رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 434204

طرز تهیه اسنک کوکو سبزی | نحوه پخت کوکو سبزی قارچ و زرشک

اسنک کوکو سبزی یک عذای خوشمزه و سریع است که میتواند به عنوان یک دسر یا میان وعده لذیذ در منوی غذای روزانه ما جا داشته باشد در ادامه شما را با دستور پخت این اسنک همراهی می کنیم.

اسنک کوکو سبزی
html>

طرز تهیه اسنک کوکو سبزی:

مرحله اول:

روی نون تست کمی مایه کوکو سبزی پخش ‌کنید و یه تیکه دیگر نون روی آن قرار دهید . روی نون را کره مالیده و بعد داخل دستگاه ساندویچ ‌ساز که از قبل گرم شده ، حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بذارید تا اسنکها پخته و برشته بشوند .

مرحله دوم:
درب دستگاه رو ببندید اما درب دستگاه رو فشار ندهید . چند لحظه صبر کنید تا آبی که داخل نون هست ، بخار بشود . بعد کم کم درب دستگاه رو ببندید تا دستگاه آسیب نبیند .
نکـــته اینکه ، مایه کوکو نباید شل باشد ، در صورت شل بودن یک تا دو قاشق غذاخوری آرد سفید اضافه کنید . اگه از برگ تربچه داخل سبزی کوکو استفاده کنید ، کوکوی ترد تری خواهید داشت . زرشک و گردو هم اگر به مایه کوکو اضافه کنید ، طعم عالی به کوکو میدهد . این اسنک با سس فرانسوی یا مایونز بسیار لذیذ می باشد .

مواد لازم جهت تهیه کوکو سبزی:

سبزی ( تره ، جعفری ، شوید ، گشنیز، سیر ) 500 گرم مخلوط زرشک و مغز گردو 1/2 لیوان
تخم مرغ 3 عدد . بکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
شیر 1 قاشق غذاخوری نمک ، فلفل سیاه ، پودر سیر و پودر زنجبیل به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحله اول:

سبزی ها را بشویید و بگذارید تا خشک شوند سپس ریز و یکدست خرد کنید ( پیشنهاد میشود سبزی ها را پیش از استفاده در مایه کوکو کمی سرخ کنید تا کوکوی برشته تر و تردتری داشته باشید که کاملا سلیقه‌ای است).

مرحله دوم:

داخل کاسه ای تخم مرغ ها را بشکنید و خوب هم بزنید تا کف کند. یادتون باشد که زائده سفید رنگی که به زرده تخم مرغ چسبیده رو حتما جدا کنید تا کوکو بوی تخم مرغ ندهد .سپس سبزی های خرد شده ، بکینگ پودر ، شیر ، زرشک ، مغز گردو ، نمک و ادویه را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند.

مرحله سوم:

داخل ماهیتابه راغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سپس مایه کوکو را داخل تابه بریزید و پخش کنید و در تابه را بگذارید ، حرارت را برای چند ثانیه زیاد کنید تا مواد خودشان را بگیرند سپس حرارت را ملایم کنید تا یک روی کوکو سرخ شود ، وقتی یک روی کوکو سرخ شد کوکو را برگردانید تا روی دیگر کوکو هم برشته شود.

طرز تهیه کوکو سبزی

نکته ها :
*استفاده از زرشک و مغز گردو بنابر سلیقه میباشد و اجباری نیست ، حتی میتوانید از یکی از این مواد در کوکو سبزی استفاده نمائید.
*استفاده از 1 قاشق شیر در انواع کوکو و کتلت باعث میشود مواد انسجام بیشتری داشته باشند و موقع سرخ کردن وا نروند ، استفاده از بکینگ پودر نیز موجب میشود مواد کوکو هنگام سرخ شدن نچسبند یا شل نشوند و پف کوکو نیز بیشتر شود.

نکات مهم تهیه کوکو:
*کوکو سبزی: اول اینکه باید سبزی بدون آب باشد یعنی اگر از فریزر خارج شده باید بگذارید کامل یخ آن باز شده سپس دانه دانه تخم مرغ را اضافه کنید هم بزنید و ببینید که آیا هنوز مایع شما سفت است یا به شلی ماست شده ؟ به محض اینکه مثل ماست شد از زدن تخم مرغ اضافه خودداری کنید . میتوانید در این مرحله 1 قاشق غذاخوری سر صاف آرد سفید جهت اطمینان خاطرتان به آن اضافه کنید . دوم اینکه روغن باید حسابی داغ باشد و شعله گاز زیاد و مایع کوکو سبزی را یکجا داخل آن ریخته و صاف کرده و بگذارید با همان شعله زیاد بدون گذاشتن درب ظرف به مدت 3-5 دقیقه خودش را از زیر بگیرد و سپس شعله را کمی کم کنید (یعنی متوسط باشد نه خیلی کم )

*کوکو سیب زمینی : در این مورد هم دقت باید کرد که سیب زمینی بعد از رنده شدن آب میاندازد که باید آن را از مواد خارج کرد و تخم مرغ را دانه دانه اضافه کرد و هم زد تا وقتی که مواد را هم زدید و دیدید که از سفتی خارج شده باز میتوانید یک قاشق غذاخوری سر صاف آرد سفید اضافه و کمی هم زده تا خیالتان راحت تر باشد . دقت کنید که اگر زیاد هم بزنید باز مواد آب میاندازد . دوم اینکه روغن باید حسابی داغ باشد و شعله گاز زیاد و مایه کوکو سیب زمینی را یکجا داخل آن ریخته و صاف کرده و بگذارید با همان شعله زیاد بدون گذاشتن درب ظرف به مدت 3-5 دقیقه خودش را از زیر بگیرد و سپس شعله را کمی کم کنید (یعنی متوسط باشد نه خیلی کم ).
در هر دو دستور باید دقت کنید؛ وقتی میتوانید مواد را برگردانید که وقتی ماهیتابه را تکان میدهید کل مواد با هم در کف ماهیتابه جابجا شوند و این یعنی زیر مواد سرخ شده و یکدست شده است که میتوانید اکنون درب ظرف را گذاشته و زیرش را کم کرده و بگذارید 5 تا 10 دقیقه دیگر بسته به اندازه سرخ شدگی مواد زیر , روی مواد هم کمی خودش را بگیرد سپس آن را برگردانید .

نکته مهم؛ وقتی دارید مثلا کوکوسیب زمینی درست میکنید دستتون رو آغشته به سرکه کنین و به دو طرف کوکو بزنید و در روغن داغ بندازید . مطمئن باشید نه تنها مزه اش تغییر نمیکنه بلکه نصف روغنی که همیشه مصرف میکردید هم صرفه جویی میشود . اگر هم میخواهید همبرگر یا کتلت شما آبدار بشود دو طرفش رو با آب آغشته کنید.

طرز تهیه کوکو سبزی قارچ و زرشک

طرز تهیه کوکو سبزی قارچ و زرشک

مواد لازم:

تخم مرغ 4 عدد نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار دلخواه
سبزی کوکو 4 پیمانه دارچین به مقدار لازم
قارچ ریز خرد شده یک پیمانه زرشک تازه نصف پیمانه

طرز تهیه:

مرحله اول:

تخم مرغ ها رو جدا میزنم. سبزی کوکو ( حتما داخلش سیر یا ساقه سیر داشته باشه ) ، قارچ ریز خرد شده، زرشک تازه، نمک، فلفل، زردچوبه وکمی دارچین رو مخلوط و بعد از اضافه کردن تخم مرغ ها، خوب مایه کوکو رو میزنم تا یکدست بشه.

مرحله دوم:
نهایتا روی حرارت متوسط، سرخ و بعد با مخلفات دلخواه سرو می‌کنم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها