رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 536552

نگاهی به سوابق عزیزی خادم

رییس جدید فدراسیون کیست؟

ساعت 24-شهاب‌الدین عزیزی‌خادم متولد یک بهمن 1356 در پلدختر استان لرستان است. او تحصیلاتش را تا مقطع دکترا در رشته حقوق بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای ادامه داده است.عزیزی‌خادم سابقه عضویت در تیم ملی فوتبال دانشجویان و تیم نیروی زمینی را دارد.

از سوابق ورزشی او می‌توان به حضور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال از سال ۱۳۹۰ اشاره کرد که موفق شد علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال را شکست دهد. خادم سابقه ریاست هیات مدیره باشگاه‌های سایپا و پیکان را هم داشته است. همچنین در دهه ۸۰ و زمانی که باشگاه استقلال زیر نظر وزارت رفاه زمان وزارت آقای کاظمی بود، عزیزی‌خادم معاون پارلمانی، حقوقی وزارتخانه بود و برنامه‌ریزی برای باشگاه بزرگی مانند استقلال زیر نظر او قرار داشت که در همان سال استقلال قهرمان لیگ برتر شد.
با وجود این سوابق ورزشی عزیزی‌خادم عمدتا یک مدیر اقتصادی به حساب می‌آید. او در شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی شازند نیز عضو هیات مدیره است. عزیزی‌خادم در شرکت ورزشی ایران خودرو و شرکت بین‌المللی ساختمان و صنعت ملی و شماری از خودروسازان نیز سابقه حضور در هیات مدیره را دارد.
در انتخابات سال ۱۳۹۵ عزیزی‌خادم قصد داشت در انتخابات شرکت کند و به گفته برخی شانس بالایی هم برای رای آوردن داشت اما به دلیل نداشتن 10 سال سابقه مدیریت که در اساسنامه قبلی فدراسیون جزو ملزومات کاندیداها بود، نتوانست در انتخابات شرکت کند و رد صلاحیت شد. با تغییر اساسنامه او توانست در انتخابات این دوره شرکت کند.
خادم در سال ۹۵ بعد از رد صلاحیت سبد رای خود را به مهدی تاج داد با این تضمین که سمت دبیری فدراسیون را بگیرد. اتفاقی که رخ نداد و مهدی تاج او را دور زد. این کار باعث درگیری تاج و عزیزی‌خادم شد. در نهایت خادم با باخت نزدیک مقابل محمود اسلامیان در انتخابات هیات رییسه سال ۹۶ از فدراسیون کنار رفت. عزیزی‌خادم به دلیل نوشته نشدن آرا روی تخته وایت‌برد، صحت انتخابات را زیر سوال برد. او در زمان حضور در هیات رییسه پیشنهادهایی مبنی بر شورای عالی راهبردی فدراسیون، تصویب بازگشت دروازه‌بان‌های خارجی به لیگ برتر، تدوین و قانونمند کردن فعالیت مدیران برنامه(ایجنت‌ها) در فوتبال ایران و قراردادی ۱۰ ساله برای اجاره هواپیمای چارتر و اختصاصی برای تیم ملی فوتبال ایران را ارایه داده بود.
عزیزی‌خادم به عنوان نواب رییس ابتدا حیدر بهاروند را به عنوان نایب رییس اول و منصور قنبرزاده را معرفی کرده بود که بهاروند رد صلاحیت شد و قنبرلو انصراف داد. در ادامه خادم خانم شهره موسوی که موسس باشگاه بادران تهران به حساب می‌آید را به عنوان نایب رییس و رییس فوتبال زنان معرفی کرد که موسوی با کسب ۷۰ رای از مجمع به این سمت دست یافت. گفته می‌شود خادم، بهاروند را در سمت ریاست سازمان لیگ ابقا خواهد کرد. این احتمالا پاداش رایی‌ است که سرپرست فدراسیون فوتبال برای او فراهم آورده بود. همچنین شنیده می‌شود خادم، علی خطیر که معاونت باشگاه استقلال و معاونت اجرایی دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران را در کارنامه دارد به عنوان دبیرکل فدراسیون منصوب خواهد کرد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها