رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 457811

لرستان پایلوت دفتر مرکزی فائو در کشور شد

ساعت 24- رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با هدف پیشگیری و جبران خسارات احتمالی ناشی از سیل به زیربخش های کشاورزی این استان پایلوت دفتر مرکزی فائو در کشور شد.

style="text-align:justify">رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با هدف پیشگیری و جبران خسارات احتمالی ناشی از سیل به زیربخش های کشاورزی این استان پایلوت دفتر مرکزی فائو در کشور شد.
عبدالرضا بازدار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از وقوع سیل یکی از مسائلی که در وزارت جهاد کشاورزی دنبال می شود بحث علل وقوع سیل و پیدا کردن راهکارهایی برای جلوگیری از خسارات بیشتر در سال های آینده خواهد بود.
وی گفت: بدین منظور ۲نفر از کارشناسان منطقه ای فائو به همراه تعدادی از کارشناسان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به لرستان سفر کرده اند.

وی افزود: پس از بازدید از مناطق سیلزده راهکارها ، برنامه‌های عملیاتی ، تحقیقاتی و اجرائی را برای جلوگیری از وقوع سیل و اقدامات عملیاتی برای جلوگیری از فرسایش خاک ، خسارات وارده به مزارع و ایستگاههای پمپاژ که بر اثر سیل آسیب دیده اند را ارائه نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: از طرف فائو اعتباراتی در نظر گرفته شده که بر اساس طرح مصوب و پیشنهادی هزینه خواهد شد.

بازدار اضافه کرد: سیل امسال یکهزار و ۶۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: ۲۹۰ میلیارد تومان برای پرداخت خسارت بلاعوض و ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای کشاورزان سیلزده استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان خسارات بلاعوض و ۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها