رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 423870

وزیر خارجه ونزوئلا اقدامات اروپا را نقض قوانین بین‌الملل خواند

ساعت 24- وزیر امور خارجه ونزوئلا اقدامات اتحادیه اروپا علیه کشورش را نقض قوانین بین‌المللی خواند و گفت که آمریکا با حمایت خود از مخالفان ونزوئلا، به دنبال کشاندن این کشور به یک جنگ داخلی است.

style="text-align:justify">«خورخه آریزا»، وزیر امور خارجه ونزوئلا اقدامات اتحادیه اروپا علیه کشورش را غیرقانونی و نقض قوانین بین‌الملل خواند.

او در گفتگو با شبکه الجزیره قطر گفت که این اقدامات اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا اجرای اوامر واشنگتن است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در مورد اقدامات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا علیه کشورش در هفته‌های گذشته نیز گفت: «ترامپ به دنبال هدایت مخالفان ونزوئلا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین است».

آریزا با این حال از ابتکار عمل اوروگوئه و مکزیک در دعوت از دولت ونزوئلا و مخالفان به گفت‌وگوی داخلی استقبال کرد و گفت که این ابتکار عمل بسیار مهم است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در مورد اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشورش گفت که ترامپ و مخالفان تلاش دارند در ونزوئلا کودتای نظامی اجرا کنند و از این طریق، جنگ داخلی در این کشور به راه بیاندازند.

خورخه آریزا بار دیگر بر موضع دولت این کشور در گفتگو با مخالفان تأکید کرد و گفت که کاراکاس آماده است با «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا دور میز گفتگو بنشیند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین اعلام کرد که دولت این کشور از هرگونه ابتکار عملی که منجر به حل بحران پیش‌آمده از طریق گفتگو شود، استقبال می‌کند.

او با بیان اینکه قانون اساسی ونزوئلا اجازه ایجاد پایگاه‌های نظامی در خاک این کشور را به کسی نمی‌دهد، مواضع کشورهای حامی دولت ونزوئلا از جمله روسیه و چین را احترام به قانون اساسی این کشور دانست.

خوان گوایدو، که خود رئیس مجمع ملی ونزوئلا است سوم بهمن طی سخنرانی در میان هوادارانش، خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور معرفی کرد.

برخی از کشورها از جمله آمریکا و کانادا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین از این اقدام گوایدو حمایت کرده و او را به‌عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند.

دولت ونزوئلا به ریاست «نیکلاس مادورو» آمریکا را به تلاش برای اجرای کودتای نظامی در این کشور متهم کرده است. اتحادیه اروپا هم بعد از اعلام موضع ترامپ در مورد بحران ونزوئلا، برای کاراکاس ضرب‌الأجل تعیین کرد و گفت که مادورو باید دوباره انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند که با مخالفت وی روبرو شد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها