رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 541839

ابهام در دلایل تاخیر ورود «الکنو»

ساعت 24-تغییر چندباره در تاریخ ورود سرمربی روس تیم ملی والیبال به ایران ابهاماتی را در مورد شروع کار او به وجود آورده که مشخص نیست این بی‌برنامگی مربوط به «الکنو» است یا فدراسیون والیبال؟

تیم ملی والیبال ایران با هدف کسب سکوی المپیک توکیو تمرینات خود را از ۱۱ فروردین آغاز کرده است. ابتدا قرار بود ملی‌پوشان از ۷ فروردین‌ماه در اردوها حاضر شوند، «ولادیمیر الکنو» سرمربی تیم ملی از ۲۲ فروردین‌ماه به اردوها ملحق شود و پس از برگزاری اردوی ۱۰روزه تیم ملی راهی روسیه شود تا پیش از مسابقات لیگ ملت‌ها اردویی در کازان برگزار شود. با شروع سال جدید اما برنامه‌ریزی فدراسیون به‌خوبی پیش نرفت. ملی‌پوشان از ۱۱ فروردین‌ماه وارد اردو شدند، البته بازیکنانی مانند سعید معروف، سیدمحمد موسوی و میلاد عبادی‌پور به همراه سایر لژیونرها پس از پایان مسابقات باشگاهی خود و استراحت به اردو ملحق می‌شوند. «الکنو» که نتایج ضعیفی با تیم باشگاهی زنیت‌کازان کسب کرده است، هرروز حضور خود در ایران را به تعویق می‌اندازد و مشخص نیست سرمربی تیم ملی چه زمانی وارد ایران خواهد شد.
زمان حضور نامعلوم «الکنو»
تا امروز و پس از کنسلی تاریخ ورود سرمربی در تاریخ ۲۲ فروردین‌ماه، تاریخ‌های ۲۵، ۲۶ و ۲۷ فرودین‌ماه عنوان شده است و دلیل تأخیر اولیه ملاقات «الکنو» با مادرش عنوان شد! لیگ روسیه ۲۱ فرودین‌ماه به پایان خواهد رسید و با توجه به ناکامی تیم زنیت و کسب عنوان پنجمی و پایان کار زودهنگام این تیم در سوپرلیگ روسیه، انتظار می‌رفت سرمربی تیم ملی زودتر یا حداقل در تاریخ مقرر در ایران حاضر شود اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه برخلاف وعده مسئولان فدراسیون حتی «توتولو» دستیار «الکنو» نیز دیرتر از تاریخ اعلام‌شده وارد کشور می‌شود. امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی با اشاره به اینکه توماس توتولو کمک‌مربی ایتالیایی تیم ملی کشورمان روز ۲۴ فروردین‌ماه وارد ایران می‌شود، گفت: ولادیمیر الکنو سرمربی تیم ملی نیز روز ۲۷ فروردین به تهران خواهد آمد.
بی‌برنامگی سوم لغو دیدارهای تدارکاتی و اردوی کازان بود. اردویی که میلاد تقوی، دبیرکل فدراسیون دلیل لغو آن را تأخیر مسابقات لیگ ملت‌ها عنوان کرد و قرار بود که با حضور سرمربی در ایران درباره اردوی برگزاری اردوهای تدارکاتی تصمیم‌گیری شود. اما پیش از زمان حضور نامعلوم سرمربی در ایران سرپرست تیم ملی آب پاکی را روی دست همه ریخت. خوش‌خبر تأکید کرد: برای رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری اردو در محیط امن، تمرینات تا اعزام به ایتالیا ادامه دارد و قبل از سفر به شهر ریمینی برای حضور در لیگ ملت‌ها، بازی تدارکاتی نخواهیم داشت. پیش از این، قرار بود تیم به کازان اعزام شود که به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، لغو شد.
اما عدم برنامه‌ریزی فدراسیون به همین‌جا ختم نمی‌شود. پس از انتخاب سرمربی خارجی در رأس تیم ملی، برای رسیدن به آرمان کسب سکوی المپیک تصمیم بر این شد دو مربی ایرانی حتما کنار «الکنو» در المپیک توکیو روی نیمکت حضور داشته باشند. مربیانی که با هدف کسب تجربه، فدراسیون را در رسیدن به هدف بزرگ یعنی استفاده از مربیان ایرانی در رأس تیم ملی بزرگسال در المپیک ۲۰۲۴ آینده حمایت کنند.
پس از خلف وعده «الکنو» و تأخیرهای هرروزه‌اش برای ورود به ایران، این بار کاهش سهمیه مربیان ایرانی روی نیمکت المپیک توکیو جدی‌تر شده است. سرمربی تیم ملی اصرار دارد از مترجم روس استفاده کند تا سرعت انتقال صحبت‌هایش به ملی‌پوشان در شرایط حساس بازی‌های المپیک امکان‌پذیر باشد. درخواستی منطقی که هرروز قوت می‌گیرد. اما این اتفاقات شائبه‌های قرارداد سرمربی تیم ملی را بیشتر می‌کند.
«الکنو» مربی‌ای حرفه‌ای در دنیای والیبال است که مدال طلا و برنز المپیک را در کارنامه دارد. همچنین شخصیت «الکنو» به‌عنوان مربی منضبط و سخت‌گیر شناخته شده است. بعید است «الکنو» پا را فراتر از مفاد قراردادی بگذارد که امضا کرده است. مشخص نیست به چه دلیل سرمربی تیم ملی هرروز برنامه حضورش در ایران را به تأخیر می‌اندازد و کاهش سهمیه مربی ایرانی درحال رخ‌دادن است.
شاید در قرارداد «الکنو» برخلاف آنچه گفته می‌شود، از ابتدا تاریخ دقیق حضور یا حتی عدم حضورش در ایران آمده است که رسانه‌ها و مردم ایران از آن بی‌خبر هستند. و در مورد سهمیه مربی ایرانی هم ممکن است در مفاد قرارداد نکاتی ذکر شده باشد که بازهم مردم و رسانه از آن اطلاعی ندارند.
ناصر شهنازی، دستیار ایرانی سابق ولاسکو در پاسخ به این سؤال که در صورت حضور مترجم روسی در نیمکت ملی یک سهمیه مربی ایرانی کاهش خواهد یافت، نظر شما چیست؟ گفت: این به مفاد قرارداد بازمی‌گردد. باید دید از ابتدا مفاد قرارداد چه بوده است. طبیعی است هرآنچه در قرارداد ذکر شده باشد، لازم‌الاجراست. تنها مربی خارجی که در ایران حاضر شد و دستیاران ایرانی‌اش را انتخاب کرد، ولاسکو بود. اما حال فدراسیون مربیان را معرفی کرده است تا الکنو انتخاب کند. باید دید مفاد قرارداد چیست.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها