رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 340443

طرز تهیه ی کوفته هویج | نحوه تهیه کوفته کرمانشاهی

کوفته هویج یکی از غذاهای بومی ایرانی است که با توجه به اینکه دستور پخت ساده ای دارد می تواند تهیه آن برای شما آسان باشد در ادامه با این غذای لذیذ ما را دنبال کنید.

کوفته هویج
html>

از آن جایی که کوفته یکی از غذاهای مورد علاقه ی ایرانیان است، به همین خاطر تنوع زیادی هم دارد .

کوفته هویج که که کوفته ی کرمانشاهی هم نام دارد یکی از لذیذ ترین کوفته های ایرانی است که اتفاقا پخت ان هم اسان است که ما در این مطب اموزش پخت این غذای خوشمزه را در اختیار شما گذاشته ایم.

کوفته ی هویج را می توانید در وعده های شام و ناهار استفاده کنید هم چنین در ماه رمضان می توانید به عنوان افطاری نوش جان کنید و از طعم خوب این غذا لذت ببرید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه هویج پلو

طرز تهیه کوفته هویج:

مواد لازم جهت تهیه ی کوفته هویج:

گوشت چرخ کرده: 350 گرم

هویج فرنگی: 200 گرم

آرد نخود چی: سه قاشق سوپ خوری

تخم مرغ : یک عدد

پیاز رنده شده که ابش هم گرفته شده باشد: یک عدد

زعفران دم کرده: یک قاشق سوپ خوری

زرد چوبه : به میزان لازم

ادویه و نمک : به میزان لازم

جعفری یا سبزیجاتی که معطر باشند و خرد شده هستند: یک چهارم پیمانه

آب لیمو: به میزان لازم

رب گوجه فرنگی: به میزان لازم

پیاز نگینی خرد شده: یک عدد

شکر: به میزان لازم و دلخواهتان (میزانی که میخواهید که غذایتان شیرین باشد)

طرز تهیه کوفته کرمانشاهی : یا همان کوفته هویج:

ابتدا گوشت چرخ کرده و هویج را که رنده کرده ایم را داخل ظرفی میریزیم.پیاز را که رنده کردیم به مواد اضافه می کنیم، سبزیجاتی که خرد کرده ایم، نمک و فلفل و یک عدد تخم مرغ و دو قاشق آرد سوخاری را داخل ظرفمان میریزیم.مواد را کاملا با هم مخلوط میکنیم و تا وقتی که حالت چسبندگی پیدا کنند ورز میدهیم.حالا مواد را به کوفته هایی اندازه ی نارنگی درست می کنیم.برای خوشمزه تر شدن غذا میتوانید وسط کوفته گردو و کشمش و پیاز سرخ شده بریزید.

ماهیتابه را روی شعله قرار دهید و روغن مایع را داخل ان بریزید و صبر کنید تا کمی داغ شود.حالا کوفته هارا داخل ماهیتابه قرار دهید و صبر کنید تا اطراف آن کالا سرخ شود دقت کنید که کوفته ها نباید روی شعله ی زیاد قرار بگیرند.حالا به سراغ درست کردن سس کوفته میرویم.پیاز نگینی خرد شده را داخل ماهیتابه ی دیگری بریزید و تفت دهید .حالا رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه میکنیم و بار دیگر تفت می دهیم.نمک ، زرد چوبه و ادویه هایی که میخواهید را به سس اضافه می کنیم و مقداری اب داخل ماهیتابه می ریزیم و صبر می کنیم تا سس به جوش بیاید.

حالا کوفته های سرخ شده را درون ماهیتابه سس که جوش امده قرار می دهیم و حرارت زیر ماهیتابه را کم می کنیم.در ماهیتابه را نیمه باز می گذاریم و حدود یک ساعت صبر می کنیم تا سس کوفته غلیظ شود.حالا کوفته های شما اماده ی سرو میباشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ترشی هویج

کوفته کرمانشهاهی

کوفته ها را به ارامی داخل ظرفی بگذارید و با سس تزئین کنید و نوش جان کنید.

همچنین می توانید کوفته ی هویج را بدون گوشت چرخ کرده و با مرغ به جای گوشت چرخ کرده تهیه کنید .

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کتلت مرغ

اما اگر از مرغ می خواهید استفاده کنید، مرغ هارا باید مثل گوشت چرخ کنید و بقیه مراحل آماده کردن آن مثل مراحل بالا می باشد.

کوفته هویج

طرز تهیه شامی هویج ، غذای محلی اصفهانی ها

مواد لازم:
گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم
هویج رنده شده: ۲۵۰ گرم
تخم مرغ: ۳ عدد
سرکه: یک دوم پیمانه
پیاز رنده شده: ۱ عدد متوسط
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی: ۳ قاشق غذاخوری ( آرد نخودچی خانگی بهتر است نخودچی را خودتان تهیه نموده و آسیاب نمایید )
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه ی کوفته هویج | نحوه تهیه کوفته کرمانشاهی

طرز تهیه شامی هویج :
برای تهیه شامی هویج در ابتدا کاسه مناسبی را بردارید پیاز را در آن رنده نمایید بعد هویج را رنده نموده و با پیاز مخلوط نمایید حالا گوشت پرخ کرده را بیافزایید و ورز دهید حالا ادویه ها یعنی زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را بریزید و مخلوط نمایید در این مرحله آرد نخودچی که سه قاشق بود را قاشق قاشق بریزید و با دست ورز دهید بعد تخم رمرغ را دانه دانه بیافزایید و ورز دهید اگر دیدید مواد شل است تخم مرغ سوم را هم بریزید .مواد را به خوبی با کمک دست ترکیب نمایید.اگر دوست داشتید سیب زمینی را هم در مواد رنده کنید تا شامی به کتلت تغییر نماید.
در اینجا به سراغ سرخ نمودن کوفته ها می رویم تابه مناسبی را بردارید و در آن روغن بریزید مقدار روغن زیاد باشد بهتر است چرا که روغن کم جذب خود شامی می گردد اگر روغن زیاد باشد و شعله هم زیاد باشد روغن کمتر به خورد شامی می رود حتما روغن به خوبی داغ گردد تا شامی به تابه نچسبد
از مواد شامی کمی بردارید و در کف دست صاف نموده و در وسط آن سوراخی در آورید و داخل روغن می اندازیم تا سرخ گردد وقتی یک سمت شامی به خوبی سرخ گردد به آسانی با کمک قاشق برمی گردد و سمت دیگر سرخ می شود.
بعد از سرخ شدن شامی ها آنها را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج گرددد
حالا به تهیه سس می پردازیم برای این کار تابه مناسبی را بردارید و روغن در آن بریزید وقتی به خوبی داغ گردید رب را در آن تفت دهید وقتی کمی سرخ شد شکر را در آن ریخته و هم بزنید تا شکر آب شود کمی بعد سرکه را بریزید حالا سس آماده است در نوع سنتی شامی هویج اصفهان به مواد سس یک قاشق چای‌خوری رب انار و یک قاشق غذاخوری پیاز داغ هم اضافه می گردد.
برای سرو غذا دو روش پیش روی شماست می توانید هنگامی که سس آماده شد به شامی اضافه نموده و روی گاز قرار دهید تا به جوش بیاید و به خورد شامی ها برود یا روش دیگر این است که شامی ها را در ظرف سرو بریزید و سس را که آماده نمودید روی آنها رخته یا در کنار شامی ها سرو گردد که در مهمانی ها این روش زیباتر است.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک هویج
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها