رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 558139

سرنوشت یک میلیارد یورو برداشتی از صندوق توسعه برای مقابله با کرونا چه شد؟

ساعت 24-بانک مرکزی تا تاریخ 5 تیرماه برای مقابله با بیماری کرونا، حدود 866.3 میلیون یورو از حساب صندوق توسعه ملی برداشت و معادل ریالی آن به مبلغ 19.9 هزار میلیارد تومان را به حساب خزانه داری کل کشور واریز نمود.

html>

متعاقب موافقت مقام معظم رهبری با درخواست دولت به منظور برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی جهت مقابله با بیماری منحوس کرونا و شروع برداشت از حساب صندوق توسعه ملی و واریز معادل ریالی آن به حساب دستگاههای اجرایی ذیربط و با عنایت به اهداف تعیین شده برای مبلغ برداشت شده، حصول اطمینان از هزینه کرد صحیح و منطبق با اهداف تعیین شده توسط دستگاههای اجرایی ذیربط، نظارت مستمر مالی بر این تصمیمات و پرداختها را ضروری میسازد.

براساس گزارش دیوان محاسبات، بانک مرکزی تا تاریخ 5 تیرماه امسال، مبلغ 866.369.515 یورو از حساب صندوق توسعه ملی برداشت و معادل ریالی آن به مبلغ 199.403 میلیارد ریال را به حساب خزانه داری کل کشور واریز نمود. با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور، 196.753 میلیارد ریال (شامل 152.563 میلیارد ریال بابت هزینه های جاری، شامل تأمین دارو و واکسن، تأمین لوازم حفاظت فردی بخشهای بهداشت و درمان، تأمین کیت‌های آزمایشگاهی شناسایی کرونا، پاداش پرسنل درگیر بخش بهداشت و درمان، پرداخت بیمه بیکاری به کارگرانی که در نتیجه تأثیرات کرونا، شغل خود را از دست داده اند، خرید ملزومات مصرفی و مواد ضدعفونی کننده و مبلغ 44.190 میلیارد ریال نیز جهت پرداخت هزینه‌های تملک داراییهای سرمایه ای شامل احداث، تکمیل و توسعه بیمارستانها، در وجه دستگاه‌های اجرایی ذیربط)، پرداخت و مبلغ 2.650 میلیارد ریال نیز تا تاریخ تهیه گزارش (اواسط تیرماه)، نزد خزانه داری کل کشور باقیمانده که متعاقباً و بر اساس تخصیص‌های صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، پرداخت خواهد شد.

عمده پرداخت‌های انجام شده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی استانها شامل؛ پرداختهای تشویقی پرسنل بهداشت و درمان، خرید تجهیزات بهداشتی و درمانی، خرید تجهیزات بیمارستانی، بکارگیری نیروی انسانی، خرید دارو و ... میباشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها