رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 575965

فرصت‌طلبی آمریکا برای درآوردن پول بیشتر در بحبوحه تنش روسیه با اوکراین

ساعت۲۴-غربی‌ها در تلاش هستند تا بحران پیش آمده بین روسیه و اوکراین را کاملا جدی نشان دهند و در این مسیر آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا بیشترین منفعت را از شرایط پیش آمده ببرند.

html>

به نقل از راشاتودی، گزارشات حاکی از آن است که مقامات آمریکایی در حال مذاکره با قطری‌ها برای ارسال گاز بیشتر به بازار اروپا هستند. آنها می‌خواهند در صورت بالا گرفتن بحران و شاید تنش احتمالی بین روسیه و اوکراین به بازار گاز اروپا تا آنجا که می‌توانند عرضه داشته باشند.

یک مقام ارشد آمریکایی به فایننشیال تایمز گفت: ما در حال بررسی گزینه‌های آماده شدن برای اتفاقات احتمالی به خصوص در اواسط فصل زمستان و در شرایطی که اروپا با کمبود عرضه مواجه است، هستیم.

وی تأکید کرد: در این مسیر گفت و گوهایی درباره اقدامات قابل انجام در بازار در صورت هر گونه جدی‌تر شدن مناقشه بین روسیه و اوکراین هستیم.

هم اکنون اتحادیه اروپا با مشکل کمبود شدید گاز مواجه است و همین مسأله قیمت این حامل انرژی در بازار اروپا طی ماه‌های گذشته را چند برابر کرده است.

طرف آمریکایی می‌گوید: مذاکراتی بین قطر و اعضای اتحادیه اروپا در این زمینه در جریان است، یکی دیگر از دلایل ورود آمریکایی‌ها به این مسأله این است که آنها می‌خواهند با جدی‌تر شدن شرایط، روسیه را تحریم کنند و در تلاش هستند تا جای پای گازی روسیه در اروپا را با عرضه گاز بیشتر خود و احتمالا کمک گرفتن از قطری‌ها پر کنند.

آمریکا مدت‌هاست تلاش می‌کند تا جلوی واردات گاز روسیه توسط اروپایی‌ها را بگیرد و به نظر می‌رسد با شدت گرفتن بحران سیاسی بین روسیه و اوکراین، طرف آمریکایی به دنبال گل‌آلود کردن آب و ماهی گرفتن از آن است. حتی در زمان احداث خط لوله نورداستریم 2، آمریکایی‌ها با تحریم‌های خود زمان تکمیل این پروژه یک سال و اندی به تاخیر انداختند.

قیمت گاز آمریکا نسبت به گاز روسیه برای تحویل به مشتریان اروپایی بسیار گرانتر تمام می‌شود و به همین خاطر بود که بسیاری از تلاش‌های آمریکا برای فروش گاز بیشتر به اروپا به در بسته می‌خورد، اما به نظر می‌رسد حالا آنها بهانه کافی برای فشار به اروپایی‌ها برای خرید گاز بیشتر از آمریکا را پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/‌

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها