رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484605

چین نماینده آمریکا را احضار کرد

ساعت 24-وزارت امور خارجه چین، نماینده سفارت آمریکا را به نشانه اعتراض به سخنان محکوم‌کننده مایک پامپئو درباره اقدامش برای اخراج اخیر سه روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هوآ چونینگ ، رئیس دفتر اخبار وزارت خارجه چین همچنین گفت، اگر ایالات متحده بیش از این آژانس‌های خبری چین را در آمریکا مورد آزار و اذیت قرار دهد و محدود کند، چین باید اقدامات بیشتری را انجام دهد.

پیشتر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اقدام چین در اخراج سه روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال بابت انتشار مطلبی در این روزنامه را محکوم کرده بود.

پامپئو چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: کشورهای بالغ و مسئول می‌فهمند که مطبوعات آزاد حقایق را گزارش می‌دهند و نظرات خود را ابراز می‌کنند. پاسخ صحیح ارائه استدلال‌های ضد، نه محدود کردن گفتار است. ایالات متحده امیدوار است که مردم چین هم به همان اطلاعات و آزادی بیانی که آمریکایی‌ها از آن بهرمند هستند، برخوردار شوند.

وزارت خارجه چین از اخراج این رونامه‌نگاران که مطلبی تحت عنوان "چین، مرد واقعا بیمار آسیا" نوشته و به شیوع کرونا ویروس اشاره داشتند که از این کشور نشات می‌گیرد، دفاع کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: مردم چین از رسانه‌هایی که اظهارات نژادپرستانه مطرح می‌کنند و حملات مخرب علیه چین دارند، استقبال نمی‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها