رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575522

عملکرد شمشیربازان سابر در اولین جام جهانی چگونه بود؟

ساعت 24 - رییس فدراسیون شمشیربازی نسبت به نتایج تیم‌های سابر مردان و زنان در جام جهانی گرجستان واکنش نشان داد.

html>

فضل‌الله باقرزاده، رییس فدراسیون شمشیربازی درباره عملکرد تیم شمشیربازی سابر مردان و زنان ایران در جام جهانی گرجستان بیان کرد: در بخش دختران، برای اولین بار هر چهار نماینده ما از مرحله گروهی صعود کردند که برای ما خیلی مهم بود. در مرحله حذفی تنها فائزه رفیعی توانست یک مرحله صعود کند. با توجه به اینکه تیم سابر دختران چندین سال، در مسابقه ای شرکت نکرده بود، رنکینگ پایینی داشت و همین مساله باعث شد که در دور اول با تیم قوی رقابت کند. دختران ایران دور اول با تیم لهستان بازی کردند که ۴۵ بر ۲۶ بازی را واگذار کردند. واقعا از دختران انتظار بیشتر از این نداشتیم.

او در مورد عملکرد تیم مردان نیز گفت: به اعتقاد من پنجمی جام جهانی گرجستان در بین غول های جهان نتیجه خوبی بود. تیم در این مسابقه مصر را شکست داد در حالی که در المپیک توکیو به این مصر باخته بود. سابریست ها بازی مقابل آلمان را هم میلی متری واگذار کردند و حتی در طول بازی جلو هم بودند. تیم های خوبی مثل رومانی و فرانسه را هم شکست دادند.

رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند سابریست ها انتظارات را در جدول انفرادی برآورده نکردند و توقع از علی پاکدامن و محمد رهبری بیشتر بود؟ تصریح کرد: بله درست است، در انفرادی انتظار نداشتیم زود حذف شوند. با این حال سابریست ها حتما از مسابقات بعدی بهتر می شوند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه امکان دارد دوباره تیم دختران به جام جهانی اعزام شود؟ تاکید کرد: هزینه ها بسیار سنگین است و برای اعزام این دو تیم به جام جهانی گرجستان هزینه سنگینی پرداخت کردیم. تیم سابر مردان باید به مسابقات برود تا جایگاهش حفظ شود. حضور تیم در جام جهانی منوط به این است که نتیجه بگیرد. به اعتقاد من باید تیم به قهرمانی آسیا برود، آنجا امتیاز بگیرد و رنکینگ را افزایش دهد. در حال حاضر چون تیم رنکینگ پایینی دارد در هر مسابقه شرکت کند، در دور اول باید با یکی از پنج تیم اول دنیا رقابت کند. ما در قهرمانی آسیای کره جنوبی تمام تیم ها را اعزام می کنیم و در داخل هم اردوهای منظمی برگزار خواهیم کرد. همچنین شاید اردوی مشترک با تیم های خوب هم برپا کنیم. آنها را رها نمی کنیم.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها