رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387997

آلمان بازهم به عربستان سعودی تسلیحات میفروشد

ساعت 24- دولت آلمان علی‌رغم موافقت قبلی با ممنوعیت فروش تسلیحات به کشورهای مهاجم به یمن، بازهم به عربستان سعودی تسلیحات می‌فروشد.

style="text-align:justify">در حالی که پیشتر گفته شده بود آلمان فروش تسلیحات به رژیم عربستان سعودی را قطع کرده اما سندی جدید نشان‌دهنده عکس این مسئله است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» طبق سندی که روز چهارشنبه از دولت آلمان به دست آمده، برلین به تازگی ارسال یک محموله سلاح به عربستان سعودی را تایید کرده است.

در این سند که در واقع نامه‌ای از «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان به نمایندگان پارلمان این کشور است، نوشته شده که دولت آلمان قرارداد محموله‌ای شامل چهار سامانه موقعیت‌یابی توپخانه‌ای برای فروش به ریاض را امضا کرده است.

این سیستم‌ها دارای قابلیت شناسایی محل شلیک و استقرار توپخانه‌های دشمن و اجرای ضد حمله‌ای دقیق علیه آن هستند.

این اولین محموله مستند و تایید شده از سلاح برای فروش به عربستان سعودی از ماه مارس است، زمانی که ائتلاف «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با ممنوعیت فروش تسلیحات به کشورهای متجاوز به یمن، موافقت کرده بود.

آلمان، بزرگترین شریک تجاری اروپایی عربستان است. افشای معامله‌های تسلیحاتی برلین با ریاض در سالهای گذشته نیز خبرساز بوده است.

ائتلاف ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال است که آغاز شده و موجب شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

مسئولان وابسته به انصارالله اعلام کردند که از ابتدای بمباران و حملات عربستان سعودی و ائتلاف آن به یمن در مارس ۲۰۱۵ تاکنون، بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها