رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 480374

ترامپ: بولتون به من التماس میکرد

ساعت 24 -رئیس جمهور آمریکا انتقادات و حملات بسیار تندی را علیه مشاور امنیت ملی سابق خود، جان بولتون دنبال کرده است.

style="text-align:justify"> «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با انتشار رشته توئیت‌هایی انتقادات بسیار تندی علیه «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی خود انجام داد.

ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر با انتقاد از رفتار بولتون، نوشت: آدمی که سال‌ها پیش نتوانست برای نمایندگی در سازمان ملل تأیید صلاحیت بگیرد، نتوانست برای هیچ‌چیز تأیید بگیرد، به من التماس کرد که سمتی به او بدهم که نیازی به تأیید سنا نداشته باشد. من هم این سمت را به او دادم، آن هم با وجود آنکه بسیاری می‌گفتند این کار را قربان انجام ندهید.

ترامپ همچنین به اظهارات و تصمیمات بولتون درباره کره شمالی اشاره کرد و گفت: او این سمت را گرفت و به اشتباه در تلویزیون از مدل لیبی صبحت کرد و کلی قضاوت‌های اشتباه دیگر داشت. رک بگویم که او اخراج شد، به این خاطر که اگر به حرف‌های او گوش داده بودم، ما تا الان در جنگ جهانی ششم بودیم. بعد هم می‌رود و کتاب زننده و غلطی می‌نویس، پر از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده امنیت ملی. چه کسی چنین کاری می‌کند؟

دو روز پیش از این، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که نسخه اولیه کتاب خاطرات بولتون که برای بازبینی به کاخ سفید ارسال شده، نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، مسدود کردن کمک‌های مالی به دولت اوکراین، مستقیماً با هدف تحت فشار قرار دادن کی‌یف جهت پیشبرد پرونده قضایی علیه فرزند «جو بایدن» از نامزدهای پیشتاز دموکرات‌ها، صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش‌ها، بولتون در این کتاب که هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته، ادعا کرده است که مستقیماً از ترامپ شنیده که تنها زمانی کمک‌ها به کی‌یف را آزاد می‌کند که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با تحقیق در مورد هلدینگ «بوریسما» که «هانتر بایدن» یکی از اعضای هیأت مدیره آن است، موافقت کند.

انتشار این خبر با خشم ترامپ روبرو شده و حال به نظر می‌رسد حملات تند علیه بولتون مرتبط با احتمال حضور او در جلسه شهادت علیه ترامپ باشد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها