رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 575827

مزایای استفاده از طرح لایه باز چیست؟

ساعت۲۴-دنیای طرح لایه باز، دنیای بسیار وسیع و گسترده‌ای است که موارد مختلف و متنوعی را پوشش می‌دهد. این طرح‌ها عموما برای طراحان و افرادی که در زمینه فتوشاپ، ایلوستریتور و... فعالیت می کنند بسیار مناسب است چرا که شما به یک منبع بسیار عظیم طرح در دسته بندی‌های مختلف دسترسی خواهید داشت که تنها پس از انتخاب آن‌ها بر اساس سلیقه و سبک کاری خود می‌توانید تغییرات زیادی را در آن ایجاد کنید. حال این تغییرات شامل تغییر و تحول در تصویر و البته المان‌های به کار برده شده در طرح است. در نتیجه شما با ایجاد تغییرات دلخواه در طرح می‌توانید آن را مطابق سلیقه شخصی ویرایش کنید و یا با درهم آمیختن چند طرح، طرح جدید را شخصی‌سازی نمایید.

html>

این تغییرات در ساده‌ترین حالت ممکن ایجاد می‌شود و به سادگی نیز قابلیت ذخیره شدن دارند. از این‌رو طرح لایه باز به عنوان یکی از پرکاربردترین طرح‌ها در میان طراحان شناخته می‌شود که مزایای قابل توجه‌ای نیز دارد. بنابراین در این قسمت قصد داریم به معرفی و بررسی مزایای استفاده از طرح لایه باز بپردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

طرح لایه باز چیست؟

طرح لایه باز به دو شکل وکتوری و پیکسلی قابل دسترس است که طرح‌ها یا فایل های وکتور همراه با پسوند CDR، EPR و AI در نرم‌افزارهای کورل دراو و ادوبی ایلستریتور طراحی و سپس اجرا می‌شوند. حال فایل‌های پیکسلی همراه با پسوند psd و TIF در نرم افزارهای مختص به فتوشاپ طراحی و سپس اجرا خواهند شد. یکی از رایج‌ترین و به روزترین فرمت‌ها جهت ذخیره سازی طرح یا فایل در نرم افزارهای فتوشاپ، فرمت PSD است. بیشتر گرافیست‌ها بعد از انجام پروسه طراحی با فرمت psd در نرم افزار فتوشاپ فایل طراحی خود را ذخیره می‌کنند؛ زیرا اگر شما آن فایل ذخیره شده با فرمت psd را باز نمایید بدون ایجاد هیچ مشکلی می‌توانید طرح خود را به طور کامل و از نو ویرایش کنید.

رایج‌ترین مزیت‌های استفاده از طرح لایه باز

از این جهت به کار بردن طرح لایه باز ضروری و مهم است که کار طراحی و به پایان رساندن پروژه‌های گرافیکی را برای شما آسان می‌کند و سطح یادگیری شما را در مورد نرم افزارهای فتوشاپ به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

  • اجرای سریع پروژه‌های طراحی فتوشاپ

یکی از مزایای استفاده از psd یا طرح‌های لایه باز این است که پروژه‌های گرافیکی با سرعت بالا انجام می‌شود؛ بطوری که شما با صرف کمترین زمان ممکن می‌توانید با به کار بردن طرح‌های لایه باز پروژه‌های گرافیکی خود را به اتمام برسانید. همچنین جای اطمینان است که این طرح‌ها و فایل به وسیله گرافیست‌های باتجربه و حرفه‌ای به بازار عرضه شده‌اند. البته این طرح‌ها در سطح وب به دو گروه پولی و رایگان تقسیم می‌شوند که طرح‌های پولی از طریق یک طراح کار بلد و حرفه‌ای طراحی شده‌اند؛ اما طرح‌های رایگان بیشتر طرح‌ها و فایل‌های ترجمه شده و برگرفته از وب سایت‌های خارجی هستند؛ بنابراین شما برای طراحی فایل خود بدون هیچ دردسری و در کمترین زمان ممکن می‌توانید از این طرح‌ها استفاده کنید.

  • قابلیت استفاده چندین باره از طرح PSD

یکی از ویژگی‌های نادر و البته اصلی طرح‌های لایه باز این است که می‌توان برای چندین بار بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده کرد؛ بنابراین طرح مورد نظر را دانلود یا بخرید و به صورت نامحدود آن را به کار ببرید. همچنین می‌توانید با توجه به سلیقه و خواست خود تغییرات کلی یا جزئی را در طرح ایجاد نمایید.

چگونگی انتخاب طرح لایه باز مناسب

اگر می‌خواهید طرح لایه باز مناسب انتخاب کنید و به هدف نهایی یا همان نتیجه نزدیک‌تر شوید باید عوامل زیر را در نظر بگیرید.

  • هدف از انتخاب PSD در فتوشاپ

دانلود طرح لایه باز یا خرید آن جزء مرحله اول انتخاب فایل است؛ بنابراین شما باید در همان مرحله اول آگاه باشید که باید چه مواردی به طرح نهایی گرافیکی خود اضافه کنید تا هماهنگ با آن طرح فتوشاپ یا فایل لایه باز را انتخاب نمایید. برای نمونه اگر خواهان طراحی کارت ویزیت برای پزشک هستید به فایل لایه باز کامپیوتر نیاز ندارید. بلکه باید به سراغ فایل لایه باز اجزای صنعتی پزشکی یا گوشی پزشکی بروید؛ بنابراین با توجه به هدفتان، انتخاب شما در سایت‌های مختص به فروش طرح یا فایل لایه باز متمایز خواهد بود.

  • انتخاب فایل یا طرح psd برای طرح نهایی

اگر طرح نهایی گرافیکی قرار است کارت ویزیت شود باید آن را در گروه طرح‌های لایه باز مختص به کارت ویزیت دنبال کرد. همچنین اگر یک کمپانی برنامه نویسی از شما طراحی پوستر می‌خواهد یا طرح نهایی در بین طرح‌های لایه باز کامپیوتر یا برنامه نویسی انتخاب شود؛ بنابراین طرح لایه باز بر پایه نوع طرح نهایی برگزیده خواهد شد.

  • انتخاب فایل یا طرح لایه باز بر اساس میزان هزینه نهایی

مورد سومی که باید زمان انتخاب فایل یا طرح psd در نظر گرفت انتخاب آن بر پایه درآمد است. برای مثال اگر می‌خواهید در ازای طراحی کارت ویزیت، 50 هزار تومان هزینه دریافت کنید غیرمنطقی بوده که هزینه بالایی جهت خرید طرح یا فایل لایه باز متحمل شوید؛ بنابراین با توجه به مقدار درآمد حاصل از طراحی باید جهت خرید فایل هزینه شود. البته هرچقدر هزینه نهایی دریافتی بیشتر باشد مسلماً می‌توان طرح‌های گران‌تر و بهتری از سایت‌ها خریداری کرد.

  • انتخاب طرح psd بر اساس سلیقه کارفرما

آخرین مورد که باید هنگام انتخاب طرح psd در نظر گرفت سلیقه کارفرما است؛ زیرا طرح نهایی را باید شخص کارفرما تایید کند. در نتیجه نظر کارفرما در طول پروژه الزامی بوده تا طرح گرافیکی در مرحله نهایی، اصولی و حرفه‌ای در اختیار او قرار گیرد.

کاربرد طرح لایه باز

یکی از مهم‌ترین کاربرد طرح لایه باز، افزایش سرعت چاپ است. حال اگر شما در یک چاپخانه یا شرکت چاپ مشغول به فعالیت هستید و باید در طول روز چندین طرح را طراحی نمایید. قادر نخواهید بود که کلیه نیازهای مشتریان را پاسخگو باشید یا با سرعت بالا تمام طرح‌ها را به اتمام برسانید؛ اما اگر از طرح‌های لایه باز استفاده کنید در کمترین زمان ممکن تغییرات مورد نیاز را روی طرح ایجاد کرده و می‌توانید آن را چاپ نمایید.

از کدام وب سایت طرح لایه باز خریداری شود؟

یکی از موارد اساسی و مهم هنگام دانلود طرح لایه باز این است که وب سایت به روز و معتبر جهت تهیه فایل انتخاب شود؛ زیرا وب سایت‌های متعددی جهت خرید فایل‌ها یا طرح‌های آماده فتوشاپ در اینترنت مشغول به فعالیت بوده که هنگام خرید آن باید دقت لازم را به خرج داد. همچنین از وب سایت‌های اینترنتی دارای نشان و نماد اعتماد، طرح یا فایل‌های لایه باز را خریداری کنید.

البته باید فایل‌های وب سایت را در نظر گرفت؛ زیرا وب سایتی که در طول ماه فقط یک طرح آماده فتوشاپ ارائه می‌دهد، سایت معتبری برای خرید نیست. در وب سایت اول طرح در دسته‌های گوناگون و متنوعی، فایل‌های آماده فتوشاپ به فروش می‌رسند که در صورت نبود طرح آماده مورد نظر شما، می‌توانید فرم درخواست طرح را پر کرده و برای طرح خود ثبت نام نمایید. ناگفته نماند که در وب سایت اول طرح می‌توان به طرح‌های لایه باز همچون آرشیوی از تصاویر با کیفیت دوربری و وکتور گرافیکی، تراکت، آگهی ترحیم، لوح تقدیر، بنر ملی، بنر مذهبی، بنر مشاغل و کارت ویزیت دسترسی پیدا کرد و در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ محدودیتی آن‌ها را دانلود یا خریداری نمود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها