رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 387642

تامین و ساخت ۶۳۰ واگن برای مترو تهران توسط کنسرسیوم ایرانی- چینی

ساعت 24-سخنگوی وزارت کشور با اشاره به تصویب درخواست وزارت کشور برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) جهت تامین ۶۳۰ واگن مترو تهران در جلسه روز گذشته شورای اقتصاد، اظهارکرد: این قرارداد فاز اول از طرح تامین ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو برای ۹ کلان شهر کشور تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، قم، کرج، اهواز و کرمانشاه است.

سید سلمان سامانی افزود: فرآیند انتخاب پیمانکار تامین و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن از طریق مناقصه بین المللی بوده که توسط سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور انجام شده است، در فراخوان مناقصه ۱۲ شرکت خارجی واگن سازی و ۵ شرکت ایرانی واگن ساز حضور یافتند که در نهایت کنسرسیوم ایرانی - چینی برنده مناقصه شده است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه ۵۷۴ دستگاه از این واگن‌ها داخل کشور و توسط شرکت واگن سازی تهران ساخته و تست خواهد شد،گفت: با شروع تولید در ایران به طور متوسط هر ماه ٢١ دستگاه واگن تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این پروژه برای نخستین بار سیستم‌های حیاتی واگن مترویی مانند سیستم رانش، بدنه آلومینیومی و بوژی در داخل کشور و به کمک سازندگان معتبر بین المللی ساخته خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه میزان ساخت داخل واگن مترویی این پروژه به ۵۶ درصد خواهد رسید، گفت: با توجه به ابعاد این پروژه پیش‌بینی می‌شود ۱۸۶۰ نفر شغل مستقیم و ٢٥٠٠ شغل به صورت غیرمستقیم در زمینه‌های ساخت و بهره برداری ایجاد شود.

به گزارش سایت وزارت کشور سامانی با اشاره به آماری از کمک‌های دولت تدبیر و امید به متروی تهران گفت: بر اساس گزارش واصل شده دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۹۲ تاکنون مبلغ ۶۵۲۵ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی و ٤٠ هزار میلیارد ریال به صورت اوراق مشارکت به مترو تهران کمک کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها