رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599737

کاخ سفید: آنکارا حق دفاع از خود در مقابل تروریست‌ها را دارد

ساعت24-هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به طرح ترکیه برای عملیات نظامی در شمال سوریه گفت که آنکارا حق دفاع از خود در مقابل تروریست‌ها را دارد.

به گزارش فارس، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به طرح ترکیه برای اعزام نیروی زمینی به شمال سوریه برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کُرد شمال سوریه تصریح کرد که ترکیه در مرز خود با سوریه با تهدید تروریستی مواجه است و حق دفاع از خود را دارد.

بنا بر گزارش روزنامه «الحریت»، کربی در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: « ترکیه همچنان از تهدید تروریستی به خصوص در بخش جنوبی خود رنج می برد و آن‌ها قطعاً حق دفاع از خود را دارند».

وی در ادامه در خصوص عملیات‌های فرامرزی ابراز نگرانی کرد و گفت که این عملیات‌ می‌تواند بر مقابله گروه «پ ک ک/ی پ گ» با داعش تأثیر منفی بگذارد. ترکیه گروه «پ ک ک/ی پ گ» را یک گروه تروریستی می‌داند.

کربی در ادامه در این خصوص توضیح داد که عملیات زمینی ترکیه در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کرد «احتمالاً واکنش شرکای "نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF)" را به همراه خواهد داشت و این توانایی آ«‌ها برای مقابله با داعش را محدود خواهد کرد».

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرده است که آنکارا در تاریخ 20 نوامبر (30 آبان ماه)، عملیات نظامی هوایی را تحت عنوان «پنجه-شمشیر» بر فراز مناطق شمالی سوریه و عراق علیه شبه‌نظامیان کرد انجام داد و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که عملیات پنجه-شمشیر با حمله زمینی ادامه پیدا کند.

وی در حین پرواز از قطر به ترکیه در تاریخ 20 نوامبر به خبرنگاران گفت: « چه تعداد از نیروهای زمینی ما باید در این‌جا حضور داشته باشند، یگان‌های مربوطه ما، وزارت دفاع ما و ستاد کل ما با هم تصمیم می‌گیرند. ما قطعاً رایزنی‌ها را انجام می‌دهیم و سپس مطابق با آن گام برمی‌داریم».

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه نیروی زمینی ترکیه شامل تانک‌ها و پیاده نظام به زودی وارد شمال سوریه می‌شوند، گفته بود عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان کُرد را تشدید می‌کنند.

پیش از آن، روسیه در واکنش به اظهارات اردوغان، خواستار «خویشتنداری» ترکیه شده بود و در خصوص «ثبات‌زدایی» سوریه هشدار داده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها