رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 588213

آیا بازگشتی برای بازار ارز دیجیتال وجود دارد؟

ساعت24-یکی از مسائلی که ذهن کارکنان بازار سرمایه را مشغول به خود کرده است این است که آیا در آینده رمزارزها می‌توانند از سقوطی که این روزها گریبانشان را گرفته باز گردند. حتی برخی‌ها معتقدند که این روزها شاهد پایان و افول رمزارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم هستیم.

image-20220704101402-1.jpeg
html>

یکی از مسائلی که ذهن کارکنان بازار سرمایه را مشغول به خود کرده است این است که آیا در آینده رمزارزها می‌توانند از سقوطی که این روزها گریبانشان را گرفته باز گردند. حتی برخی‌ها معتقدند که این روزها شاهد پایان و افول رمزارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم هستیم. با این وجود نمی‌توان سریع چنین قضاوتی را داشت و لازم است که توجه ویژه‌ای به آینده بازار و پیش‌بینی تحلیل‌گران از این‌که چه اتفاقی برای بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال خواهد افتاد داشته باشیم. همان‌طور که می‌دانید خرید ارز دیجیتال یکی از راه‌های نوین و کارآمد سرمایه‌داران برای بالا بردن سودهای دریافتی‌شان است. این بازار از اهمیت بالایی برخوردار است و در این مقاله قصد داریم ببینم آیا بازار خرید ارز دیجیتال دوباره به دوران اوج باز می‌گردد؟ همان‌طور که در رسانه اقتصادایران درباره آینده ارز دیجیتال اشاره کرده است، آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال به عوامل زیادی بستگی دارد.

روزهای خرید ارز دیجیتال پایان یافته است؟

سؤالی که این روزها کاربران و علاقه‌مندان به بازار رمزارزها می‌پرسند این است که آیا ارزهای موجود در بازار به غروبشان نزدیک شده‌اند؟ باید توجه داشته باشید که پیشرفت و ارزش ارزهای دیجیتال و خرید و فروش ارز دیجیتال وابسته به اهمیت و ارزش تکنولوژی است. یعنی هر چه پیش‌بنی کنیم در آینده تکنولوژی پیشرفت خواهد کرد می‌توانیم مطمئن باشیم که ارزهای دیجیتال نیز سود بیشتری به ما می‌رسانند. در سال‌های اخیر و با وجود پاندمی کرونا و همچنین وابسته شدن روز افزون افراد به شبکه‌های اجتماعی، سرمایه‌گذاری‌های کلان شرکت‌های حوزه فناوری روی تکنولوژی‌های روز و پیشرفت‌های عجیب و حیرت‌انگیز این صنعت و ورود متاورس به عرصه تکنولوژی، ارزش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به صورت قابل ملاحظه‌ای رشد داشته‌اند. اما در طول ماه‌های اخیر که پاندمی کرونا کنترل شد و بازگشایی مدارس و دیگر شرکت‌ها صورت گرفت، دوباره شرایط آرام آرام به حالت قبل بازگشت و ابتدا سقوطی آرام و سپس شدید برای رمزارزها صورت گرفت. این باعث شد که بیت کوین و دیگر ارزهای موجود در بازار، در هاله‌ای از ابهام فرو روند و آینده‌شان مورد سؤال قرار گیرد.

با این وجود به نقل از سایت والکس برخی از تحلیل‌گران بازار ارز دیجیتال معتقدند که این روزها خواهد گذشت و آینده‌ای بسیار روشن را برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کنند. تحلیل‌گران معتقدند که تا سال 2025 ارزش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به شکل قابل توجهی بالا خواهند رفت. آینده ارزهای دیجیتال به دو امر وابسته است: کسانی که در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند و کسانی که به استخراج و توسعه ارزهای دیجیتال مشغولند. خرید در ارز دیجیتال می‌تواند چالش برانگیز باشد اما همچنین سبب بهبود وضعیت بازار و بهتر شدن شرایط بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال می‌شود. به نقل از سایت والکس یورین تیمبر (Jurriën Timber) می‌گوید: «روند رشد بیت کوین بسیار آرام و پایدار و با رشد عادی بازار رمزارزها همراه است.» تحلیل‌گران روی این‌که دقیقاً ارزش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال چه خواهد بود با یکدیگر اختلاف نظر دارند اما اکثر آن‌ها معتقدند که روزهای بدی در انتظار خرید و فروش ارز دیجیتال نیست.

آیا سقوط بازار خرید ارز دیجیتال به معنی شکست تکنولوژی است؟

باید توجه داشت که ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزها از تکنولوژی‌ها و مفاهیمی استفاده می‌کنند که تقریباً در همه‌شان مشترک هستند. از جمله این موارد می‌توانیم به الگوریتم اثبات کار PoW و همچنین مفهوم بلاک چین اشاره کنیم. علاوه بر آن مدیریت شبکه‌ای غیرمتمرکز این بازارها نیز بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این موارد کیف پول‌های دیجیتال نیز هستند که نقش مهمی در خرید ارز دیجیتال دارند.

با وجود این‌که بازار سقوطی را مواجه شده که اصطلاحاً به آن «زمستان کریپتو» می‌گویند، روزهای بهار در انتظار آن‌هاست. هرچند بر همه این تکنولوژی‌ها و فناوری‌های موجود که صحبت از آن‌ها آمد نقدهایی وارد است، ولی نمی‌توان قدرت آن‌ها را در دنیای تکنولوژی انکار کرد و متوجه اثرگذاری ویژه‌شان نشد. همه این تکنولوژی‌ها به ارزش بازار کریپتو می‌افزایند.

اگر دلیلی برای منفی‌نگری در این زمینه وجود داشته باشد این است که بازار عرضه کریپتو آنقدر زیاد شده باشد که تعداد سرمایه‌گذارانی که نیاز دارند هرچه سریع‌تر در خرید ارز دیجیتال شرکت کنند کمتر شود و از این جهت فقط فروشندگانی باقی بمانند که می‌خواهند با فروش ارزهایشان اجاره خانه و دیگر مسائل زندگی واقعی را بپردازند. اگر با چنین سناریویی مواجه شویم که فقط افراد بخواهند به جای خرید ارز دیجیتال به فروش آن فکر کنند، می‌توانیم نگران دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشیم زیرا دیگر کسی برای خرید نخواهد بود.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور کلی به آینده و شرایط بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم. خرید ارز دیجیتال از جمله علاقه‌مندی‌های افراد در بازار سرمایه است. بسیاری از سرمایه‌گذاران همچنان امیدهای فراوانی به دنیای رمزارزها دارند. اگر دوست دارید در بازار کریپتو سهیم شوید، ابتدا باید توجه ویژه‌ای به بهترین صرافی‌ها داشته باشید. در والکس می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر از بازارهای تحلیل سرمایه و آینده ارزهای دیجیتال آگاه شوید.

منبع :

https://wallex.ir/blog/what-is-the-future-of-bitcoin/

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها