رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555541

جیکوب جیلنهال | زندگینامه جیکوب جیلنهال | فیلمهای جیکوب جیلنهال

ساعت۲۴-جیکوب جیلنهال کیست؟ | جیکوب جیلنهال از موفق ترین بازیگران جوان سینمای هالیوود است که توانسته موفقیت چشمگیری را در فیلمهای مختلف کسب کند در این مطلب به معرفی او می پردازیم.

دنزل واشنگتن
figure class="image">بیوگرافی جیکوب جیلنهال
جیکوب جیلنهال

بیوگرافی جیکوب جیلنهال


جیکوب بنیامین جیلنهال در 19 دسامبر سال 1980 در لس آنجلس به دنیا آمد. او سه سال از خواهرش کوچکتر است - همچنین بازیگر معروف مگی جیلنهال. پدر جیک و مگی کارگردان مشهور استیون گیلنهال و مادرشان نائومی فونر فیلمنامه نویس و تهیه کننده است. جیلنهال ها در لس آنجلس زندگی می کردند و پدر گاهی اوقات از برادر و خواهرش در اپیزودهایی از فیلم های خودش فیلم می گرفت. جیک مانند مگی در مدرسه نخبگان دانشگاه هاروارد تحصیل کرد. آخرین چیزی که والدین می خواستند این بود که پسرشان خیلی خراب شود ، بنابراین ، با وجود امنیت مالی خانواده ، جیک به عنوان نجات غریق در ساحل و حتی به عنوان ماشین ظرفشویی در یک رستوران کار می کرد. پس از دبیرستان ، جیک وارد دانشگاه کلمبیا در نیویورک شد. اما بعد از دو سال او تحصیل را رها کرد ، زیرا می خواست با یک حرفه بازیگری کنار بیاید.

فیلمهای جیکوب جیلنهال
فیلم جیکوب جیلنهال

فیلمهای جیکوب جیلنهال

جیک تبلیغ فیلم مستقل خود را از پدر-کارگردان خود آغاز کرد و در سال 1999 اولین نقش اصلی خود را - در فیلم "آسمان اکتبر" ، جایی که او در نقش پسر یک معدنچی بازی کرد ، بدست آورد. با این حال ، اولین فیلم برجسته جیک دونی دارکو (2001) بود ، که در آن او در جوانی با دیدهای عجیب بازی کرد و خواهرش مگی نقش خواهر شخصیت خود را بازی کرد. این عکس به یک ضربه غیرمنتظره تبدیل شد و منتقدان حرفه ای عملکرد جیک را به گرمی پذیرفتند. ژیلنهال با استعداد و جذاب مورد توجه تهیه کنندگان بزرگ قرار گرفت و شروع به حضور فعال در فیلم های سینمایی کرد. در سال 2001 ، جیلنهال در کمدی عاشقانه Bubble Boy ، جذاب و جذاب ظاهر شد و در سال 2002 در فیلم های Highway ، دختر خوب در کنار جنیفر آنیستون ، Moonlight Mile در کنار داستین هافمن و سوزان ساراندون ظاهر شد. جیک واقعاً می خواست یک ابرقهرمان را بازی کند و برای بازی در نقش پیتر پارکر در فیلم Spider-Man 2 و سپس برای بازی در نقش بروس وین در فیلم Batman Begins تست داد اما هر دو بار شکست خورد. اما جیک در فیلم پس از آخرالزمانی "The Day After Tomorrow" (2004) نقش آفرینی کرد که به موفقیت موفقیت آمیز در گیشه تبدیل شد.

در سن 25 سالگی ، جیک جیلنهال یک پیروزی واقعی داشت. این بازیگر تصمیم گرفت یکی از نقش های اصلی درام کوه Brokeback (2005) آنگ لی را بازی کند. بسیاری از بازیگران آرزوی فیلمبرداری با کارگردان را داشتند ، اما آنها از محتوای رسوا کننده نوار درباره عشق همجنسگراها ترسیدند. جیلنهال این تصویر را با هیت لجر درخشان نشان داد. بازیگران در سر صحنه دوست شدند و جیک بعداً پدرخوانده دختر هیت شد. Brokeback Mountain یک موفقیت باورنکردنی بود. او شیر طلایی ، چهار BAFTA و سه اسکار دریافت کرده است و جیلنهال 25 ساله برای اولین بار نامزد اسکار شده و BAFTA دریافت کرده است. این بازیگر مورد توجه جدی حرفه ای و عشق میلیون ها هوادار قرار گرفت که او را به عنوان یکی از سکسی ترین افراد جهان لقب دادند. در همان پیروزی 2005 ، جیک در درام "تفنگداران" و نوار "اثبات" بر روی صحنه ظاهر شد ، که شهرت او را تقویت کرد. به زودی ، دیوید فینچر ، کارگردان او را به بازی در فیلم "زودیاک" به عنوان کاریکاتوریست روزنامه ای که در مورد قاتل زنجیره ای تحقیق می کند دعوت کرد و گاوین هود - در هیجان مربوط به زندانهای مخفی "نسخه" (2007) آمریکا به همراه مریل استریپ و ریز ویترسپون در سال 2009 ، جیک جیلنهال در فیلم Brothers در کنار ناتالی پورتمن بازی کرد. در سال 2011 ، جیک دوباره خود را در موج موفقیت های حرفه ای یافت - برای کار در فیلم "عشق و سایر مواد مخدر" (2010) ، او دوباره نامزد گلدن گلوب شد. در سال 2009 ، جیک جیلنهال در فیلم Brothers در کنار ناتالی پورتمن بازی کرد. در سال 2011 ، جیک دوباره خود را در موج موفقیت های حرفه ای یافت - برای کار در فیلم "عشق و سایر مواد مخدر" (2010) ، او دوباره نامزد گلدن گلوب شد. در سال 2009 ، جیک جیلنهال در فیلم Brothers در کنار ناتالی پورتمن بازی کرد. در سال 2011 ، جیک دوباره خود را در موج موفقیت های حرفه ای یافت - برای کار در فیلم "عشق و سایر مواد مخدر" (2010) ، او دوباره نامزد گلدن گلوب شد.

بازی جیکوب جیلنهال

به زودی ، جیلنهال با دنیس ویلنوو ، کارگردان آینده دار کانادایی دیدار کرد. جیک در سال 2013 در دو فیلم اسیر و دشمن بازی کرد و در آنجا با درخشش به نقش یک کارآگاه پلیس در مورد ناپدید شدن دو دختر عادت کرد و سپس یک معلم تاریخ با پدیده ای غیر قابل توضیح روبرو شد. این دو اثر تمرکز جدیدی بر جیلنهال داشتند که بر نقش شخصیت های جنجالی شخصیت تمرکز داشت. اولین فیلم دن گیلروی Stringer (2014) به یک پیروزی واقعی برای جیک تبدیل شد. این بازیگر چنان استادانه به کفش یک روزنامه نگار تنها و جاه طلب عادت کرد که طیف وسیعی از احساسات قطبی ، از جمله تحسین ، احترام و طرد و طرد را برانگیخت. استرینگر تعداد زیادی کاندیدای جوایز مختلف افتخاری را دریافت کرده است ،

در آینده ، جیک سعی کرد چنین نقش هایی را انتخاب کند تا استعدادهای دراماتیک قابل توجه توسط آکادمی فیلم را به حداکثر برساند. علاوه بر این ، جیلنهال یک دامنه خلاقانه فوق العاده را نشان داد ، به همان ترتیب هماهنگ ابتدا به عنوان قهرمان بوکس در فیلم "Lefthander" (2015) ، سپس به عنوان یک بانکدار سرمایه گذاری موفق در فیلم "Destruction" (2015) ، و پس از آن دو نقش در هیجان روانشناختی "شبهای مخفی" (2016). جیلنهال برای بازی در آخرین فیلم نامزدی دیگر BAFTA را دریافت کرد. در سال 2017 ، جیک پروژه تولیدی خود را به عموم ارائه داد - درام بیوگرافی Stronger ، اختصاص داده شده به فاجعه یک شرکت کننده در ماراتن بوستون که در یک حمله تروریستی هر دو پای خود را از دست داد. این فیلم نظرات بسیار چاپلوسانه منتقدان ، جایزه جشنواره فیلم هالیوود و تعدادی نامزدی دیگر را به خود اختصاص داد.

گیلنهال که موفق به کسب اسکار نشده بود ، فیلم بسیار موفق دیگری را تولید کرد که در آن نیز بازی کرد - درام زندگی وحشی (2018). یک سال بعد ، جیک به بازیگران نماینده سریال Marvel در فیلم های مرد عنکبوتی پیوست. جیلنهال به آرزوی دیرینه خود برای حضور در یک کتاب مصور پی برد و به نقش شرور - استاد توهمات کوئنتین بک ملقب به میستریو در فیلم "مرد عنکبوتی: از خانه دور" (2019) و این رسید. نقش او بسیار ارگانیک بود. در سال 2020 ، پروژه تولیدی بعدی جیک ، "شیطان همیشه اینجاست" با بازی تام هالند منتشر شد.

جیک جیلنهال در طول دوران بازیگری خود عاشقانه با بسیاری از چهره های معروف رابطه داشت: کیرستن دانست ، ریز ویترسپون ، تیلور سویفت ، آلیسا میلر. اما این بازیگر به طور رسمی ازدواج نکرده است ، او فرزندی ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها