رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 611306

ماهیت پیش نویس برنامه هفتم را مردم نفهمیدند

ساعت 24 - آیا در تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه از صاحب‌نظران و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تجربه و دیدگاه‌های خود را در میان بگذارند؟ اگر چنین بوده و به‌ طور مثال از اعضای اتاق‌های بازرگانی و دیگر تشکل‌های تخصصی خواسته شده در تهیه برنامه هفتم به تهیه‌کنندگان یاری برسانند به‌طور خلاصه نام و نشان و دیدگاه‌های آنها را به اطلاع افکار عمومی برسد.

برنامه
dir="RTL" style="text-align:right">سازمان برنامه وبودجه می تواند این اقدام را در دستورکار قراردهد. شهروندان باید بدانند آش برنامه هفتم دست پخت کدام آشپز یا آشپزهای حکومتی است. اگر تا امروز چنین کاری نشده و اقتصاددانان ، سیاسیون و نیز فعالان اقتصادی دراین کار مشارکت نداشته اند آیا با ارسال پیش نویس به مجلس از این کار منع شده اند؟ چرا دولت شتاب دارد زودتر این پیش‌نویس را به مجلس بدهد؟واقعیت این است که برنامه‌های توسعه برای رفاه بیشتر و افزایش رضایت‌مندی شهروندان تهیه می‌شود. اگر چنین است چرا ماهیت برنامه هفتم و کارهایی که قرار است برای شهروندان انجام شود و تغییراتی که قرار است این برنامه در کسب‌وکار و معیشت آنها فراهم کند به شکل شفاف و مشروح با شهروندان درمیان گذاشته نمی شود. چرا این لایحه وماهیت آن را با مردم درمیان نمی گذارند .آیا بهتر نیست مردم از ماهیت برنامه‌های پیش‌بینی شده آگاه شوند؟

به نظر می رسد درجه بی‌تفاوتی به مسائل اساسی کشور از جمله برنامه هفتم در جامعه روشنفکری و متخصصان و اقتصاددانان و فعالان بخش خصوصی روندی فزاینده دارد و ادامه‌دار خواهد بود؟چیزی که دیدیم این بود کهنه دولت ، نه بخش خصوصی ، نه روشنفکران ونیز نه رسانه ها حوصله ندارند و نمی‌خواهند به خاطر برنامه ای که معلوم نیست درکجا پخته شده خود را به زحمت بیندازند وانگار می دانند هیچ فایده‌ای هم نصیب کشور نمی‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها