رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453810

طرز تهیه کاپ کیک گیلاس | نحوه تهیه کاپ کیک با زرده تخم مرغ

کاپ کیک گیلاس یکی از کاپ کیک های خوش رنگ و مجلسی است و با ذائقه بسیاری از ما همخوانی دارد در این مطلب نکات مهمی از نحوه تهیه این کاپ کیک برای شما آماده کردیم.

کاپ کیک گیلاس
html>

طرز تهیه کاپ کیک گیلاس

مواد لازم:

تخم مرغ ۴ عدد شیر ۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه گیلاس ۱ پیمانه
آرد دو پیمانه پکینگ پودر ۲ ق چ
روغن۳/۴پیمانه وانیل۱/۴ ق چ

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل با همزن به مدت ۵ دقیقه خوب می زنیم (دور تند) تا کرمی و کشدار شود سپس روغن را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم، در این مرحله شیر را اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله دوم:

آرد و بکینگ پودر را که از قبل باهم چند بار الک کرده ایم در این مرحله کم کم به مواد بالا اضافه کرده و به آرامی در حد محلوط شدن هم می زنیم حالا ۲/۳ کپسول های کاپ کیک را پر می کنیم و گیلاس های هسته گرفته و اسلایس شده را روی مواد می چینیم.

مرحله سوم:
فر را از قبل گرم می کنیم و قالب را در طبقه ی وسط به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۹۰ درجه ی سانتی گراد گذاشته تا کیک بپزد.

مرحله چهارم:
بعد از مدت زمان پخت و سرد شدن کیک را از قالب در آورده و برش زده و سرو می کنیم.

برای تزیین روی کاپ کیک
مخلوط مساوی خامه صبحانه و شکلات تخته ای و به این صورت که کمی شکلات داخل کاسه شیشه ای می ریزیم و می گزاریم روی بخار کتری آب که شد کمی خامه می ریزیم (اگر سس روون خواستیم خامه زیاد می ریزیم اگر سس غلیظ خواستیم مقدار شکلات رو زیاد می کنیم).

خواص وانیل


این ماده به عنوان یک عنصر در چندین محصولات مراقبت از پوست مانند لوسیون بدن، مرطوب کننده های لب، روغن بدن و کرم ها برای به اشتراک گذاشتن عطر استفاده می شود.


1. درمان آکنه:
خواص ضد باکتری وانیل آن را برای درمان آکنه مفید می کند. وانیل، از طریق اثرات ضد باکتریایی آن، کمک می کند پوست شما را پاک کند، موجب کاهش جوش و آکنه شود.


2. مزایای ضد پیری:
وانیل غنی از آنتی اکسیدان ها است که باعث جلوگیری آسیب پوستی ناشی از رادیکال های آزاد می شود. این عمل کمک می کند تا علائم پیری مثل خطوط ، چین و چروک و لکه های پیری را کاهش دهد. این محصول به طور گسترده ای در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی برای عطرهای آن و مزایای ضد پیری استفاده می شود. استفاده از دانه های وانیل خام حاوی روغن آلی باعث جذابیت عطر و بوی بسیار شیک می شود و پوست شما را نرم می کند.


3. آرام کننده:
وانیل به عنوان یک درمان سنتی برای بهبودی سوختگی، زخم و کاهش درد استفاده شده است. عصاره های وانیل غلیظ شده و یا روغن های ضروری نباید به طور مستقیم بر روی سوختگی های اخیر اعمال شوند. درمان موضعی حاوی عصاره وانیلی ممکن است مفید باشد. توصیه می شود قبل از استفاده از هرگونه داروهای خانگی برای سوختگی با پزشک خود مشورت کنید.


4. سلامت پوست را ارتقاء می دهد:
وانیلی منبع خوبی از ویتامین های B مانند نیاسین، تیامین، ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک است که نقش مهمی در حفظ پوست سالم دارند. خواص آنتی اکسیدانی وانیل پوست شما را از آسیب های ناشی از آلاینده ها و سموم محیطی محافظت می کند.

مزایای وانیل برای مو

فهرستی از مزایای وانیل ناقص است اگر ما در مورد نقش آن در مراقبت از مو صحبت نکنیم. وانیل منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی است که در حفظ سلامتی مو کمک می کند.


وانیلی برای موهای ابریشمی:

وانیلی هنگامی که با سایر مواد مخلوط می شود، موهای شما را ابریشمی، براق و صاف می کند. شما می توانید یک محلول با روغن بادام یا کرچک با وانیل آماده کنید. شما می توانید این مخلوط را در موهای خود را برای 10 تا 15 دقیقه قرار داده و سپس شستشو با شامپو ملایم انجام پذیرد. اینکار باعث می شود موهای شما نرم و قابل کنترل بدون به هم چسبیدن باشد. این مخلوط را می توان در دمای اتاق ذخیره کرد یا برای استفاده در آینده در یخچال نگهداری می شود.

افزایش رشد مو:

مرحله اول :

برای شروع، موهای خود را با یک شانه با دندانهای بزرگ شانه کنید و آن را کاملا با آب گرم بشویید.

مرحله دوم:

بعد از این، ¼ فنجان هر روغن حامل مانند زیتون، بابونه، جوجوبا، بادام یا روغن نارگیل را با حرارت بالا برای حدود 30 ثانیه گرم کنید. هر 10 عدد اسانس اسطوخودوس و وانیل را به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.

مرحله سوم:

با اعمال این بر روی موهای شما از ریشه ها تا انتها، پوست خود را در حرکات دایره ای ماساژ دهید تا 2 تا 3 دقیقه طول بکشد. اطمینان حاصل کنید که آن را در طول رشته های مو خود بکار ببرید، تمرکز بیشتر بر روی ریشه های خشک مو باشد. موهای خود را با یک کلیپس مو جمع کنید و موی سر خود را بر روی یک حوله گرم قرار دهید. بعد 15 دقیقه سپس دوباره یک حوله گرم را به مدت 15 دقیقه دیگر قرار دهید. سر را با شامپو تمیز کنید.مقدار روغن که استفاده می کنید بستگی به بافت مو دارد. این باعث می شود موهای شما لطیف تر، شفاف تر به نظر برسد.

طرز تهیه کاپ کیک با زرده تخم مرغ

طرز تهیه کاپ کیک با زرده تخم مرغ

مواد لازم:

زرده تخم مرغ: 4 عدد نمک به مقدار لازم
آرد سفید: یک و یک چهارم پیمانه کره: یک سوم پیمانه
بکینگ پودر: یک و یک چهارم قاشق چایخوری شیر: یک سوم پیمانه
وانیل:کمی

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا شکر و وانیل را به همراه کره مخلوط کرده خوب هم بزنید سپس زرده تخم مرغ و شیر و اضافه کنید و به کمک همزن برقی هم بزنید.

مرحله دوم:

در این مرحله آرد و نمک و پکینگ پودر را به مواد بالا اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا یکدست شود سپس خمیر را داخل سینی فر گذاشته به مدت 45 دقیقه در درجه حرارت 170 بزارید بپزد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها