رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 409263

بیانیه ستاد حقوق بشر ایران درباره خشونت‌های اخیر فرانسه

ساعت 24- در پی حوادث و ناآرامی‌های اخیر فرانسه و سرکوب معترضان موسوم به جلیقه زرد، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بیانیه‌ای خطاب به سازمان‌های بین‌المللی و دولت فرانسه منتشر کرد.

پاریس
div>

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، متن این بیانیه به شرح ذیل است:
"باسمه تعالی
حوادث اخیر پاریس و شهرهای دیگر فرانسه از جهت مقابله خشونت‌بار پلیس و نیروهای امنیتی این کشور با مردمی که در مواجهه با بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌های غیرقابل تحمل به پا خاسته‌اند؛ تاسفبار، خطرناک و نگران‌کننده است.
دولت فرانسه که خود را متعهد به مقررات و کنوانسیون‌های حقوق بشر اعلام کرده است، باید اولا؛ هرچه زودتر کسانی را که تظاهرات‌کنندگان را به قتل رسانیده و مضروب کرده‌اند، تحت پیگردِ شفاف قضایی قرار داده و برای اطلاع‌رسانی نتایج آن در مجامع بین‌المللی، گزارش‌های کاملی ارائه دهد.
ثانیا؛ دستگیری‌های وسیع و بی‌قاعده‌ای که عملا مصداق دستگیری خودسرانه و دسته‌جمعی است، هرچه زودتر متوقف شود.
ثالثا؛ دولت فرانسه باید نسبت به دیکتاتوری سکولار، لیبرال سرمایه‌داری پاسخگو باشد و اجازه دهد مردم این کشور نظرات خود را به راحتی اعلام کنند.
به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، ما از شورای حقوق بشر سازمان ملل انتظار داریم، مقدمات تعیین گزارشگر ویژه برای اتفاقات اخیر فرانسه را در دستور کار فوری خود قرار دهد و همچنین از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم که حوادث ناگوار جاری را به‌طور منظم زیرنظر داشته و گزارش‌های مربوطه را برای آگاه‌سازی افکار جامعه بین‌الملل اعلام نماید."

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها