رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410467

«برد پیت» از امشب به شبکه نمایش میرود

ساعت 24- شبکه نمایش در بخش مرور پرونده کاری بازیگران به سراغ فیلم‌های "بردپیت" رفته که از امشب ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود.

style="text-align:justify">امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

رئیس مرکز تولید و فنی سیما منصوب شد

سیدمرتضی میرباقری با صدور حکمی مهرداد عظیمی را به سمت رییس مرکز تولید و فنی سیما منصوب کرد. معاون سیما در این حکم بر سازماندهی، برنامه‌ریزی و نظارت در جهت استفاده بهینه از منابع تولیدی و فنی تأکید کرده است.

ارتقاء سطح فنی و تولیدی، افزایش سطح استانداردهای لازم تولید و پخش، بهره‌گیری از روش‌ها و فناوری‌های نوین و همچنین تربیت نیروی انسانی کارآمد و حرفه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای خدمت‌رسانی به شبکه‌های سیما از دیگر مأموریت‌های رئیس جدید مرکز تولید و فنی سیما است.

سیدمرتضی میرباقری همچنین از تلاش مجید شعبانپور در دوره تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی کرد. مهرداد عظیمی مدیرکل صداوسیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری است. همچنین وی پیش از این، مدیرکل بهره‌برداری فنی معاونت صدای رسانه ملی، معاون فنی و سرپرست صدا و سیمای مرکز ایلام، مدیر سروش رسانه و مدیر فناوری اطلاعات صدا و سیمای مرکز خوزستان، بوده است.

«ماه و غزل» در پایان مسیر نگارش قرار گرفت

نگارش ۹ قسمت از مجموعه تلویزیونی «ماه و غزل» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری پایان یافت. این مجموعه ۱۰ قسمتی که توسط سید سعید رحمانی نگاشته می‌شود و قرار است محرم ۹۸ روانه آنتن شود؛ روایتی تاریخی- مذهبی دارد.

«ماه و غزل» به مقطع زمانی دو سال بعد از واقعه عاشورا و پیش از قیام مختار می‌پردازد؛ دورانی که گفته می‌شود بیشترین جنایات بنی‌امیه در آن تاریخ رخ داده است. یکی از اتفاقات این مقطع زمانی به «قیام حره» معروف است. به گفته نویسنده مجموعه بستر قصه «ماه و غزل» که احتمال تغییر نام آن وجود دارد؛ این قیام است.

این مجموعه یک پروژه سطح الف. است که برای نگارش آن چندین ماه کار تحقیقی انجام شده و در مراحل تحقیق علاوه بر منابع شیعی از منابع اهل سنت هم بهره‌برداری شده، نویسنده در نگارش «ماه و غزل» تلاش کرده بر اشتراکات تأکید ویژه داشته باشد.

این پروژه پس از بازنویسی فیلمنامه و برآورد تولید، اواخر سال جاری وارد مرحله پیش تولید شده و در صورت پیش‌رفتن برنامه‌ریزی‌ها اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت سال آینده تصویربرداری «ماه و غزل» آغاز خواهد شد.

همچنین مجموعه تلویزیونی «الف دزفول» از دیگر سفارشات مرکز سیما فیلم به تهیه‌کنندگی محسن علی اکبری در ۴۰ قسمت توسط مرجان اشرفی‌زاده در دست نگارش است کارگردانی آن را نیز اشرفی‌زاده برعهده دارد.

«الف دزفول» پس از تصویربرداری «ماه و غزل» وارد مرحله پیش تولید می‌شود. مقاومت مردم دزفول از سال ۵۹ تا ۶۸ خط روایی این مجموعه تلویزیونی است.

شفاف‌سازی از ماجرای املاک "ده ونک" در "تهران ۲۰"

ماجرای پر پیچ و خم املاک ده ونک در اولین قسمت از سری جدید برنامه "تهران ۲۰" شنبه بیست و چهارم آذرماه با حضور مسئولین مربوطه پیگیری می‌شود. در این برنامه علاوه بر آخرین وضعیت پرونده موردنظر، وضعیت گذشته و حال حاضر املاک ده ونک و ساکنین و افراد حقیقی و حقوقی ذینفع بررسی خواهد شد.

"تهران ۲۰"، برنامه پرمخاطب و نام آشنا برای مردم ایران، مخصوصاً پایتخت‌نشینان بعد از تعطیلی چند هفته‌ای، شنبه بیست و چهارم آذرماه با رویکردی متفاوت سری جدید خود را روی آنتن می‌برد.

سری جدید "تهران بیست" با اجرای "محمد دلاوری" و ذاکر تیموری در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته و طبق روال معمول ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما مهمان خانه‌های مردم ایران خواهد بود.

سری جدید برنامه "تهران ۲۰" که نسبت به سری قبل دو شب بیشتر در هفته اجرا خواهد داشت با دکوری متفاوت و با طراحی "پیمان قانع" و همچنین با تهیه‌کنندگی " محمد علی بازی" پخش می‌شود.

امید است موضوعات و سوژه‌های مورد بررسی در "تهران ۲۰" با حضور مسئولین مربوطه بیش از پیش به حل معضلات مردم کلان شهر تهران بینجامد.

برنده مدال المپیاد ادبی به «کتاب‌باز» می‌آید

برنامه «کتاب‌باز» با اجرای سروش صحت امشب (شنبه بیست و چهارم آذرماه) میزبان سپیده فلاحفر نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر، معلم و برنده مدال المپیاد ادبی است. فلاحفر امشب راجع به نمایشنامه‌نویسی، لذت ادبیات و آموختن آن به بچه‌ها صحبت می‌کند و در خصوص المپیاد ادبی و تاثیرات آن در روند کاری‌اش با صحت به گفتگو می‌نشیند.

در بخش دوم (بخش ثابت شنبه شب‌ها) رشید کاکاوند در خصوص شیرینی‌های شعر و ادبیات فارسی صحبت خواهد کرد. «کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۱ بامداد، ۸ صبح و ۱۳ بعدازظهر روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

وزیر علوم در شبکه یک از حذف کنکور می‌گوید

به مناسبت هفته پژوهش، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امشب بیست و چهارم آذرماه به برنامه "نگاه یک" می‌آید. بررسی دستاوردهای وزارتخانه، تجمیع دانشگاه‌ها، ارتقای کیفیت آموزشی و ماجرای حذف کنکور از مهمترین محورهای گفتگوی امشب وزیر جدید علوم با مردم خواهد بود.

"نگاه یک" به تهیه‌کنندگی حسن نهضت کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیماست که شنبه‌ها ساعت ۲۳:۱۰ بطور زنده روی آنتن می‌رود.

بررسی سیر تحول کتاب‌های درسی در «فرصت برابر» شبکه آموزش

برنامه «فرصت برابر» امروز به بررسی سیر تحول و تغییرات کتاب‌های درسی می‌پردازد. برنامه «فرصت برابر» شنبه بیست و چهارم آذرماه میزبان حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خواهد بود.

در این برنامه در رابطه با سیر تحول و تغییرات کتاب‌های درسی و کیفیت محتوای درسی در سال‌های اخیر گفتگو می‌شود. برنامه «فرصت برابر» به تهیه‌کنندگی علیرضا سپهرین هر روز ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه هفت سیما پخش می‌شود.

پیشکسوت گزارشگری فوتبال روی «صندلی علم سنج»

مجله علمی «چرخ» امشب (بیست و چهارم آذرماه) به «دنیای چاپ سه بعدی» سفر می‌کند. «پرونده» این هفته برنامه زنده «چرخ» با اجرای محمدرضا مقدسیان و حسین فروتن امشب به دنیای چاپ سه بعدی می‌پردازد. این برنامه با حضور مهران صولتی هشجین، مدیر گروه بیومتریال دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیر کبیر روی آنتن می‌رود.

یکی دیگر از آیتم‌های این برنامه با عنوان «صندلی علم‌سنج»، در گفتگو با هنرمندان و سلبریتی‌ها هفت باور رایج بین مردم را بررسی می‌کند که امشب اسکندر کوتی گزارشگر پیشکسوت فوتبال مهمان آن است. همچنین «۷ خبر» با اجرای ژورنالیست‏‌های علمی و «علم به زبان ساده» از بخش‌های دیگر این مجله علمی است.

«چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی و سردبیری محمد جباری به صورت هفتگی شنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

بررسی جشنواره سینما حقیقت در "کیوسک"

برنامه "کیوسک" با موضوع جشنواره سینما حقیقت امشب بعد از اخبار شبانگاهی به صورت زنده روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد. "کیوسک" امشب میزبان حامد شکیبانیا و وحید چاووش، از مستند سازان سینمای ایران خواهد بود که به بررسی جشنواره سینماحقیقت می‌پردازد.

"کیوسک" برنامه‌ای تحلیلی است که اتفاقات روز حوزه فرهنگ و هنر را بررسی می‌کند و احسان عبدی‌پور اجرای آن را برعهده دارد. مجله فرهنگی- هنری "کیوسک" امشب ساعت ۲۲:۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه به صورت زنده، به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی و با سردبیری امیر ابیلی روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

آغاز نمایش «فردا دیر است» در آی‌فیلم

مجموعه تلویزیونی «فردا دیر است» به‌کارگردانی حسن فتحی، در ردیف ساعت ۱۶ سریال‌های آی‌فیلم فارسی قرار گرفت. سریال «فردا دیر است» که در سال ۷۶ در شبکه سه تولید شده، از امروز روانه آنتن می‌شود.

حمید مظفری، فاطمه گودرزی، فرخ نعمتی، رضا بنفشه‌خواه، جهانگیر صمیمی‌فرد، علی گوهری، فاطمه طاهری، عباس ظفری، امیر طیاری، حسین کسری و ژاله صامتی بازیگران اصلی این مجموعه ۲۶ قسمتی‌اند.

داستان این مجموعه درباره اتفاقاتی است که در یک مرکز مشاوره درمانی رخ می‌دهد. دکتر سارا عابدینی به‌اتفاق یکی از اساتید قدیمی خود یک مرکز مشاوره درمانی تأسیس می‌کند. بیمارانی با مشکلات مختلف به این مرکز مراجعه می‌کنند و....

مجموعه تلویزیونی «فردا دیر است» هر روز ساعت ۱۶ روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۰:۰۰ و ۰۸:۰۰ روز بعد خواهد بود.

«ترانه مادری» دوبله انگلیسی شد

سریال «ترانه مادری» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده از فردا برای مخاطبان انگلیسی‌زبان آی‌فیلم روانه آنتن می‌شود. این سریال، جایگزین مجموعه «عبور از پاییز» شده و از یکشنبه بیست و پنجم آذرماه ساعت ۱۸ به‌وقت GMT پخش می‌شود.

«ترانه مادری» در تابستان سال ۱۳۸۷ از شبکه سه سیما پخش شد و بازیگرانی همچون هما روستا، دانیال حکیمی، فاطمه گودرزی، سیاوش خیرابی، زنده‌یاد علی طباطبایی، گلاره عباسی، محمد حاتمی، الهام پاوه‌نژاد، بیتا سحرخیز و... در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

مجموعه «ترانه مادری» هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های ۰۳:۳۰، ۱۲:۳۰ و ۱۸:۳۰، ۰۰:۰۰، ۰۹:۰۰ و ۱۵ به‌وقت GMT) روز بعد بازپخش خواهد شد.

«شب تئاتری» شبکه چهار برای برگزیدگان تئاتر استان‌ها

یازدهمین قسمت از برنامه «شب تئاتر» با موضوع «انجمن‌های هنرهای نمایشی سراسر کشور و برگزاری همایش برگزیدگان تئاتر استان‌ها» روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. این برنامه تنها برنامه تخصصی سیماست که با رویکرد تحلیلی و جریان‌شناسی اتفاقات روز تئاتر تهیه می‌شود، در این قسمت حمید نیلی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و محمودرضا رحیمی، دبیر علمی همایش برگزیدگان تئاتر استان‌ها، مدرس، نویسنده و کارگردان برجسته تئاتر مهمانان «شب تئاتر» هستند.

پخش دو گزارش از هنرمندان و مدیران انجمن‌های نمایش استان‌های کشور که این روزها در همایش برگزیدگان تئاتر استان‌ها نیز حضور دارند از دیگر بخش‌های برنامه است. «شب تئاتر» با اجرا و کارشناسی پیام دهکردی، تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و سردبیری محراب محمدزاده شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

سینمای ”دانمارک” در این هفته شبکه نمایش

بنابر اعلام روابط عمومی شبکه نمایش، این شبکه در قالب بخش سینمای ملل با پخش هفت فیلم سینمایی که از بیست و چهارم آذرماه هر روز ساعت ۱۹ پخش خواهد شد به بررسی سینمای دانمارک می‌پردازد.

روز یکشنبه بیست و پنجم آذر:

فیلم سینمایی "پس از جشن عروسی" در ژانر خانوادگی به کارگردانی سوزان بیر محصول ۲۰۰۶ است. ایلش معلمی است که در هند به کودکان بی‌سرپرست درس می‌دهد. پورگیل مرد ثروتمندی است که از طریق نامه ایلش و همچنین برادرزاده‌اش با او قرار می‌گذارد تا بتواند بخشی از پول ساخت خیریه او را تأمین کند او به دنبال یک قرارداد است و دائم هم مفاد این قرار داد را عوض می‌کند و ایلش مجبور می‌شود تا...

روز سه شنبه بیست و هفتم آذر:

فیلم سینمایی "روشنایی‌های لرزان" در ژانر حادثه‌ای به کارگردانی آندریاس توماس محصول ۲۰۰۰ است.

فیلم به زندگی چهار به ظاهر تبهکار به نام‌های تورکیلد، استفان، ژیتر و آرنه می‌پردازد. با فلاش‌بک‌هایی هرکدام از این چهار نفر زندگی خانوادگی خود و اتفاقات تلخ آن دوره را مرور می‌کنند این چهار نفر به دستور اسکیمو به خانه یک دیپلمات می‌روند و مبلغی پول می‌دزدند و از کشور خود فرار می‌کنند و به خانه‌ای متروک در جنگل می‌رسند به دلیل زخمی بودن یکی از آن‌ها مجبور می‌شوند مدتی در آنجا بمانند. ژس از چند روز تورکیلد برای این که اهالی به آن‌ها مظنون نشوند مقداری مواد غذایی می‌خرد، اما سرانجام آن‌ها تصمیم می‌گیرند که...

روز پنجشنبه بیست و نهم آذر:

فیلم سینمایی "ضیافت بابت" در ژانر خانوادگی به کارگردانی گابریل اکسل محصول ۱۹۸۷ است. در دانمارک قرن نوزدهم دو خواهر مسن و مجرد با پدر پیر خود در دهکده‌ای زندگی می‌کنند. پدر آن‌ها معلم و بزرگ اهالی روستا است و دارای احترام زیادی بین اهالی روستا است. در حالیکه هر دو خواهر موقعیت این را دارند که به خواستگاران خود جواب مثبت بدهند و روستا را ترک کرده و زندگی بهتری داشته باشند، ولی تصمیم گرفته‌اند که کنار پدر پیر خود باشند و به او و اهالی روستا خدمت کنند. بعد از چند سال یک زن مهاجر فرانسوی به نام بابت که از جنگ فرار کرده به خانه آن‌ها می‌آید و از آن‌ها خواهش می‌کند که در ازای کار کردن در خانه‌شان از او نگهداری کنند. بعد از سال‌ها که پدر آن‌ها در گذشته و این دو خواهر هنوز تنها زندگی می‌کنند و قصد دارند مراسم یادبود پدر را با کمک اهالی روستا برگزار کنند. بابت از آن‌ها می‌خواهد که ...

عناوین این فیلم‌ها شامل "شعله و لیمو"، "پس از جشن عروسی"، "دوبرادر"، "روشنایی‌های لرزان"، "دینا در ماجراجویی دونارک"، "ضیافت بابت" و "کارتل" هستند. سینمای ملل و فیلم‌های برگزیده سینمایی دانمارک از شنبه بیست و چهارم تا جمعه سی‌ام آذرماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش شده و ساعت ۰۳:۰۰ و ۰۹:۳۰ روز بعد باز پخش می‌شوند.

مرور آثار "برد پیت" در شبکه نمایش

این هفته در بخش مرور پرونده کاری بازیگران، فیلم‌هایی از "برد پیت" در جدول پخش صحنه گران (مرور آثار) این شبکه قرار گرفته است. ویلیام بردلی «بِرَد» پیت بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است وی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۹۱ در فیلم تلما و لوییز نقش کوچکی به مدت ۱۴ دقیقه شروع کرد. بخاطر همین فیلم از او درخواست بازی در فیلم دیگری شد. برد پیت با بازی‌های تأثیرگزار در نقش‌های اصلی، طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ خود را به یک فوق ستاره تبدیل کرد.

در سال ۱۹۹۵ در فیلم "هفت" بازی کرد. فیلم بسیار مورد توجه منتقدان و تماشاگران سینما قرارگرفت تا آنجا که از این فیلم به عنوان یکی از شاهکارهای دهه ۹۰ نامبرده می‌شود. بازی برد پیت و مورگان فریمن در این فیلم خیره کننده بود. این فیلم اولین همکاری برد پیت با دیوید فینچر کارگردان صاحب سبک و به نام هالیوود بود. در سال ۱۹۹۷ برد پیت در نقش یک بیمار روانی در تریلر روانشناختی تریگیلیام یعنی فیلم "دوازده میمون" ظاهر شد و جایزه گلدن گلوب را برای بهترین بازیگر نقش دوم را از آن خود کرد.

سپس در فیلم "خوابگردها" در کنار بازیگرانی، چون رابرت دنیرو و داستین هافمن ظاهر شد و بعد از آن در فیلم "متعلق به شیطان" در کنار هریسون فورد بازی کرد. فیلم بعدی او "با جو بلک آشنا شوید" با زمانی بیش از ۳ ساعت ساخته شد و برد پیت در کنار آنتونی هاپکینز بار دیگر بازی عالی از خود نمایش داد. برد پیت در سال ۱۹۹۹ پس از یک غیبت کوتاه بار دیگر با دیوید فینچر برای بازی در فیلم باشگاه مشت زنی همراه شد.

این فیلم با بازی برد و همچنین ادوارد نورتون محبوبیتی دیگر برای برد پیت رقم زد. وی در سال ۲۰۰۱ در یک کمدی جنایی به نام "قاپ زنی" ساخت کشور انگلستان و به کارگردانی ریچی ظاهر شد و بنیسیو دل توره در این فیلم با برد همراه بود. در همین سال برد پیت در یک کمدی رمانتیک در کنار جولیا رابرتز ظاهر شد. وی با رابرت ردفورد در فیلم "جاسوس بازی" هم بازی بود. پیت در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۰۱، در مقام بازیگر میهمان در فصل هشتم از مجموعه تلویزیونی "دوستان" ظاهر شد؛ و برای این عملکرد او برای جایزه امی در رده بازیگر برجسته مهمان در سری کمدی نامزد شد.

در دسامبر سال ۲۰۰۱ پیت در فیلم استیون سودربرگ به نام "یازده یار اوشن" که بازسازی فیلمی در دهه شصت بود در نقش راستی رایان با جرج کلونی، مت دیمون، اندی گارسیا، و جولیا رابرتز همبازی شد. سال ۲۰۰۳ پیت کار دوبلوری را با دوبله شخصیت سندباد در انیمیشن سندباد و افسانه هفت دریا و همچنین یک قسمت از انیمیشن پادشاه جهنم امتحان کرد. در سال ۲۰۰۴ پیت در فیلم‌های تروا در نقش آشیل و در ادامه فیلم یازده یار اوشن نیز در نقش راستی رایان ایفای نقش کرد. وی برای بازی در فیلم تروا شش ماه دوره آموزش شمشیرزنی را پشت سر گذاشت و موفق‌ترین فیلم پیت از نظر فروش تاکنون می‌باشد.

شبکه نمایش در ایام پایانی هفته جاری که مصادف با شب یلداست، فیلم‌های شاخص "هفت و "بنجامین باتن" با بازی این بازیگر را در جدول پخش خود جانمایی کرده است. فیلم‌های ”بازی پول”، ” قاپ زنی”، ” شیطان درون”، ” جسی جیمز ”، ” ماشین جنگ ”، ” هفت ”و” بنجامین باتن ” آثاری هستند که با بازی برد پیت، به ترتیب از شنبه بیست و چهارم تا جمعه سی‌ام آذرماه، ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

آستان جانان را از رادیو ایران بشنوید

در آستانه سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) روز شنبه بیست و چهارم آذر ویژه برنامه «آستان جانان» از رادیو ایران پخش می‌شود.

سعید مبشری تهیه کننده این برنامه گفت: به مناسب سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسگری (ع) روایت ساخته شدن مسجدی به نام و دستور آن حضرت در شهر مقدس قم و به دست نایب ایشان در این شهر در این برنامه بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در مسیر بررسی این روایت تاریخی داستان‌ها و حکایات ناگفته زیادی از زبان همراهان دیرین این مکان مقدس روایت می‌شود که بسیار شنیدنی است.

گفتنی است مستند «آستان جانان» بعد از خبر ساعت ۲۳ از رادیو ایران پخش می‌شود.

ویژه برنامه ولادت امام حسن عسگری (ع) در الکوثر

به مناسبت ولادت امام حسن عسگری (ع) ویژه برنامه «مصابیح الدجی» امشب از شبکه الکوثر پخش می‌شود. در این برنامه که به صورت ترکیبی و شامل بخش‌های متنوعی مثل موسیقی، گزارش، وله و داستانک است، «شیخ عبدالکریم الحیدری» به عنوان کارشناس مذهبی حضور دارد.

«مصابیح الدجی» امشب بیست و چهارم آذرماه ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه با اجرای «سید مصطفی رجاء» و تهیه‌کنندگی غلامعباس سالاروند به روی آنتن است. این برنامه محصول گروه اجتماعی شبکه الکوثراست.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها