رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457193

شهروندان مراقب پیامک‌های کلاهبرداری باشند

ساعت 24- فرمانده انتظامی مسجدسلیمان گفت: یکی از رایج‌ترین شگردهای مجرمان در فضای سایبری همچنان ارسال پیامک‌های جعلی و کلاهبردارانه است.

style="text-align:justify"> سرهنگ علی حسینی فرمانده انتظامی مسجدسلیمان گفت: در مناسبت‌ها و رویدادهای خاص، ما شاهد ارسال پیامک‌های انبوه به شهروندان، که اکثرا جعلی بوده و تنها برای کلاهبرداری و سوء استفاده از آن‌ها طراحی شده است هستیم.

او افزود: قطع یارانه، حمایت از سبد غذایی خانوار، ثبت نام برای دریافت کارت سوخت، ثبت نام سهام عدالت و ... از نمونه‌های بارز پیامک‌های ارسال شده در ایام گذشته بوده است.

سرهنگ حسینی بیان داشت: تعدادی از شهروندان در دام مجرمان گرفتار شده و خواسته‌های آنان را اجابت و در نتیجه مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی مسجدسلیمان ادامه داد: اطلاعات مهم بانکی از قبیل شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv ۲، اطلاعاتی هستند که مجرمان با به دست آوردن آن‌ها به دنبال برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: شهروندان به اخبار و اطلاعات منتشر شده از طریق منابع نامعتبر توجه نکرده و اطلاعات مهم اعم از بانکی و یا شخصی و هویتی خود را برای منابع نامعتبر ارسال نکنند و از شهروندان می‌خواهیم در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس به آدرس www.cyberpolice.ir ارسال یا با شماره تلفن ۰۶۱۲۱۸۴۴۱۰۶ با کارشناسان پلیس فتا انتظامی شهرستان مسجد سلیمان در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها