رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 579537

8+1 ایده جذاب برای چیدن هفت سین روی میز

ساعت۲۴-چیدن سفره هفت‌سین یکی از جذاب‌ترین و خوشایندترین کارها برای فرارسیدن نوروز است. شما می‌توانید با استفاده از ایده‌های مختلف و خلاقیت خود، هفت‌سین منحصربه‌فردی را بچینید که نگاه کردن به آن چشم‌نواز باشد. سفره هفت‌سین معمولا بر روی میز چیده می‌شود که این امر به شما امکان می‌دهد فضای بیشتری برای قرار دادن آیتم‌ها داشته باشید. بااین‌حال، حفظ زیبایی هفت‌سین در این شرایط می‌تواند کمی دشوار باشد. به همین دلیل ما در این مقاله چند ایده جذاب را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، هفت‌سین روی میز را به بهترین شکل بچینید.

image-20220306125123-1.jpeg
html>

8+1 ایده جذاب برای چیدن هفت سین روی میز

چیدن سفره هفت‌سین یکی از جذاب‌ترین و خوشایندترین کارها برای فرارسیدن نوروز است. شما می‌توانید با استفاده از ایده‌های مختلف و خلاقیت خود، هفت‌سین منحصربه‌فردی را بچینید که نگاه کردن به آن چشم‌نواز باشد. سفره هفت‌سین معمولا بر روی میز چیده می‌شود که این امر به شما امکان می‌دهد فضای بیشتری برای قرار دادن آیتم‌ها داشته باشید. بااین‌حال، حفظ زیبایی هفت‌سین در این شرایط می‌تواند کمی دشوار باشد. به همین دلیل ما در این مقاله چند ایده جذاب را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، هفت‌سین روی میز را به بهترین شکل بچینید.

1. برای سطح میز از پارچه مناسب استفاده کنید

8+1 ایده جذاب برای چیدن هفت سین روی میز

حتی وقتی هفت‌سین عید را روی میز می‌چینید، مهم است که بر روی سطح میز، پارچه بیندازید. بسته به اینکه تم هفت‌سین شما سنتی است یا مدرن، پارچه متناسب را برای سطح میز انتخاب کنید. برای مثال، اگر سفره هفت سین شما سنتی است، ترمه، پارچه‌های بته‌جقه و سایر انواع پارچه‌های دست‌دوز و همچنین، پارچه‌هایی که طرح سنتی مثل کاشی‌کاری دارند می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. از سوی دیگر، اگر تصمیم گرفته‌اید هفت سین مدرن داشته باشید، برای سطح میز از پارچه‌های ساده و براق، حریر و غیره می‌توانید استفاده کنید تا درنهایت، هفت‌سین شما شیک به نظر برسد.

2. حوض ماهی رزینی را در نظر بگیرید

ازآنجایی‌که خرید ماهی برای سفره هفت‌سین می‌تواند جان این ماهی‌ها را به خطر بیندازد، پیشنهاد می‌کنیم که به‌جای آن از حوض ماهی رزینی استفاده کنید. تنها زمانی ماهی قرمز بخرید که مطمئن باشید اصول مراقبت از این ماهی‌ها را می‌دانید و می‌توانید آن‌ها را در آینده در آب روان، آزاد کنید. بااین‌حال، لازم است بدانید در حال حاضر، انواع زیبایی از حوض ماهی رزینی در بازار وجود دارد که بسیار متنوع هستند و برای هر سفره هفت‌سینی مناسب‌اند. همچنین در این مقاله میتوانید نکاتی مهم در مورد نگهداری ماهی قرمز عید را مطالعه کنید.

3. از مروارید استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید ست هفت‌سین بخرید و در عوض، می‌خواهید خودتان سفره هفت‌سین را آماده کنید می‌توانید از ظرف‌های پایه‌بلند برای آیتم‌های هفت‌سین استفاده کنید. ازآنجایی‌که این کار می‌تواند کمی باعث سادگی سفره شود، می‌توانید از مروارید برای جذاب‌تر کردن آن استفاده کنید. برای مثال می‌توانید در لبه‌های ظروف با استفاده از چسب حرارتی، مروارید بچسبانید. یک جایگزین دیگر برای مروارید، صدف است.

4. از روبان استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های کاهش سادگی سفره هفت‌سین، استفاده از روبان است. می‌توانید دور ظروف، روبان بپیچید. بااین‌حال بهتر است روبان ساده را انتخاب کنید که هفت‌سین خیلی شلوغ نشود. همچنین، رنگ آن را در نظر بگیرید و رنگی را برای روبان در نظر بگیرید که با اجزای دیگر سفره هماهنگی داشته باشد.

5. دیوان اشعار حافظ را فراموش نکنید

8+1 ایده جذاب برای چیدن هفت سین روی میز

دیوان اشعار حافظ نه‌ تنها باعث می‌شود که سفره هفت‌سین اصیل‌تری داشته باشید بلکه به شما امکان می‌دهد که از حافظ برای پیشگویی آینده خود در ارتباط با عشق یا هر موضوع دیگری کمک بگیرید. اگرچه در حال حاضر امکان گرفتن فال حافظ روز به صورت انلاین و واقعی وجود دارد. بااین‌حال، نیت کردن و باز کردن کتاب اصلی اشعار حافظ می‌تواند کاری بسیار دلچسب‌تر باشد. بنابراین، اگر کتاب دیوان اشعار حافظ همراه با معنی و تفسیر کامل را ندارید، توصیه می‌کنیم همین امروز برای خرید این کتاب اقدام کنید. حتما کتابی را تهیه کنید که همراه با معنی اشعار باشد.

6. سفره هفت‌سین را به‌صورت قرینه بچینید

فضای زیاد میز ممکن است شما را ترغیب کند که موارد زیادی را در سفره هفت‌سین بچینید. این مسئله باعث می‌شود که سفره بیش‌ازاندازه شلوغ شود و درنتیجه، ظاهر جذابی نداشته باشد. بنابراین، به‌جای این کار، سعی کنید در تعداد آیتم‌ها تعادل را رعایت کنید و تنها موارد ضروری را در نظر بگیرید. در این شرایط، آنچه اهمیت زیادی دارد قرینه چیدن آیتم‌هاست. در این صورت هفت‌سین شما جذاب‌تر و زیباتر به نظر برسد.

7. برای مجلل‌تر کردن سفره هفت‌سین از رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای استفاده کنید

رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای باعث می‌شوند که سفره هفت‌سین شما جلوه زیباتر و شیک‌تری داشته باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید هفت‌سینتان چشم‌نوازتر شود از ظروف طلایی یا نقره‌ای برای آیتم‌های هفت‌سین استفاده کنید. این ایده به‌خصوص برای افرادی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند مناسب و شیک است.

8. از تنها یک رنگ یا دو رنگ استفاده کنید

برای اینکه سفره هفت‌سین مدرنی داشته باشید، سعی کنید در آن تنها از یک رنگ یا دو رنگ استفاده کنید. برخی از رنگ‌های مناسب سفره هفت‌سین شامل رنگ‌های خنثی مانند سفید و کرم و برخی از رنگ‌های سرد مثل سبز و آبی می‌شوند. همچنین می‌توانید از رنگ‌های صورتی کم‌رنگ یا بژ استفاده کنید.

9. میز را در کنار پنجره قرار دهید

برای اینکه سفره هفت‌سین جلوه زیباتر و بهتری داشته باشد، مهم است از نور کافی برخوردار باشد. بنابراین، بهتر است میز سفره هفت‌سین را در کنار پنجره قرار دهید. این ایده به‌خصوص زمانی جذاب است که پرده‌های خانه را کنار بزنید و بتوانید از پنجره، درختان زیبای بیرون را ببینید. در این صورت، حال و هوای بهاری را بیشتر به خانه خود می‌آورید و هفت‌سینتان نیز جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

درنهایت، معمولا بهترین مکان برای قرار دادن سفره هفت‌سین، روی میز است. بااین‌حال، ازآنجایی‌که این امر در اغلب اوقات باعث می‌شود فضای زیادی برای چیدن هفت‌سین داشته باشیم، ممکن است آیتم‌های زیادی بر روی سفره قرار دهیم. بنابراین، این مسئله باعث ناهماهنگی و بی‌نظمی هفت‌سین می‌شود. اگر می‌خواهید سفره هفت‌سین زیبایی روی میز بچینید سعی کنید هفت‌سین‌های مشابه را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. ایده‌هایی که در این مقاله مطرح شد نیز می‌تواند در این زمینه برای شما مفید باشد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها