رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 196088

مقام روس: نخستین پیش پرداخت نیروگاه بوشهر 2 تا آخر سال پرداخته میشود

ساعت24-یک مقام روسی اعلام کرد که نخستین پیش پرداخت ایران برای ساخت نیروگاه اتمی بوشهر 2 به روسیه تا پایان سال پرداخته می‌شود.

13950621000721_PhotoA.jpg
style="text-align: justify;"> ایران تا پایان سال جاری میلادی نخستین پیش پرداخت برای ساخت نیروگاه اتمی بوشهر2 را می‌پردازد.

خبرگزاری اسپوتنیک با اعلام این خبر به نقل از یکی از سایت‌های خبری وابسته به مقامات شرکت روسی نوشت که مقامات روسیه و ایران پروتکلی در این زمینه امضا کرده‌اند. «سورن آمبارت سومیان» رئیس سایت شرکت تجارت خارجی «اتم استروی‌اکسپورت» در این مورد گفت: «این پروتکل زمینه‌ساز آغاز کار است و نخستین پیش‌پرداختی که ایران باید بپردازد را مشخص می‌کند. این مبلغ باید تا آخر سال و در قالب چند قسط پرداخت شود.»

رئیس روس اتم هم هفته گذشته اعلام کرد: «در پیش‌نویس پروژه بوشهر دو، نیروگاه اتمی با استفاده از فناوری‌های منحصر به فرد و راهکارهای مبتکرانه و مفهوم جدیدی از امنیت اجرا می‌شود.»

پروژه نیروگاه اتمی بوشهر 2 در سال 2014 میان ایران و روسیه مطرح شد. مسکو و تهران توافقی را برای ساختن دومین و سومین نیروگاه در نوامبر همان سال امضا کردند و قرار بود که 6 نیروگاه دیگر هم در آینده ساخته شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها