رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 503321

با شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا آشنا شویم

رپورتاژ تبلیغی / در دنیای امروز شما قصد زندگی و یا تحصیل در هر کشوری را داشته باشید لازم است برای پیش بردن مسائل مالیتان در بانکی حساب داشته باشید و بتوانید درآمد ها و هزینه هایتان را از طریق حساب و کارت های بانکی سر و سامان بدهید.

dir="RTL" style="text-align:justify">در دنیای امروز شما قصد زندگی و یا تحصیل در هر کشوری را داشته باشید لازم است برای پیش بردن مسائل مالیتان در بانکی حساب داشته باشید و بتوانید درآمد ها و هزینه هایتان را از طریق حساب و کارت های بانکی سر و سامان بدهید. بنابراین طبیعی است که وقتی شما در پروسه دریافت پذیرش تحصیلی کانادا موفق می شوید و قصد سر و سامان دادن به برنامه هایتان برای سفر به این کشور را می کنید، یکی از اولین موارد پس از ورود به کانادا مراجعه به بانک و افتتاح حساب بانکی باشد.

در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد انواع حساب های بانکی در کانادا و چگونگی افتتاح حساب در اختیار شما قرار می دهیم. همچنین شما را با انواع کارت های اعتباری مورد استفاده در کانادا آشنا می کنیم تا بتوانید پیش از مراجعه به بانک و افتتاح حساب بانکی در کانادا اطلاعات لازم را داشته باشید. اگر در خصوص این موضوع و سایر مسائل مرتبط با زندگی و تحصیل در کانادا هم نیاز به مشورت بیشتر داشتید، متخصصین مهاجرت تحصیلی در مجموعه اسمارت اپلای در کنار شما هستند تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

برای افتتاح حساب به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای افتتاح حساب اگر شما شهروند کانادا نیستید نیازمند گذرنامه ی معتبر و کارت اقامت دائم یا اوراق مهاجرتتان خواهید بود. برخی بانک ها البته مدارک دیگری را هم ممکن است بخواهند. پس بهتر است پیش از مراجعه به بانک در وبسایت بانک مدارک لازم برای افتتاح حساب را چک کنید.

در مجموع اسنادی مانند مجوز اقامت موقت، مجوز کار یا مجوز تحصیل و تاییدیه فرم اقامت دائم IMM5292 یا IMM 5688 می تواند برای شما لازم باشد.

علاوه بر این ها، برای باز کردن حساب در کانادا پیش شرط های کلی کلی دیگر مانند شرط سن هم مطرح هستند. داشتن حداقل ۱۸ سال سن و آدرس سکونت معتبر از جمله شرایط لازم برای افتتاح حساب هستند. باز کردن حساب بانکی ممکن است بلافاصله انجام شود و یا این که چندین روز طول بکشد. بعد از آنکه افتتاح حساب را انجام دادید باید debit card خود را فعال سازید.

انواع حساب های بانکی در کانادا

در مورد انواع حساب های بانکی در کانادا باید به شما بگوییم که طیف متنوعی از حساب ها با کاربردهای متفاوت وجود دارند. حساب chequing ، حساب saving ، حساب بین المللی ، حساب پس انداز کانادایی کم سود و پرسود، حساب پس انداز معاف از مالیات (TFSA) و حساب با سود تضمین شده (GIC) از جمله این حساب ها هستند که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. برای انتخاب از میان آنها شما باید ببینید کدام یک به درد شما می خورد. اما در مجموع بیش از انواع حساب های دیگر احتمالا شما باحساب chequing یا حساب saving سر و کار داشته باشید. حساب chequing مشابه همان حساب جاری در ایران است. حساب saving را هم چیزی مشابه همان حساب بانکی قرض الحسنه ایران می توان قلمداد کرد. در مورد این دو نوع حساب در ادامه بیشتر توضیح می دهیم:

حساب پس انداز یا saving : حساب پس انداز نه برای رتق و فتق مسائل مالی روزمره شما که برای برنامه ریزی برای تصمیم گیری های آینده تان است. وقتی شما یک حساب پس انداز باز می کنید به مبلغ سپرده شما سود سالانه تعلق می گیرد. این سود البته زیاد نیست ولی به نسبت تورم کانادا باید سنجیده شود.

البته چند مدل حساب پس انداز وجود دارد که با همدیگر تفاوت هایی دارند. مثلا یک حساب پس انداز Basic نرخ بهره سالانه بین ۰٫۵ تا یک درصد به شما می دهد. مثلا بانک RBC سالی یک درصد سود به حساب شما پرداخت می کند. این سود، در پایان سال توسط فرمی به نام T5 به اطلاع شما میرسد و موظفید به همراه سایر مدارک به حسابدارتان ارائه اش کنید تا برای مالیات شما آن را در نظر بگیرد.

با افتتاح حساب high yield شما می توانید نرخ بهره بالای 2درصد دریافت کنید هر چند تراکنش های شما محدود خواهد بود. با حساب money market شما امکان چک کشیدن پیدا می کنید و نرخ بهره بالاتری می گیرید. با افتتاح حساب online هم شما می توانید بهره 4 تا 6 درصدی را تجربه کنید.

حساب جاری یا chequing: حساب جاری ساده ترین نوع حساب بانکی است که مشتری می تواند پول نقد خود را در آن نگهداری کند. انواع مختلفی از حساب های پس انداز Basic ، No-Fee ، Interest-Earning ، Cash Back ، Student و Youth وجود دارند. شما از این حساب برای مدیریت مسائل مالی روزمره تان و دریافت حقوق و ... استفاده کنید. البته احتمال دارد ماهیانه مبلغی کارمزد از حساب شما کسر شود که این رقم تا ماهی 15 دلار می تواند باشد. خبر خوش اینکه دانش آموزان و دانشجویان تا زمان تحصیل و ارائه گواهی تحصیلی از پرداخت هر گونه مبلغی به عنوان کارمزد معاف اند. البته افرادی هم که به طور مشخص مبلغی حداقل ۲۵۰۰ دلار را در حساب جاری خود داشته باشند از پرداخت این کارمزد معاف می شوند.

همراه با افتتاح حساب چه هزینه هایی باید بپردازیم؟

مانند بانک های ایرانی، در کانادا هم شما برای افتتاح حساب و همچنین نقل و انتقالات مالی باید هزینه هایی بپردازید. اما توجه داشته باشید در اینجا با هزینه های جدیدی هم مواجه می شوید که در بانک های ایرانی خبری از آنها نیست. در عین حال این هزینه ها در مورد بانک های مختلف متفاوت هستند. می توانید پیش از افتتاح حساب با چک کردن هزینه ها در بانک های مختلف این مولفه را هم در تصمیم گیری خود دخالت دهید.

هزینه تراکنش های بانکی : در کانادا بعضی حساب ها برای شما تعداد تراکنش نامحدود در نظر می گیرند. اما در تعداد زیادی از حساب ها شما سقف مشخصی تراکنش رایگان در ماه دارید. وقتی از این سقف عبور کنید باید هزینه تراکنش را بپردازید که چیزی در حدود 1 دلار به ازای هر تراکنش می شود.

هزینه های برداشت از دستگاه خودپرداز : بر خلاف ایران که شما می توانید از عابربانک های انواع بانک ها به صورت رایگان پول برداشت کنید در کانادا تنها زمانی که از عابربانک بانک خودتان برداشت کنید برای شما هزینه ای در پیش نخواهد بود. در غیر این صورت به ازای هر تراکنش حدود 1.50 دلار هزینه باید بپردازید. فراموش نکنید اگر شما از یک عابربانک در خارج از کشور برداشت وجه کنید ممکن است ناگزیر از پرداخت حدود 5 دلار کانادا به اضافی 2.5٪ کمیسیون باشید.

هزینه های ماهیانه: در حساب های بانکی کانادا شما با هزینه های ماهیانه هم مواجه هستید اگر چه این هزینه های ماهیانه شامل دانشجویان نمی شوند. افراد بالای 60 سال هم رقمی بسیار کمتر از سایرین پرداخت می کنند. تازه واردین به کانادا هم در یک برهه محدود زمانی از پرداخت این هزینه ها معاف هستند. بسیاری از بانک ها هم در صورت داشتن یک حداقل مقدار پول در حساب، هزینه های ماهیانه را حذف می کنند.

هزینه های نقل و انتقالات بین المللی: تمامی بانک‌های اصلی کانادا تعداد محدودی از انتقالات بین‌المللی رایگان را به تازه‌ واردان کشور کانادا ارائه می‌کنند. البته با این وجود شما در زمان انجام انتقال باید هزینه آن را بپردازید و بعدا آن را پس بگیرید.

کارت های اعتباری یا Credit Card ها در کانادا

مستر کارت :Master Card این کارت اعتباری شناخته شده در دنیا یکی از رایج ترین کارت های اعتباری در کانادا به شمار می رود. شما می توانید پس از مراجعه به بانک و افتتاح حساب بانکی در کانادا این کارت را دریافت کنید و آن را به حسابتان متصل نمایید.

ویزا کارت : Visa Card ویزاکارت یکی از شناخته شده ترین کارت های اعتباری دنیاست. این کارت اعتباری به انواع حساب های کانادایی متصل می شود. شما می توانید در کانادا یا سایر کشورهای جهان با استفاده از این کارت پول برداشت کنید.

امریکن اکسپرس: American Express پس از مسترکارت و ویزاکارت، کارت های اعتباری امریکن اکسپرس از کارت های اعتباری شایع در کانادا به شمار می رود. هر چند برداشت پول شما از این کارت در داخل کانادا خیلی آسان خواهد بود اما در سایر نقاط جهان وضعیت به این راحتی نیست و ممکن است با دردسرهایی مواجه شوید.

دبیت کارتDebit Card : دبیت کارت خیلی شبیه کارت های اعتباری ایرانی است. شما وقتی پول در حسابتان باشد می توانید از آن برداشت کنید. در حقیقت خدمات دبیت کارت مانند سایر کارت های بانکی کانادایی با این تفاوت که برای برداشت پول، حتما باید در کارتتان پول وجود داشته باشد. دانشجویان با مراجعه به بانک و افتتاح حساب بانکی در کانادا معمولا در بدو ورود می توانند دبیت کارت دریافت کنند .

پیش بین های لازم پیش از مراجعه به بانک و افتتاح حساب بانکی در کانادا

با اطلاعات این مطلب شما می توانید پس از ورود به کانادا به بانک مدنظرتان مراجعه کرده و حساب بانکی مناسبتان را افتتاح کنید. اگر برای مراجعه به بانک و افتتاح حساب بانکی در کانادا نیازمند اطلاعات بیشتری هستید و یا در خصوص پذیرش تحصیلی در کانادا و مسائل اقامت پس از تحصیل در کانادا اطلاعات بیشتری می خواهید، می توانید در تماس با اسمارت اپلای (mysmartapply.com) از مشاوره تخصصی کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها