رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 599851

اصلاح طلب های بی فایده

ساعت 24 - قدرت طلب های افراطی در یک جناح سیاسی از اوایل دهه ۱۳۷۰ با استفاده از فضایی که دراختیار داشتند و به ویژه با بهره برداری از قدرت صدا و سیمایی که به طور انحصاری از آنها حمایت می کرد برنامه تخریب جناح رقیب را در دستور کار قراردادند.این جناح سیاسی البته از دشمنی غیر قابل باور چپ های آن دوره با اکبر هاشمی رفسنجانی نیز کمال استفاده را برده و از آنها برای تخریب هاشمی رفسنجانی ونیز سیاسیونی که با او سازگار بودندنیز استفاده کردند .

اصلا
dir="RTL" style="text-align:right">نتیجه این شد که اول حزب کارگزاران سازندگی و اکبر هاشمی رفسنجانی قربانی شدند و پس از بی قدرت شدن رییس مجمع تشخیص مصلحت که دیگر حتی به نماز جمعه راه نیافت و نیز بی قدرت شد.در همان دوره با همراهی نسبی اصلاح طلب های دوم خردادی و جناح تازه نام نهاده شده اصولگرایان تخریب و حذف اصلاح طلب ها را به شکل های گوناگون و با همه نیرو در دستور کار قراردادند. لکه دارکردن حیثیت سید محمد خاتمی و به زندان انداختن دهها اصلاح طلب پس از ماجرای انتخابات ۱۳۸۸ اوج تخریب این گروه بود.افراطیون تندرو تا جایی پیش رفتند که از خانواده کسانی که نظام آنها را پایه های انقلاب اسلامی معرفی کرده بود نیز گذشتند. خانواده افرادی مثل اکبر هاشمی رفسنجانی ، مرتضی مطهری ، سید محمد حسینی بهشتی ، ونیز خانواده بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در مسیر حذف و تخریب قرارگرفتند و در دهه ۱۳۹۰ اندک نفوذ خود را نیز ازدست دادندو از همه نهادهای قدرت سیاسی بیرون راتده شدند.تخریب روزانه دولت حسن روحانی در هشت سال از ۱۳۹۲ تا نیمه اول ۱۴۰۰ وادامه آن در یک سال تازه سپری شده و همه اعضای کابینه او ونیز ادامه تخریب سیاسی اصلاح طلبانی که هنوز می خواستند هر جور شده سهمی از قدرت رات به دست آورند به اندازه ای شدید بود که برخی از خوش بین های هوادار اصولگرایان باورکردند حسن روحانی و وزارت خارجه او از سوی انگلستان ماموریت فعالیت دارند.

الان شرایط گونه ای است که با حذف و بی آبرو شدن اصلاح طلب ها ، افرادی که زیر ۲۵ سال سن دارند و به ویژه دهه هشتادی ها حتی اصلاح طلب ها را نمی شناسند.در چنین وضعیتی است که برخی از سیاستمدارانی که باهمه قدرت در آزار دادن اصلاح طلب ها مشارکت داشتند با ادامه نا آرامی ها می خواهند اصلاح طلب ها به کمک بیایند. برخی اطلاعات منتشر شده نشان می دهد دیداری با دبیر شورای امنیت ملی با شماری از اصلاح طلب ها اتفاق افتاده است. روزنامه های دوقلوی هم میهن ونیز سازندگی و البته با فاصله ای اندک دو روزنامه سیاسی شرق و اعتماد نرمش هایی نشان داده ونیز حسین مرعشی با فریاد بلند از کردها می خواهد میانجیگری آنها را بپذیرند.اما کارشناسان باوردارند میانجیگری این جناح سیاسی به دلایل گوناگون دست کم در این فضای به شدت تیره و داغ به جایی نمی رسد.

مهمترین دلیل این است که معترضان جوان اصلاح طلب ها را نمی شناسند و اگر بخواهند آنها را شناسایی کنند می خوانند آنها رفاه زده ، بی همت ، پول پرست ؛ رانت خوار ، بی عرضه و ازنظر اندیشه و عمل غرب گرا هستند.چهره تخریب شده اصلاح طلب ها نوری در دل معترضان نمی تاباند. دلیل بعدی این است که در میان افراطیون اصلاح طلب هنوز نیروهای پرقدرتی وجود دارند که حتی به خاتمی که محافظه کارترین اصلاح طلب هست نیز باور ندارند. دلیل سوم این است که نهاد قدرت درایران اگر می خواست به آموزه های اصلاح طلب ها و ساختاری که آنها می خواهند تن دهد که آنها را بیرون نمی کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها