رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 586313

پارسال بیش از چهار هزار ایرانی تابعیت آلمانی گرفته‌اند

ساعت 24 - در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۳۱ هزار مهاجر در آلمان تابعیت این کشور را دریافت کردند و بسیاری از آنها سوری بودند. در بین مهاجران ساکن آلمان در ده سال گذشته، ایرانیان دومین گروه با بیشترین درصد کسب شهروندی آلمان به شمار می‌روند.آمارهای رسمی اداره آمار فدرال آلمان حاکی از آن است که در سال میلادی گذشته ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ مهاجر، شهروندی آلمان را دریافت کردند که این رقم ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر (یک پنجم) بیشتر از سال میلادی پیش از آن (۲۰۲۰) بوده است.

اقامت
html>

افزایش چشم‌گیر اعطای شهروندی به مهاجران در آلمان در سال ۲۰۲۱، عمدتا به دلیل مهاجران سوری بوده است. در سال میلادی گذشته ۱۹ هزار و ۱۰۰ سوری، شهروند آلمان شدند و این رقم، بیش از سه برابر نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته است.اداره فدرال آلمان می‌گوید افزایش کنونی در آمار اخذ شهروندی آلمان توسط مهاجران سوری، به دلیل موج گسترده ورود این گروه از مهاجران به خاک آلمان در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ است و در حال حاضر بخش بزرگی از آنها، به شرایط لازم برای اخذ شهروندی آلمان دست یافته‌اند.کسب شهروندی آلمان، مستلزم تسلط کافی به زبان آلمانی، تامین مطمئن هزینه‌های زندگی و قاعدتا دست‌کم هشت سال زندگی در این کشور است. با این وجود، اکثریت بزرگی از سوری‌هایی که به تازگی شهروند آلمان شده‌اند، کمتر از هشت سال و طبق آمارها، به طور متوسط ۶ سال و نیم در این کشور زندگی کرده‌اند.

شرط هشت سال اقامت مهاجران در آلمان برای کسب شهروندی این کشور، در شرایط خاصی می‌تواند تغییر یابد که از جمله این شرایط می‌توان به تسلط بالا بر زبان آلمانی، عملکرد کاری یا تحصیلی بسیار خوب و همچنین سطح بالایی از ادغام با جامعه آلمان اشاره کرد.بر اساس قانون، همچنین اعضای درجه یک خانواده فردی که دارای شهروندی آلمان است، می‌توانند در مدت کمتر از هشت سال اقامت در آلمان، شهروندی این کشور را به دست آورند. پس از سوریه، بیشترین موارد اعطای شهروندی آلمان در سال ۲۰۲۱ میلادی به ترتیب برای اتباع کشورهای ترکیه، رومانی، لهستان و ایتالیا به ثبت رسیده است.

سهم قابل توجه ایرانیان در کسب شهروندی آلمان

در سال ۲۰۲۱، چهار هزار و ۲۰ ایرانی شهروندی آلمان را به دست آورده‌اند (رده هشتم جدول). آمارهای رسمی دولت آلمان همچنین نشان می‌دهد که ۱۶ درصد از ایرانیانی که در ۱۰ سال گذشته در آلمان زندگی کرده‌اند، موفق به اخذ شهروندی آلمان شده‌اند.به این ترتیب، ایرانیان بعد از سوری‌ها، دومین گروه از مهاجران ساکن آلمان طی یک دهه گذشته هستند که بالاترین درصد در کسب شهروندی آلمان را به خود اختصاص داده‌اند. در این فهرست، اتباع کشورهای افغانستان، هند و عراق پایین‌تر از ایرانیان قرار گرفته‌اند.طبق آمارها، در سال ۲۰۲۱ میلادی مجموعا اتباع ۱۷۳ کشور مختلف، شهروندی کشور آلمان را به دست آورده‌اند. یک چهارم از تمامی این افراد، پیشتر شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها