر از این است که سارا مثل بقیه هم‌تیمی‌هایش هزینه‌های حضور در مسابقات و تمرینات را هم خودش پرداخت می‌کرد: «خیلی وقت شده بود که پول نبود و بازیکنان خودشان از جیبشان خرج می‌کردند تا در مسابقات شرکت کنند. چطور سارا آن موقع ورزشکار بود اما الان که او و خانواده‌اش بدترین روزهای زندگی‌شان را می‌گذارنند، هر لحظه نگران این هستند که چطور هزینه‌های بیمارستان را پرداخت کنند، کسی به فکر آنها نیست. من برای این مسوولان متاسفم. متاسفم که برای سارایی که پنج سال برای ورزش این مملکت زحمت کشید، ارزشی قائل نیستند. سارا در همه سال‌ها از خواب، زندگی، کار و تحصیلاتش زد تا به تیم ملی راگبی خدمت کند. مسوولان که هیچ‌وقت ما را نمی‌بینند حداقل در این شرایط تماس تلفنی با او بگیرند و بپرسند دختری که ورزشکار تیم ملی ما بودی، حالت چطور است. مردم عادی هر روز با بیمارستان تماس می‌گیرند حال او را می‌پرسند ولی از مسوولان خبری نیست.»


بعد از گفت‌وگوی نوری با خبرآنلاین، مریم ابوترابیان مادر سارا عبدالملکی خبر داد که رباب شهریان، معاون وزیر ورزش و جوانان در امور زنان برای ملاقات سارا به بیمارستان رفته است: «معاون وزیر به ملاقات آمد. گفت تا جایی که می‌تواند کمک می‌کند که هزینه‌های بیمارستان سارا پرداخت شود. قول داد فیزیوتراپی سارا دولتی باشد تا هزینه‌های کمتری بدهیم. خدا کند که کمک کند. سارا تا دو سال باید هر روز فیزیوتراپی کند. شاید با این فیزیوتراپی‌ها بتواند چند قدم راه برود.»

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها