رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575034

چه زمانی باید به دکتر ارتوپد مراجعه کنیم؟

ساعت۲۴-اهمیت سلامتی سیستم اسکلتی و عضلانی انسان، در درجات بسیار بالایی قرار دارد. سیستم اسکلتی شامل تمامی استخوان ها، مفاصل، رباط ها، تاندون ها و... است که می توانند بنا به دلایل متعددی دچار آسیب دیدگی شوند. تشخیص دقیق و درمان سریع این آسیب دیدگی از اولویت های بهترین دکتر ارتوپد در تهران به شمار می آیند. این که بدانیم؛ چه زمانی باید به دکتر ارتوپد مراجعه کنیم، از مهم ترین سوالاتی است که برای هر فردی پیش می آید. از این رو، در این مقاله قصد داریم پیرامون زمان مراجعه به بهترین دکتر ارتوپد در تهران، مطالب مفیدی ارائه دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ارتوپد
html>

اهمیت سلامتی سیستم اسکلتی و عضلانی انسان، در درجات بسیار بالایی قرار دارد. سیستم اسکلتی شامل تمامی استخوان ها، مفاصل، رباط ها، تاندون ها و... است که می توانند بنا به دلایل متعددی دچار آسیب دیدگی شوند. تشخیص دقیق و درمان سریع این آسیب دیدگی از اولویت های بهترین دکتر ارتوپد در تهران به شمار می آیند. این که بدانیم؛ چه زمانی باید به دکتر ارتوپد مراجعه کنیم، از مهم ترین سوالاتی است که برای هر فردی پیش می آید. از این رو، در این مقاله قصد داریم پیرامون زمان مراجعه به بهترین دکتر ارتوپد در تهران، مطالب مفیدی ارائه دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مراجعه به دکتر ارتوپد

دکتر ارتوپد چه کسی است؟

تخصص ارتوپدی یکی از رشته‌های مهم پزشکی است که در آن به تشخیص، توانبخشی، پیشگیری و درمان مشکلات و بیماری‌های مرتبط با سیستم اسکلتی و عضلانی بدن پرداخته می‌شود. ازجمله ناهنجاری‌هایی که توسط دکتر ارتوپد بررسی می‌شود می‌توان به ناهنجاری‌های استخوان‌ها، عضلات، مفاصل، تاندون‌ها، رباط‌ها و اعصاب اشاره کرد. این ناهنجاری‌ها می‌توانند در سنین مختلف کودکان تا بزرگ‌سالان بروز کنند. بروز هر یک از این مشکلات، سیستم حرکتی و فعالیت‌های طبیعی بدن را مختل خواهد کرد. بهترین دکتر ارتوپد در تهران با داشتن مهارت و تجربه کافی، برای اصلاح و رفع کامل این مشکلات از روش‌های درمانی متعددی بهره می‌گیرد.

چه زمانی باید به دکتر ارتوپد مراجعه کنیم؟

در حالت کلی بروز برخی از علائم، دلیل مراجعه به پزشک متخصص ارتوپد خواهد بود. شایع‌ترین علائم مرتبط با مشکلات و بیماری‌های سیستم اسکلتی و عضلانی بدن، بروز درد و مشاهده تورم و التهابات مفصلی هستند. درد و تورم می‌توانند در بخش‌های مختلف بدن ازجمله دست، پا، لگن، گردن، شانه، کمر و... عارض شوند. با مراجعه به بهترین دکتر ارتوپد در تهران، مسیرهای تشخیصی و درمانی بیماری‌های استخوانی، عضلانی و مفاصلی به‌صورت تخصصی پیش می‌روند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایلی که باعث مراجعه بیمار به دکتر ارتوپد می‌شوند، خواهیم پرداخت.

  • شکستگی: شکستگی استخوان می‌تواند در سه حالت بدون جابه‌جایی (ترک برداشتن)، جابه‌جاشده (دوتکه شدن) و شکستگی باز (منجر به پارگی پوست) اتفاق افتد. این سه حالت در تمامی استخوان‌های بدن می‌توانند عارض شوند.
  • در رفتگی: دررفتگی در مفاصل مختلف بدن رخ می‌دهد. مفصل‌ها، مهره‌های لغزنده‌ای هستند که دو استخوان را به هم متصل می‌کنند. لغزش و جابه‌جایی مفصل‌ها روی یکدیگر منجر به دررفتگی مفصل می‌شود.
  • پارگی: پارگی می‌تواند در رباط‌ها و تاندون‌ها مشاهده شود. پارگی تاندون شامل تاندون‌های شانه، زانو، آشیل، آرنج، ران و ساق پا است. بر اساس نظریه بهترین دکتر ارتوپد در تهران، پارگی انواع رباط‌های زانو نیز می‌تواند منجر به اختلالاتی درحرکت پای بیمار شود.
  • پیچ‌خوردگی: پیچ‌خوردگی مفصل یا رگ به رگ شدن، باعث کشیدگی لیگامان ها می‌شود و اغلب در مچ پا عارض می‌شود. درجات مختلف پیچ‌خوردگی، علائم مختلفی را همراه خواهد داشت.
  • کمر درد: کمردرد از رایج‌ترین مشکلاتی است که به دلایل مختلفی همچون بروز دیسک کمر یا دیگر مشکلات ستون فقرات ایجاد می‌شود. بررسی مفصل‌های آسیب‌دیده یا عضلات کمر، دلیل کمردرد را مشخص می‌کند.
  • زانو درد: مفصل زانو از مهم‌ترین مفصل‌هایی است که هر نوع آسیب‌دیدگی در بخش‌های مختلف آن ازجمله رباط‌ها، تاندون‌ها و مفصل‌های کوچک‌تر، باعث اختلالات حرکتی در زانو و احساس درد در آن بخش می‌شود.
  • اختلالات رشد استخوانی: به اختلالاتی مانند پای ضربدری، پای پرانتزی و ناموزونی اندازه انگشتان یا پاها، اختلالات رشد استخوانی گفته می‌شود. رفع و اصلاح این اختلالات توسط بهترین دکتر ارتوپد در تهران انجام می‌شود.
  • آرتروز: به تورم و التهابات مفصلی، آرتروز گفته می‌شود که عمدتاً با افزایش سن عارض می‌شود. بیماری آرتروز در اثر از بین رفتن غضروف بین مفصل‌ها و ساییده شدن استخوان‌ها به یکدیگر پدیدار می‌شود.
  • دیستروفی عضلانی: بیماری‌های دیستروفی عضلانی باعث تضعیف عضله‌ها و ماهیچه‌ها می‌شوند و انعطاف‌پذیری آن‌ها را کاهش می‌دهند. دیستروفی عضلانی می‌تواند در عضلات تمامی بخش‌های بدن مشاهده شود.
  • تومورهای استخوانی: بروز انواع تومورهای استخوانی خوش‌خیم و بدخیم، مراجعه به دکتر ارتوپد را می‌طلبد. تومورهای استخوانی در گروه‌های سنی مختلف کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بروز پیدا می‌کند.

رایج ترین روش های تشخیصی انتخابی توسط متخصص ارتوپد

با مراجعه بیمار به بهترین دکتر ارتوپد در تهران، علائم اولیه بیماری بررسی و معاینات بالینی انجام می‌شود. بررسی علائم و معاینات انجام‌شده، تشخیص اولیه را برای پزشک متخصص فراهم می‌کنند. برای بررسی‌های تکمیلی و تشخیص نهایی از روش‌های تشخیصی تخصصی کمک گرفته می‌شود. انتخاب هر یک از این روش‌ها به نظریه پزشک و تشخیص اولیه وی بستگی دارد. ازجمله رایج‌ترین روش‌های تشخیصی انتخابی توسط متخصص ارتوپد عبارتند از:

  • انجام آزمایشات خون یا ادرار
  • رادیوگرافی
  • سونوگرافی
  • سی‌تی‌اسکن
  • ام آر آی
  • اسکن رادیوایزوتوپ

مراجعه به دکتر ارتوپد

رایج ترین روش های درمانی انتخابی توسط متخصص ارتوپد

پس از بررسی و ارزیابی نتایج حاصل از روش‌های تشخیصی، بهترین دکتر ارتوپد در تهران از روش‌های درمانی مناسبی استفاده می‌کند. این روش‌ها عبارتند از:

دارو درمانی
داروهای ضد درد برای تسکین و کاهش درد و همچنین داروهای ضدالتهاب برای کاهش یا از بین بردن ورم و التهابات مفصلی تجویز می‌شوند. تجویز این داروها از اقدامات ابتدایی درمان بیماری‌ها و آسیب‌دیدگی‌های سیستم اسکلتی و عضلانی است.

توانبخشی
در کنار مصرف دارو، تجویز روش‌های اصلاحی و توان‌بخشی مانند فیزیوتراپی، تزریق دارو، استفاده از بریس، ماساژ و... تأثیر به سزایی در بهبود و ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها خواهند داشت.

جراحی
درصورتی‌که روش‌های دارویی و توانبخشی نتوانند در درمان بیماری‌ها یا آسیب‌دیدگی‌های استخوانی و عضلانی مؤثر واقع شوند، از روش‌های جراحی استفاده می‌شود.

چه جراحی هایی توسط بهترین دکتر ارتوپد در تهران انجام می شود؟

بر اساس نوع جراحت و آسیب‌دیدگی، بهترین دکتر ارتوپد در تهران از انواع روش‌های جراحی برای درمان و اصلاح بیماری استفاده می‌کند. ازجمله مهم‌ترین روش‌های جراحی مرتبط با سیستم اسکلتی و عضلانی عبارتند از:

جراحی آرتروسکوپی
این جراحی با دو هدف تشخیص و درمان بیماری انجام می‌شود. برای انجام جراحی از میله‌های آرتروسکوپ مجهز به دوربین استفاده می‌شود. پس از بررسی و مشاهده قسمت آسیب‌دیده، ترمیم، تخلیه یا بازسازی این قسمت‌ها بسته به نوع آسیب‌دیدگی انجام می‌شود.

جراحی تعویض مفصل
مفصل‌های مهم موجود در بدن مانند مفصل زانو، لگن و آرنج در اثر ضربه یا انواع بیماری‌ها از بین می‌روند. برای بازگردان توانایی حرکت این مفصل‌ها، پزشک متخصص از تعویض و جایگزینی مفصل‌های مصنوعی استفاده می‌کند.

جراحی استئوتومی
در جراحی استئوتومی جراح اقدام به برش دادن بخشی از استخوان می‌کند. هدف از این جراحی، اصلاح، کوتاه یا بلند کردن استخوان به‌منظور همسان‌سازی آن است. در این روش ممکن است از پیچ، پلاک، اکسترنال فیکساتور یا گچ گیری برای جوش خوردن مجدد استخوان استفاده شود.

جراحی ترمیمی
گاهی اوقات برای ترمیم شکستگی استخوان از صفحات، پیچ یا مهره فلزی استفاده می‌شود. این جراحی باهدف تعویض بخش‌های شکسته استخوان‌ها انجام می‌شود.

مراجعه به دکتر ارتوپد

مراجعه به پزشک

در مطالب فوق در مورد زمان مراجعه به بهترین دکتر ارتوپد در تهران، بررسی کردیم. زمانی که فرد هر نوع درد یا علائم غیرعادی در بخش‌های متخلفی مانند استخوان‌ها، عضلات و مفاصل خود احساس کرد، بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن به متخصص ارتوپد مراجعه نماید. شما می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر مصطفی شاهرضایی متخصص ارتوپد و فلوشیپ جراحی زانو برای تشخیص انواع بیماری‌های مرتبط با مفاصل و استخوان و درمان آن اقدام کنید. برای گرفتن نوبت ویزیت و بهره‌مند شدن از تجارب و معاینات دکتر شاهرضایی می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در سایت، تماس برقرار نمایید.

اطلاعات‌تماس:

پاسداران:

تهران – خیابان‌پاسداران – چهارراه پاسداران – پلاک ۴۹۲ – ساختمان۳۷۰ – واحد۱۴

۲۲۵۷۳۳۳۹ – ۲۲۵۷۱۶۵۸

پیروزی:

تهران – خیابان پیروزی – روبروی پمپ بنزین سلیمانیه – ساختمان بانک شهر – طبقه ۱ – واحد ۴ – پلاک ۷۶۶

۳۳۲۵۹۶۷۰ – ۳۳۲۵۹۶۷۱

آدرس سایت: https://dr-shahrezaie.com

آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr_shahrezaei

خانه پزشکان

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها