رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 447500

سازمان ملل: فرصت سازش در یمن همچنان موجود است

ساعت 24- نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن طی نشست شورای امنیت درباره اوضاع این کشور، گفت: باید به منظور اجرای تمام بندهای توافق استکهلم گام‌هایی برداشته شود و مبادله زندانیان میان دو طرف بیانگر جدیت آنها در اجرای توافق استکهلم است.

div>

به گزارش العالم، مارتین گریفیث در جلسه شورای امنیت سازمان ملل با محوریت تحولات یمن، با بیان این که فرصت تحقق سازش در یمن همچنان موجود است، افزود: جنبش انصارالله به من تأکید کرد که راه حل در یمن باید سیاسی باشد.

مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امدادرسانی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: به عملیات امدادرسانی به ارزش بیش از ۴ میلیارد نیاز خواهیم داشت. جنبش انصارالله برای کارکنان در بخش خدمات رسانی مجوزهایی صادر کرده است.

وی اظهار کرد: طرف‌های یمنی باید زمینه ورود خدمات و کمک‌ها را فراهم کنند. واحد پولی یمن همچنان در حال از دست دادن ارزش خود است. توافق استکهلم گامی مثبت در مسیر صحیح است و باید طرف‌های یمنی رفتار خود را تغییر دهند و برای انجام توافق تلاش کنند.

لوکوک توضیح داد که کمبود بودجه، بر ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی تأثیر می‌گذارد و قحطی و گرسنگی همچنان در ده‌ها منطقه در یمن وجود دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها