رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 633336

طعنه سنگین نماینده مجلس به وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت در عراق، افغانستان و پاکستان /چه کسانی از فروش فیلترشکن سود می برند؟

ساعت 24- نماینده بناب در خصوص فروش فیلترشکن‌ها، گفت: یکی از سوالات محوری ما فیلترشکن‌ها خواهد بود که دست چه کسانی است و چه کسانی از فروش آن سود می‌برند که باید برای همه شفاف شود.

محمد باقری بنابی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با فروش فیلترشکن‌ها عملا به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند، گفت: پلتفرم‌های خارجی را در حالی فیلتر کردند که عملا ۹۰ درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند و مشخص است چه کسانی از این فیلتر کردن سود می‌برند بنابراین مردم هم باید بدانند سود فروش فیلترشکن‌ها به جیب چه کسانی می‌رود.

محمد باقری بنابی اظهار داشت: در ایران اسلامی برای اینکه زیرساخت‌های فرهنگی را درست نکردیم، جریانی به دنبال کنترل اینترنت و سرعت آن است. این جریان درحال حاضر در دولت و مجلس حضور دارد و به خاطر اینکه بتوانند مثلا مردم را دیندار نگه دارند، این محدودیت ها را اعمال می‌کنند.

خبرهای مرتبط افشاگری نماینده تندرو مجلس درباره مشاوران قالیباف و اعمال نفوذ کارکنان مرکز پژوهش‌ها در تصویب طرح ها و لوایح نظر پدیده انتخابات قم درباره لایحه عفاف و حجاب و فیلترینگ/چرا کاسه داغ‌تر از آش شویم؟/اصرار می‌کنم که اصولگرا نیستم برادر همسر رهبر انقلاب: تاکید کردم تلگرام را از نفس بیندازید تا بیاید بگوید چشم! /گفتم اگر اینستاگرام را می‌بندید، درست ببندید وی ادامه داد: ما به وزیر ارتباطات تذکر داده و تذکر خواهیم داد خصوصا در مجلس دوازدهم اولین سوال ما از وزیر ارتباطات در خصوص برنامه‌هایش برای سرعت اینترنت کشور خواهد بود. چراکه وضعیت اینترنت در کشورهایی مثل عراق، افغانستان و پاکستان به مراتب از ما بهتر است.

نماینده بناب در خصوص فروش فیلترشکن‌ها، گفت: یکی از سوالات محوری ما فیلترشکن‌ها خواهد بود که دست چه کسانی است و چه کسانی از فروش آن سود می‌برند که باید برای همه شفاف شود. پلتفرم‌های خارجی را در حالی فیلتر کردند که عملا ۹۰ درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند و مشخص است چه کسانی از این فیلتر کردن سود می‌برند؛ بنابراین مردم هم باید بدانند این سود به جیب چه کسانی می‌رود.

وی تصریح کرد: ما با فیلترینگ عملا به مردم اعلام کردیم که می‌توانند خلاف کنند و به آن‌ها یاد دادیم که علاوه بر فضای مجازی، در جاهای دیگر هم می‌توانید خلاف کنید.

باقری بنابی در خصوص تاسیس دفاتر و مراکز پلتفرم‌های خارجی در داخل کشور اظهار داشت: با توجه به تحریم ها امکان انجام دادن این کار وجود ندارد و هیچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد و باید تجدید نظری در سیاست ها اعمال شود.

شفقتا 

خبر آنلاین 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها