رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 356068

رژیم صهیونیستی به بکارگیری اف – 35 علیه سوریه اعتراف کرد

ساعت 24-رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) اعلام کرد که نیروی هوایی این رژیم از جنگنده شبح اف – 35 ساخت آمریکا در عملیات جنگی در خاورمیانه استفاده کرده است .

style="text-align:justify">به گزارش تارنمای خبری 'الوسط' سوریه، 'عبمکام نورکین' فرمانده نیروی هوایی اسراییل طی اظهارات انتشار یافته در صفحه رسمی ارتش اشغالگر قدس در توئیتر اذعان کرد که رژیم متبوع وی در ماموریت های عملیاتی در خاورمیانه از این جنگنده بهره برده است.

نورکین گفت که اسراییل اولین رژیم در جهان است که از این نوع جنگنده در جهان استفاده کرده است.
وی بدون اشاره به نقاط مورد هدف قرار گرفته از سوی این جنگنده ادامه داد که' ما تا کنون دو بار از این جنگنده استفاده کرده ایم' و پس از آن به حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه سوریه پرداخت که به وضوح از بکارگیری اف – 35 علیه سوریه حکایت دارد.
فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سپس از' اصابت 32 موشک شلیک شده از خاک سوریه 'در حمله دهم ماه می جاری ( 20 اردیبهشت ) سخن به میان آورد.
نورکین مدعی شد :' دو هفته پیش که مواضع ایران در سوریه را مورد حملات هوایی خود قرار دادیم ، ایرانیان 32 موشک به سوی اسراییل شلیک کردند که ما چهار تا از آنها را ساقط کردیم و بقیه موشک ها در داخل سوریه ساقط شدند.'
وی ادامه داد:' پدافند هوایی سوریه بیش از صد موشک زمین به هوا به سوی جنگنده های ما شلیک کرد اما به هیچ یک از آنها اصابت نکردند.'
ارتش اشغالگر اسراییل در دهم ماه می جاری ( 20 اردیبهشت ) سوریه را مورد تجاوز قرار داد و پدافندهای هوایی به مقابله با موشک های اسراییل پرداختند و مراکز مهم و حساس ارتش اشغالگر در جولان اشغالی را موشک باران کردند.
جنگنده اف-۳۵ ( F-35) ساخته شرکت ساخت تجهیزات نظامی لاکهید مارتین به عنوان پیشرفته‌ترین جنگنده در جهان شناخته می‌شود و اکنون اسرائیل مدعی شده است که حتی زودتر از آمریکا در عملیات رزمی آن را به کار برده است.
رژیم اشغالگر قدس اولین مشتری اف-۳۵ آمریکا بود که در سال ۲۰۱۰ قرارداد خرید این جنگنده‌ها را امضا کرد و اواخر سال ‌۲۰۱۶ دو اف-۳۵ از پنجاه سفارش خود را دریافت کرد.
گزارش‌های مطبوعاتی حکایت از آن دارد که تا کنون ۹ جنگنده اف-۳۵ تحویل این رژیم شده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها