رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595792

تاکید بارزانی و الکاظمی بر گفتگو برای برون‌رفت از انسداد سیاسی

ساعت24-رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و نخست وزیر این کشور امروز (دوشنبه) بر اهمیت گفتگو برای خروج از انسداد سیاسی کشورشان تاکید کردند.

html>

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور در شهر اربیل با هم دیدار کردند.

دو طرف در این دیدار پیرامون وضعیت کلی سیاسی کشور و اهمیت انجام گفت‌وگوی ملی بین تمامی گروه‌های سیاسی جهت خروج از بن‌بست سیاسی که بر اوضاع عمومی تأثیر می‌گذارد و مانع ارائه خدمات به شهروندان شده و تهدیدی برای بی‌ثباتی است، بحث و گفتگو کردند.

همچنین در این دیدار بر نقش فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در دستیابی به تفاهم، کاهش تنش، پرهیز از اقدامات تحریک آمیز و اهمیت تکیه بر گفتمان ملی مسئولانه برای عراقی دموکراتیک و فدرال تاکید شد که در آن قانون اساسی و قانون بالاتر از همه است.

از دیگر محورهای این دیدار چالش‌های مختلف امنیتی و اهمیت ادامه هماهنگی مشترک بین بغداد و اربیل برای رسیدگی به پرونده‌های متعددی بود که مهمترین آنها مبارزه با تروریسم و حملات مکرر به مناطق عراق است و اینکه عراق نباید نقطه آغاز حمله به کشورهای همسایه یا مکانی برای تهدید باشد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها