رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 574444

تلاش سونی برای ساخت خودروی برقی

ساعت۲۴-شرکت سونی در حال بررسی عرضه خودروی برقی خود و پیوستن به رقیبان فناوری نظیر شیائومی و فاکسکان است که به این حوزه وارد شده‌اند.

html>

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل شرکت سونی در سخنرانی خود در نمایشگاه CES تاسیس شرکت سونی موبیلیتی (Sony Mobility) را برای ورود به بازار خودروی برقی اعلام کرد. این شرکت همراه با این خبر، نمونه اولیه شاسی بلند برقی ویژن اس ۰۲ را رونمایی کرد با این حال به جزییات مربوط به قیمت یا زمان عرضه این محصول اشاره ای نکرد.

سونی در تولید حسگرها برای خودروهای خودران و هوشمند پیشرو بوده است. ارزش سهام این شرکت در معاملات روز چهارشنبه بازار توکیو ۴.۷ درصد صعود کرد. اگرچه موقعیت برتر سونی در حوزه محصولات الکترونیکی مصرفی توسط رقیبانی آسیایی نظیر سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی تا حدودی ضعیف شده است اما این شرکت ژاپنی همچنان فناوریهای پیشرفته‌ای در بخشهایی مانند حسگرهای مهم برای رانندگی خودران در آستین دارد. سونی یکی از بزرگترین شرکتهای سرگرمی جهان مانده است و سیستمهای صوتی و سرگرمی برای خودروهای نسل جدید به شدت مورد توجه هستند.

مدیرعامل سونی گفت: ما در حال بررسی عرضه تجاری خودروی برقی سونی هستیم. سونی به عنوان یک شرکت سرگرمی خلاق برای بازتعریف تحرک پذیری، در موقعیت خوبی قرار دارد.

این شرکت نخستین نمونه اولیه خودروی برقی با نام "ویژن اس ۰۱" را در سال ۲۰۲۰ در همین رویداد رونمایی کرده بود. نمونه اولیه ویژن اس ۰۲ از پلتفرم خودروی برقی مشابه ویژن اس ۰۱ استفاده می کند که تست آن در جاده‌های عمومی اروپا از دسامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شد. این خودرو که با همکاری بازیگران صنعت شامل مگنا اینترنشنال و رابرت بوش طراحی شده بود، یک خودروی مفهومی برای نمایش فناوریهای سونی در حوزه سرگرمی و حسگرها بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکتهای فناوری از شیائومی چین گرفته تا فاکسکان تایوان برای متنوع کردن منابع درآمدشان از تلفنهای هوشمند و رایانه‌های شخصی، به حوزه خودروی برقی وارد شده اند. برنامه‌ شرکت اپل برای ساخت یک خودروی برقی در میان برنامه‌هایی است که با علاقه زیادی دنبال می شود. بلومبرگ نیوز در نوامبر گزارش کرده بود بزرگترین شرکت فناوری جهان به فعالیتهای توسعه در این بخش سرعت بخشیده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها