رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 590171

حقایقی جالب و خواندنی در مورد فکس

ساعت24-سرویس‌های فکس آنلاین از آنجایی که امنیتشان با تکنولوژی رمزگذاری شده فراهم می‌شود هنگام ارسال، دریافت و ذخیره فکس دیگر نیازی به نگرانی نخواهید داشت.

خبر
html>

تکنولوژی در چند دهه اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته و مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده است. زمانی‌که برای اولین بار دستگاه فکس اختراع شد منجر به ارسال سریع اطلاعات به ویژه برای کسب و کارها گردید. جالب است که بدانید از دستگاه فکس همچنان به عنوان یک روش بسیار سریع برای انتقال اطلاعات برای فواصل طولانی استفاده می‌شود. در مقاله امروز قصد داریم با هم در مورد چگونگی تغییر صنعت فکس در چند سال اخیر صحبت کنیم. به عنوان مثال آیا می‌دانستید در سال ۱۹۸۲ دستگاه فکس ۶ دقیقه‌ای ۲۰ هزا دلار قیمت داشت؟! برای دانستن حقایق بیشتر در مورد فکس با ما در ادامه همراه شوید.

اولین دستگاه فکس به ۱۸۰ سال پیش برمی‌گردد

مخترع اسکاتلندی به نام الکساندر بین (Alexander Bain) در سال ۱۸۴۳ اولین فکس خود را ارسال کرد. او فکس را از طریق سیم تلگرام برای همکار خود در انگلستان فرستاد. این اتفاق نشانگر آغاز عصر جدیدی برای قراری ارتباط در دنیای مدرن بود که به صورت الکترونیکی با استفاده از خطوط تلفن رخ داد.

حقایقی جالب و خواندنی در مورد فکس
الکساندر بین مخترع دستگاه فکس

شرکت زیراکس دستگاه فکس مدرن امروزی را ساخت

شرکت AT&T در اوایل دهه ۱۹۰۰ با ارسال یک عکس توانست فناوری فکس را با استفاده از سیم توسعه دهد. بعد از این اتفاق شرکت رادیویی آمریکا (RCA) توانست با موفقیت به صورت بی‌سیم در سرتاسر اقیانوس اطلس فکس ارسال کند. سال‌ها بعد اولین فکس تجاری مدرن توسط شرکت زیراکس تولید و ساخته شد.

اولین فکس رنگی ۸۰ سال پیش ارسال شد

دانشمند آمریکایی به نام هربرت‌ای ایوس (Herbert E. Ives) در سال ۱۹۴۲ توانست اولین فکس رنگی را در جهان ارسال کند. این دانشمند دستاوردهای زیادی از جمله ارسال فکس رنگی در دنیا داشت که به خاطر آن به شهرت رسید. اختراع فکس رنگی توسط او در نهایت توانست به ساخت اولیه برنامه‌های تلویزیونی منجر شود. می‌توان گفت که به خاطر این دانسمند آمریکایی ما امروز تلویزیون‌های رنگی داریم.

حقایقی جالب و خواندنی در مورد فکس
تصویری از Herbert E. Ives مخترع فکس رنگی

فکس یکی از قدیمی‌ترین روش‌های ارتباط الکترونیکی است

فکس یکی از قدیمی‌ترین روش‌های ارتباط الکترونیکی بوده که امروزه همچنان مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. بسیاری از کسب و کارها به فکس تکیه کرده‌اند چراکه یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین روش‌های ارسال و دریافت فایل‌های حاوی اطلاعات حساس است.

کشور ژاپن اولین پذیرنده دستگاه فکس است

ژاپن یکی از اولین کشورهای پذیرنده دستگاه فکس در دوران اوج اقتصادی در دهه ۱۹۸۰ بود. دستگاه فکس بیش از ماشین‌های ظرف‌شویی خودکار مورد استقابل قرار گرفته و به جزء اصلی از هر خانواده تبدیل شد. این کشور روی تولیدتان جهانی فکس تسلط پیدا کرده و توانست ۹۰ درصد از میلیون‌ها دستگاه فکس را تولید کنید.

فکس سه بعدی در اوایل قرن بیست و یکم رواج پیدا کرد

در اوایل قرن بیست و یکم دستگاه فکس سه بعدی توانست داده‌های سه بعدی را اسکن و ارسال کند. این پروژه تحت عنوان پروژه میکل آنژ نام گرفت که تصاویر سه بعدی از آثار میکل آنژ را به همراه سایر آثار هنری تاریخی را توانست اسکن کند.

در اوایل قرن بیست و یکم اینترنت جایگزین دستگاه فکس شد

با پیشرفت تکنولوژی هر اختراع در نهایت با یک اختراع پیشرفته‌تر، بهتر و ایمن‌تر جایگزین می‌شود. دهه اول قرن بیست و یک شاهد افزایش تصاعدی در عملکردهای مرتبط با اینترنت بودیم که مهم‌ترین آن‌ها جایگزینی دستگاه فکس معمولی بود. ارتباط با فکس به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرد چرا که ارتباطات اینترنتی جاگزین شده بودند.

iFax توانست اولین فکس از طریق موبایل را در اپ استور راه‌اندازی کند

iFax در سال ۲۰۰۸ یکی از پیشگامان فکس آنلاین بود و اولین اپلیکیشن خود را برای کاربران موبایل راه‌اندازی کرد. کاربران دستگاه‌های اپل حالا می‌توانند با اسکن اسناد و تصویر با یک اپ گوشی به ارسال و دریافت فکس بپردازند. از آن زمان تا به حال ارسال فکس با تغییرات زیادی مواجه شده است.

ارسال فکس همچنان از ارسال ایمیل ایمن‌تر است

از فکس اغلب اوقات به عنوان یک روش امن ارتباطی یاد می‌شود، زیرا هک کردن دستگاه‌های فکس بسیار سخت‌تر از هک کردن یک حساب ایمیل است. همچنین به خاطر احتمال پایینی که فکس در گم کردن پیام‌ها و یا مسدود شدن آن توسط فیلترهای اسپم دارد بسیار قابل اطمینان‌تر است.

با استفاده از خدمات فکس آنلاین می‌توانید در زمان کم و با هزینه کمتر در هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشته باشید

استفاده از اپلیکیشن فکس به این معناست که شما کاغذ هدر نخواهید داد. شما می‌توانید فکس را از هرجایی به صورت الکترونیکی ارسال و دریافت کرده و همین امر باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان و هزینه خواهد شد. اگرچه که دستگاه‌های فکس همچنان در بازار موجود هستند، اما هزینه استفاده از تجهیزات فکس شخصی قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار خواهد داشت؛ این درحالیست که دستگاه‌های فکس با کیفیت مناسب دفتر تا ۵۰۰ دلار و بیشتر نیز برایتان هزینه‌بر است.

با فکس آنلاین اسناد خود را مرتب نگه دارید

با استفاده از اپلیکیشن‌‍های فکس شما می‌توانید به راحتی تمامی مدارک و فگس‌های ارسالی و دریافتی را در یک محیط ذخیره کرده تا هر زمان که به آن‌ها نیاز داشتید به سرعت بتوانید به این فایل‌ها دسترسی پیدا کنید. اکثر سرویس‌های فکس آنلاین از فضای ذخیره‌سازی ابری پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل هم به کاربران خود این امکان را می‌دهند تا بدون هیچ دغدغه تمامی این اطلاعات را در فضای ابری ذخیره‌سازی کنند.

ارسال فکس از طریق مغزه‌ها همچنان امکان‌پذیر است

اگر به استفاده از فکس برای یک بار نیاز دارید می‌توانید به مراکز فروشی که اطراف منزلتان وجود دارد و در زمینه خدمات فکس فعالیت می‌کند بروید. میانگین ارسال خدمات فکس محلی هزینه بسیار پایینی دارد. اما باید توجه داشته باشید که در صورت ارسال یک مدرک بین‌المللی این هزینه افزایش پیدا خواهد کرد.

صنعت مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا همچنان به فکس تکیه می‌کند

ارسال اطلاعات سلامت بیمار (PHI) یکی از بخش‌های مهم وظایف اکثر متخصصین و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی است. مدیریت این فایل‌های PHI بسیار حائز اهمیت است، زیرا همه باید از مقررات HIPAA در این حوزه پیروی کنند. به همین دلیل هم برای اشتراک‌گذاری و یا ارسال PHI همچنان فکس ترجیح داده می‌شود.

با سیستم پخش فکس می‌توانید همزمان برای چندین گیرنده فکس ارسال کنید

شما می‌توانید به کمک یک دستگاه فکس اسناد را برای چندین گیرنده به صورت همزمان ارسال کنید. این امکان برای سرویس‌های فکس آنلاین نیز وجود دارد و شما می‌توانید یک فکس تکی را برای چندین گیرنده از طریق کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود ارسال کنید.

فکس آنلاین نیازی به استفاده از خط تلفن نخواهد داشت

غالب سرویس‌های فکس آنلاین به کاربران خود یک شماره فکس اختصاصی روی حساب‌هایشان می‌دهد. این روش بسیار راحت‌تر از استفاده از روش‌های سنتی برای ارسال فکس است، زیرا دیگر به نصب خط تلفن نیازی نخواهید دشت.

حقایقی جالب و خواندنی در مورد فکس

مردم در ایالات متحده آمریکا بیش از ۴ ساعت از را صرف استفاده از گوشی‌هایشان می‌کنند

طبق آمار موجود گفته می‌شود که میانگین استفاده از گوشی موبایل به صورت روزانه و به غیر از صحبت کردن در طول سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است. حالا در سال ۲۰۲۱ میانگین ساعات استفاده از موبایل به ۴ ساعت و ۲۳ دقیقه رسیده و پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا سال ۲۰۲۳ به ۴ ساعت و ۳۵ دقیقه نیز برسد.

فکس مبنی بر فضای ابری رشد خود را ادامه خواهد داد

بازار جهانی برای خدمات فکس به دلیل افزایش سیستم‌های ارتباطی و همکاری‌های مبتنی بر فضای ابری در حال افزایش و رو به رشد است. استفاده زا فکس در مشاغل بزرگ در سرتاسر مناطق مختلف ایالات متحده آمریکا افزایش چشم‌گیری داشته است. صنعت سرویس‌های فکس North American پردرآمدترین صنعت بوده که در سال ۲۰۲۱ توانست ۴۹.۷۰ درصد از درآمد را به خود اختصاص دهد.

فکس آنلاین ردیابی جابه‌جایی‌ها را بهبود بخشیده است

فکس آنلاین بر پایه فضای ابری توانسته به کاربران خود این امکان را بدهد تا یک نسخه کپی شده دیجیتالی از فکس‌های خود را در حساب‌های ذخیره‌سازی آنلاین خود نگه دارند. آن‌ها همچنین رسیدهای تحویل را ارسال می‌کنند تا شما بتوانید هر فکس خود را ردیابی کنید. به طور کل می‌توان گفت که فکس آنلاین روند کار را برای تمامی کسب و کارها نسب به شیوه قدیمی و سنتی آسان‌تر کرده است.

راه‌اندازی فکس آنلاین روی گوشی بسیار ساده است

استفاده از اپلیکیشن فکس روی موبایل بسیار ساده بوده و شما تنها به یک کامپیوتر یا موبایل به همراه اینترنت نیاز خواهید داشت. کاربران می‌توانند اپلیکیشن فکس را نصب کرده و از آن برای ارسال و دریافت فکس استفاده کنند.

استفاده از برنامه‌های فکس به کاربران این اجازه را می‌دهد تا اسناد خود را به صورت الکترونیکی امضا کنند

ویژگی امضای الکترونیکی موجود در برنامه‌های فکس به کاربران این امکان را می‌دهد تا فکس‌های خود را از طریق گوشی موبایل و یا دستگاه‌های دیگر امضا کرده و سپس آن‌ها را فکس کنند. با این قابلیت دیگر نیاز نیست برای امضای سند آن‌ها را چاپ کنید.

به کمک اپلیکیشن‌های فکس می‌توانی به سرعت فکس‌ها را ارسال و دریافت کنید

در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی که در حوزه فکس فعالیت می‌کنند بسیار زیاد هستند و شما می‌توانید از آن‌ها برای ارسال و دریافت فکس با سرعت زیاد استفاده کنید.

فکس از بین نرفته است

ارزش بازار خدمات فکس در سرتاسر جهان در سال ۲۰۲۱ به مقدار ۲.۹۲ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار ارزش تا سال ۲۰۲۷ با نرخ رشد سالیانه ۱۱.۰۳ درصد به ۵.۴۷ میلیارد نیز برسد. تکنولوژی‌های نو ظهور نظیر اینترنت ۵G، Internet of Things و کامپیوترهای ابری به رشد بازار فکس کمک زیادی خواهند کرد.

حقایقی جالب و خواندنی در مورد فکس

فکس در سال ۲۰۲۲ از ماشین‌های فکس سنتی به اپلیکیشن‌های فکس موبایل رسیده است

در حال حاضر سرویس‌های فکس آنلاین یا ابری به قدری قابلیت مختلف و کاربردی برای کاربران فراهم کرده است که دیگر استفاده از روش سنتی خیلی به صرفه به نظر نمی‌رسد. این سرویس‌ها مقرون به صرفه هستند چراکه می‌توانید بدون نیاز به دستگاه‌های فکس، بدون نیاز به کاغذ، جوهر یا تونر هر اسناد و مدارکی که می‌خواهید را برای گیرنده مورد نظر خود ارسال کنید. علاوه‌براین به خط تلفن نیز نیازی نخواهید داشت.

سرویس‌های فکس آنلاین از آنجایی که امنیتشان با تکنولوژی رمزگذاری شده فراهم می‌شود هنگام ارسال، دریافت و ذخیره فکس دیگر نیازی به نگرانی نخواهید داشت.

منبع: دیجی رو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها