رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396032

افزایش شمار بیماران روانی در مراکز شبانه‌روزی

ساعت 24-معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نگهداری ۱۰۰ هزار بیمار روانی در مراکز شبانه‌روزی گفت: شرایط اقتصادی عاملی برای ارجاع بیماران روانی به مراکز بهزیستی شده و نیازمان به افزایش مراکز نگهداری را افزایش داده است.

حسین نحوی نژاد در نشست تخصصی ارائه خدمات یکپارچه با هدف ارتقاء سلامت روان، که با حضور جمعی از مدیران ستادی، صاحب نظران و کارشناسان حوزه سلامت روان برگزار شد؛ از حمایت 100هزار بیمار روانی مزمن توسط بهزیستی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه روز سلامت روان برای اولین بار در سال 1992 میلادی به ابتکار فدراسیون جهانی سلامت روانی تعیین شده گفت: این فدراسیون هر ساله یک شعار خاص را انتخاب می کند و شعار امسال نیز «تمرکز بر سلامت روان جوانان؛ در جهان»تعیین شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در بروز مشکلاتی که در حوزه سلامت روان رخ داده است را تغییر در شرایط فکری و روانی جامعه امروزی عنوان کرد و گفت: سلامت روانی همان سلامت فکر و قدرت سازگاری فرد با محیط و اطرافیان است. چون در مواجهه با چالش ها و مشکلات روزمره، ما بر اساس ویژگی های روانی خود با آن ها برخورد می کنیم؛ لذا باید آگاه باشیم این سلامتی را خود رقم زده ایم و آینده خوبی را برای فرزندانمان رقم نمیزنیم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که تیریبون ها معمولا در دست سازمان و به خصوص حوزه توانبخشی نیست، نتوانستیم جامعه را نسبت به خدمات ارائه شده آگاه کنیم.

نحوی نژاد، با بیان اینکه وجود یک فرد مبتلا به بیماری های روانی منجر به تهدید و عدم آسایش و سلامت خانواده فرد بیمار شود افزود: این فشار و استرس مراقبین و اطرافیان یک فرد بیمار را در معرض ریسک بالای افسردگی، اضطراب و مشکلات جدی قرار می دهد.

وی گفت: بهزیستی به 100 هزار انسانی که هیچگونه دست آویزی ندارند خدمات حمایتی ارائه می دهد و همکاری های خوب مراکز غیردولتی از این امر مستثنی نیست.

نحوی نژاد، شرایط اقتصادی امروز را عاملی برای ارجاع فرد بیمار روانی توسط خانواده هایشان به مراکز بهزیستی مطرح کرد و گفت:در این شرایط نیاز به مراکز نگهداری بیماران و سالمندان روز به روز افزایش پیدا می کند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تمام مدیران در سطح استان ها خواستار رایزنی هایی برای ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران روانی مزمن و کاهش مشکلات شد و گفت: در مورد مسائل و معضلات بیماران باید از سیاسی کاری دوری کنیم و با ایجاد کمپینی منسجم به حل مسائل آنها توجه کنیم.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها