رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503042

گل‌محمدی: از همین الان میگویم که نیستم!

ساعت24-سرمربی پرسپولیس در نهایت ترجیح داد به سکوت خود در قبال اتفاقات حاشیه‌ای این تیم واکنش روشنی نشان دهد و پاسخ حواشی را داد.

style="text-align:justify"> «یحیی گل محمدی با توجه به مشکلات و حواشی شکل گرفته در این تیم به سیم آخر زد و گلایه‌های خود را بابت وضعیت شکل گرفته مطرح کرده است. از شایعات مربوط به درخواست جدایی سیدجلال حسینی تا حضور کریم باقری در تیم ملی و البته موضوع مربوط به اختلاف مدیریتی این باشگاه که به زعم او می‌تواند باعث فروپاشی تیم قهرمان شود.

در ادامه این گفتگو را می‌توانید بخوانید.

شرایط تیم بعد از تعطیلی به چه شکل است. دو پیروزی مناسب در راه قهرمانی دوباره به دست آوردید و البته در نیمه اول دیدار با شاهین بازی پرانتقادی داشتید.

شرایط ما از نظر جدولی خیلی خوب است. با اختلاف صدر جدول را در اختیار داریم و با این که ۶-۵ بازیکن را در اختیار نداریم اما یک قالب خوب تعریف کردیم که هر کدام از بچه های جوان و باتجربه وقتی در این قالب قرار می گیرند می توانند توانایی خود را نشان دهند. با غیبت ۶-۵ بازیکن هم دیگر بازیکنان به وظایف خود در تیم آشنا هستند و هر کس که در تیم قرار می گیرد به خوبی کار را دنبال می کند. تیم ما بردن را بلد است. آنها ۴ سال است که در مسیر قهرمانی هستند و شخصیت و فرهنگ برد در آنها نهادینه شده و کمک کرد. انگیزه بازیکنان و خواست آنها در کنار تلاش برای موفقیت مثال زدنی است و بچه ها اصلی ترین دلیل برد و موفقیت هستند و بابت این موضوع خوشحال هستم.

با اختلاف ۱۲ امتیازی در فاصله هفت هفته به پایان فصل باید سند قهرمانی پرسپولیس زده شود؟

روی کاغذ بخواهیم حساب و کتاب کنیم شاید قهرمان باشیم اما فوتبال است و زیر و روی آن مشخص نیست. همیشه اتفاقات غیر قابل پیش بینی زیاد افتاده است. این که اولین شانس قهرمانی هستیم شکی نیست و همه به آن اعتقاد دارند. اما تا زمانی که امتیازات لازم را کسب نکنیم و جام را بالای سر نبردیم نباید تمرکز را از دست بدهیم. باید پرتلاش در تمرین و مسابقات حاضر شویم و به دنبال این هدف باشیم.

سوال اصلی از شما درباره سیدجلال حسینی است. کاپیتان پرسپولیس این روزها در متن انواع حواشی و شایعات قرار دارد و این که نیمکت نشین شده و شاید جایی در ترکیب فصل بعد نداشته باشد. خودتان در این باره توضیح می‌دهید.

اولا این که سیدجلال چند هفته ای مصدوم و از شرایط دور بود. الان هم دو بازی بیشتر نکردیم. قبل از کرونا او در تیم بازی می کرد و مشکلی هم نبود. من تعجب می کنم و متاسف هستم از آدم هایی که دنبال حاشیه در تیم ما می گردند. متاسفانه بیشتر این افراد خودی هستند و ما ضربه می خوریم. نمی دانم چرا این شایعات را شکل می‌دهند. سید چندین سال برای تیم زحمت کشیده و امسال هم در تمرین خوب و باانگیزه کار می کند و به نظرم ستون تیم است. بعنوان کاپیتان تیم می‌توان کاملا روی او حساب کرد و بازیکنان را باانگیزه حفظ می‌کند و مشکل گشای مسائل است. در تیم و زمین می‌جنگد و من واقعا از او راضی هستم. این که بعد از گذشت دو بازی این حرف ها و شایعات شکل بگیرد واقعا جای تعجب و البته تاسف دارد. نمی دانم چه باید بگویم اما از هواداران می خواهم گوش به این حرف ها ندهند و تمام این حرف ها زاییده افکار منفی و مریض برخی افراد است. سید عزیز ماست و حتی اگر خودش هم بخواهد فصل آینده خداحافظی کند خودم جلویش را می گیرم و اجازه این کار را به او نمی دهم. او بازیکن تاثیرگذار ما از نظر روحی و فنی است.

در مورد کریم باقری هم این حواشی کادر فنی شما را سیبل قرار داده بود. ابتدا گفته شد او را نمی‌خواهید و بعد هم گفتند اجازه حضور در لب خط و کارهای فنی به او نمی‌دهید و ...

چون نمی توانند در تیم ما حاشیه درست کنند این حرف ها را می زنند. تیم ما یکدل و یکدستی است و خودم هر جا بودم اجازه نمی دهم و نمی دادم حاشیه در تیم و اعضای فنی باشد و بعضی الان دنبال این هستند حاشیه شکل دهند. تیم ما چون در مسیر خوبی قرار گرفته سنگ اندازی می کنند و حرف ها و شایعاتی ایجاد می کنند تا در تیم حاشیه ایجاد کنند. در مورد کریم باقری هم ابتدا اجازه بدهید گلایه‌ام را از فدراسیون فوتبال بگویم. در هر صورت با مربی ای که تحت قرارداد حرفه ای با باشگاه ماست و علنا جلسه بگذارند و درباره تیم ملی صحبت کنند خیلی غیر حرفه ای است. از فدراسیون گله دارم. کریم با ما قرارداد دارد و سال بعد هم قرارداد دارد و علنا جلسه می گذارد برای تیم ملی صحبت می کند. اصلا درست نبود. یک کار اشتباه و غیر حرفه ای بود. نوع برخوردی که فدراسیون با تیم ما داشت برخورد غیر حرفه ای بود و گله مند هستم و اگر جلسه هم می خواستند داشته باشند باید به شکلی بود که علنی نباشد و موجب این مسائل و حرف‌ها شود. مساله دیگر هم این که کریم با باشگاه قرارداد دارد و اگر بمانم مطمئن باشید هم کریم و هم سید جلال در تیم خواهند ماند. تا جایی که قدرتش را داشته باشم؛ مگر این که خودشان تصمیم قطعی برای جدایی گرفته باشند اما تا وقتی باشم از تمام توانم برای این که این دو در کنار ما حاضر باشند استفاده خواهم کرد. از همه هواداران هم خواهش می کنم به این حواشی و مسائل فکر نکنند و به تنها چیزی که خودم فکر می کنم ماشین سازی است و از هواداران می خواهم دعای خیرشان تا الان پشت سر ما بوده و از این به بعد هم به ما انرژی مثبت بدهند.

اینکه گفته می‌شود شما به سیدجلال توصیه کردید تا به عنوان کمک مربی در کنار شما حضور یابد چقدر صحت دارد؟

این که من با سیدجلال صحبت کنم بعد چطور این حرف باید به بیرون درز پیدا کند و چطور فهمیدند؟ مگر می شود من با سیدجلال صحبت کردم و همه فهمیدند. این چیزهای خنده دار است. در مورد سیدجلال گفتم اگر قصد بازی کردن داشته باشد قدمش روی چشم ماست و از او حمایت می کنیم. اولین بازیکنی که برای سال بعد با او همکاری خواهیم کرد سیدجلال حسینی خواهد بود.

در مورد لیگ و شرایط تعطیلی دوباره که شکل گرفته هم توضیح می‌دهید.

امیدوارم جواب تست آنها منفی شود. اولویت همه ما سلامتی جامعه و مردم است و خصوصا فوتبالیست ها. متاسفانه یک عده می گویند مقصر فلانی و فلان باشگاه است که اصلا درست نیست. اگر فوتبال نبود کرونا نبود؟ هیچ کدام از فوتبالیست ها کرونا نمی گرفتند؟ کمااین‌که دیدیم قبل از شروع تمرینات هم خیلی از فوتبالیست ها کرونا گرفته بودند. محیط فوتبال خیلی پاک تر از خیلی جاهای دیگر است و فکر می کنم یک سری بازیکن و حتی مربیان می بینم که اصلا پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند و این ویروس هم اصلا شوخی ندارد و اگر رعایت نکنید خیلی راحت مبتلا می شوید. باید پروتکل ها توسط باشگاه ها، مربیان و بازیکنان رعایت شود. از این که کسی کرونا بگیرد خوشحال نمی شویم و امیدوارم همه زودتر خوب شوند.

در خصوص اظهار نظر عضو هیات مدیره استقلال که از جام اسنپی و ... صحبت کرده بود هم صحبتی دارید؟

این صحبت ها واقعا این که بخواهد از دهن عضو شورای شهر زده شود واقعا چیپ است. برای ایشان واقعا متاسفم. وقتی عضو شورای شهر این حرف را بزنند وای به حال بقیه. ایشان صحبتی کردند که اصلا نمی دانم چطور باید بحث کنیم. حرفی زدند که در شان و مقام شورای شهر نیست و از مسئولان و اعضای شورای شهر انتظار دیگری می رود و آنها نماینده مردم هستند و این صحبت ها در مقام او نیست. امیدوارم بابت صحبت هایش عذرخواهی کند و در غیر این صورت جایگاهی که حضور دارد را زیر سوال می‌برد.

طی روزهای اخیر مشکلات مالی و گلایه‌هایی نیز در بین بازیکنان شما وجود داشته که با انتشار پست هایی آن را نشان دادند. در این باره هم توضیح می‌دهید.

بازیکنان ما خیلی زحمت می کشند و با انگیزه تمرین می کنند. یک سری مشکلات دارند و نگرانی خود را در اینستاگرام اعلام کردند. در جهت رفع این مشکلات باید قدم های بزرگی برداشته شود. بازیکنان با تمام جان خود زحمت می کشند و این که حق و حقوق شان دیر داده شود به تیم ضربه بزرگی می زند. تا الان مشکلات را با همراهی آقای پیروانی مدیریت کردیم تا کار به جای باریک کشیده نشود. آقای رسول پناه طی چند هفته اخیر سری به بچه ها نزدند و پیگیر آنها نشدند که واقعا جای گلایه دارد. قرار بود پاداش بدهند اما بحث من این است که لیست پاداش قبل از این که دست خودم و آقای پیروانی برسد در رسانه ها منتشر می‌شود. اصلا در شان این باشگاه نیست که این اتفاقات بیفتد و اسناد باشگاه منتشر شود. آقای رسول پناه باید برخورد قاطعی در این خصوص داشته باشد. از این اتفاقی که افتاد همه ناراحت هستیم و احساس می کنیم در باشگاه اتفاقاتی می افتد که باعث سلب اعتماد و اطمینان ما از آنها می شود.

چقدر این موضوع به اعضای هیات مدیره و مشکلاتی که با یکدیگر دارند مرتبط است؟

نمی دانم چرا بعد از چند ماه اعضای هیات مدیره معرفی نمی شوند و در شان باشگاه نیست که هیات مدیره با سه نفر تشکیل شوند و آن سه نفر هم با یکدیگر اختلافاتی دارند که این اختلافات شیوع پیدا کرده بین دیگر کارمندان! اگر مدیریت قوی نباشد مطمئنا به چالش بزرگی خواهیم خورد و امیدوارم به این مسائل ورود کنند و آن را دست کم نگیرند. تیم نتیجه می گیرد دلیل نمی شود که چارت سازمانی باشگاه ناقص باشد. نمی دانم چرا این مسائل وجود دارد و چرا دو عضو اقتصادی قوی به باشگاه اضافه نمی شود تا مشکلات حل شود. تیم را به امان خدا رها کردند و چیزی که می گویند این است که تیم نتیجه می گیرد و به این دلیل کار اساسی صورت نمی گیرد. اما مسلما نگه داشتن این تیم، بازیکنان و کادر برای فصل آینده با این شرایط سخت می شود. اگر خودم ببینم شرایط به این شکل ادامه می‌یابد شاید تصمیمی بگیرم که خوشایند برای خودم و باشگاه نباشد. گفتم که ما باید پاسخگوی هواداران باشیم. هواداران اولین کسی که می بینند اول سرمربی باشگاه است. با توجه به این همه مشکلاتی که از نظر مدیریتی و مالی دارد من چطور می توانم جوابگوی بازیکنان و هواداران باشیم. گفتن ندارد اما تا چه زمانی به همراه آقای پیروانی می‌توانیم به بازیکنان پول قرض بدهیم یا مانع اعتصاب آنها شویم و این در شان باشگاه پرسپولیس نیست. اما اگر این مشکلات بخواهد ادامه داشته باشد من یکی از همین الان می‌گویم که نیستم!»

ورزش سه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها