رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 510108

معرفی انواع سرور مجازی (VPS) و نحوه خرید آن

رپورتاژ تبلیغی / سرور مجازی یک سرویس است که به عنوان بخشی از یک سرور کامل توسط ارائه دهنده اینترنت در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

div>

سرور مجازی یک سرویس است که به عنوان بخشی از یک سرور کامل توسط ارائه دهنده اینترنت در اختیار مشتریان قرار می گیرد. سرور اختصاصی مجازی نیز وجود دارد که آن نیز معنایی مشابه این سرور دارد. VPS (Virtual Private Server) نوعی میزبانی وب است و کار و عملکرد آن دقیقاً شبیه به سرور اختصاصی است. با این تفاوت که چندین VPS با فناوری رایانش ابری از یک منبع سرور اختصاصی استفاده می کنند. مزیت این نوع سرور نسبت به یک سرور اختصاصی ارزان بودن آن است.

سرور مجازی با توجه به برنامه های مختلف می تواند از سطوح مختلف منبع سرور اختصاصی استفاده کند. هزینه VPS کمتر از سرور اختصاصی است اما امکانات آن از هاست اشتراکی بیشتر است، نصب ویندوز و سیستم عامل های لینوکس و انواع نرم افزار با اختیار کاربر امکان پذیر است. در واقع سرور مجازی بین سرور اختصاصی و سرویس هاستینگ است.

ویژگی های سرور های مجازی

  • سرورهای مجازی دارای پهنای باند بالا و سرعت بسیار بالا هستند
  • این سرورها برای انتقال داده ها از فیبر نوری استفاده می کنند
  • با این سرویس به راحتی نسخه پشتیبان از کاربر تهیه می شود
  • امکان مانیتورینگ سرورهای مجازی وجود دارد
  • این سیستم توسط فناوری محاسبات ابری پشتیبانی می شود
  • استفاده از این نوع سرور به بهبود عملکرد سیستم ها کمک می کند
  • امکان استفاده از منابع استفاده نشده در سرورهای دیگر
  • دسترسی عالی به بخش های مدیریتی سرور
  • امکان انتخاب سیستم عامل دلخواه و نصب نرم افزار ها و سیستم های مورد نیاز در سرور
  • امکان ایجاد میل سرورهای اختصاصی و مدیریت آن ها

راه اندازی سرور های مجازی

هر سرور مجازی برگرفته از یک یا چند سرور اختصاصی است. اولین قدم برای ایجاد مجازی سازی استفاده از نرم افزار مجازی ساز است. نرم افزارهای مجازی ساز عملکرد متفاوتی دارند و بر اساس عملکرد ممکن است به صورت رایگان یا پولی نیز در اختیار شما قرار بگیرند. سرورهای مجازی به دو صورت محلی و عمومی ایجاد می شوند که هر کدام دارای راه کارهای خاص خود هستند. هر سرور دارای یک آدرس IP اختصاصی است.

مدل های مختلفی برای مجازی سازی وجود دارد. به عنوان مثال مجازی سازی VMware و یا مدل OpenVZ.

رایانش ابری چیست

رایانش ابری به معنای انتقال نرم افزار، داده ها و پردازش آن ها به فضای خارجی است. این کار باعث می شود افراد تنها با اتصال به اینترنت از طریق هر دستگاهی و در هر محلی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. این کار باعث افزایش قدرت پردازش و همچنین دسترسی بهتر و راحت تر به اطلاعات است. بسیاری از شرکت ها میزان محدودی از این فضای ابری را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می دهند. شما در صورت نیاز می توانید به میزان دلخواه از فضای ابری خریداری کنید.

سیستم های ابری دارای امنیت و سرعت بسیار بالایی هستند و به طور مرتب به روز رسانی می شوند. افراد از مکان های مختلف می توانند به صورت مشترک از این فضا استفاده کرده و با یکدیگر همکاری کنند.

مزایای رایانش ابری

  • استفاده از سرورهای ابری به جای ایجاد سرورهای بسیار بزرگ و سختی نگهداری از آن ها برای کسب و کار های مختلف
  • یکی از مزیت های بسیار عالی استفاده از رایانش ابری این است که برای راه اندازی کسب و کار نیازی به ایجاد فضای مناسب و نصب و راه اندازی کامپیوتر ها و سخت افزار های مختلف نیست و به راحتی حتی در منزل می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.
  • با استفاده از رایانش ابری نیازی به تهیه نسخه پشتیبان وجود ندارد زیرا در اطلاعات در سرورهای امنی ذخیره شده اند.
  • نکته مهم در استفاده از رایانش ابری به روز بودن نرم افزار ها و سیستم عامل هاست. نرم افزار ها و سیستم عامل های مورد استفاده هیچ گونه باگی نخواهند داشت.

انواع سرور مجازی

همان طور که در بالا اشاره شد سرورهای مجازی با توجه به نوع سیستم عامل مورد استفاده، تکنولوژی ها و مدل مجازی ساز به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

  • سرور های مجازی لینوکس: این سرویس بر روی سیستم عامل لینوکس نصب می شود.
  • سرور مجازی ویندوز: این سرور از ویندوز سرور پر قدرت مایکروسافت استفاده می کند.
  • سرور مجازی اختصاصی: دارای منابع اختصاصی مانند رم، سی پی یو و...
  • سرور های مجازی اشتراکی: سخت افزارهای مختلفی به اشتراک گذاشته شده است.
  • سرور مجازی ابری: ساختار متفاوت این سرور باعث بالا رفتن امنیت و کارایی می شود.

سرور مجازی ویندوز

سرور مجازی ویندوز یکی از مدل های سرور های مجازی است که با سیستم عامل پر قدرت مایکروسافت ویندوز سرور ایجاد شده است. همچنین دسترسی کامل به منظور انجام هر فعالیتی بر روی این سرور برای شما فراهم شده است. با استفاده از این سرور با هزینه بسیار کمتر نسبت به سرور اختصاصی، یک سرور با برنامه های مجازی ساز قوی و همچنین منابع سخت افزاری در اختیار شما قرار می گیرد.

بعد از دریافت این نوع سرور ویندوز از بین سیستم عامل های ویندوز در دسترس به دلخواه و بر اساس نیاز خود یکی را نصب کرده و تمام سیستم و پروژه خود را مدیریت کنید. این نوع سرور از طریق ریموت دسکتاپ در اختیار افراد قرار داده می شود.

از مزیت های بسیار مهم این نوع سرور استفاده از زیر ساخت های قدرتمند intel و Super micro است. این زیرساخت ها با استفاده از ESXi باعث بازدهی بالا و سرعت و کیفیت فوق العاده ای می شوند. همچنین این سرور نیز مشابه دیگر سرورهای مجازی به صورت کاملا مستقل میزانی از RAM، CPU و هارد در اختیار می گیرند.

سرورهای ابری به راحتی و فقط در چند دقیقه در اختیار شما قرار می گیرند. این سرورها می توانند با سیستم عامل دلخواه شما پیکربندی شده و هر میزان منابع که شما نیاز دارید در اختیار شما قرار می گیرد. شرکت ها و وب سایت های مختلفی در زمینه ارائه سرورهای مختلف فعالیت می کنند. برای خرید سرور باید ابتدا نیازهای خود را شناسایی کنید سپس از بهترین سرورهای موجود استفاده کنید.

هزینه خرید سرورهای مجازی متفاوت است و بر اساس میزان منابعی که در اختیار شما قرار می گیرد به صورت ماهیانه هزینه ای دریافت می شود.

نحوه خرید سرور مجازی از ایران سرور

یکی از مواردی که برای کاربران همواره اهمیت دارد، این می باشد که از چه شرکتی VPS خریداری کنند. یکی از شرکت هایی که می توانید از آن سرور مجازی خریداری کنید، ایران سرور می باشد. ایران سرور با بیش از 18 سال تجربه در زمینه ارائه خدمات فضای میزبانی وب و هاستینگ، خدمات سرور را هم ارائه می دهد و کاربران می توانند به راحتی از این وب سایت، سرویس وی پی اس یا سرور اختصاصی خریداری کنند. برای خرید سرور، کافیست پلن مدنظرتان را انتخاب کنید و سرور مجازی یا اختصاصی مورد نیازتان را خریداری کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها