رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403274

تجلیل از هنرمندی که در عرصه دوبله تاخت و از نفس نیفتاد

ساعت24-مراسم تجیل از عباس نباتی دوبلور پیشکسوت با حضور هنرمندان و همکاران او در عرصه دوبله برگزار شد.

style="text-align:justify">عباس نباتی در مستند «خاطرات همسایه نیاگارا» از دوبله کارتون‌های به‌یادماندنی «ای‌کیو سان»، «گربه سگ»، «بل و سباستین» و همچنین «دور دنیا در ۸۰ روز» و «باخانمان» یاد می‌کند.

مراسم تجلیل از عباس نباتی هنرمند با سابقه عرصه دوبله عصر امروز ۲۶ آبان با حضور اساتید و صداهای ماندگار اهالی دوبله از جمله منوچهر اسماعیلی، سعید مظفری، ناصر نظامی، حمید منوچهری، علی همت مومی‌وند، جواد پزشکیان، ژیلا سلحشور، شهراد بانکی، بیژن علیمحمدی، حسین خدادبیگی، غلامرضا صادقی، رضا الماسی، آرزو روشناس، فرانک رفیعی، نسرین اسنجانی، ابوالفضل توکلی کارگردان و تهیه‌کننده مستند «خاطرات همسایه نیاگارا» و ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبکه مستند و همچنین دوستداران این هنرمند در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

در این مراسم از مستند «خاطرات همسایه نیاگارا» که درباره زندگی و خاطرات صدای ماندگار دوبله عباس نباتی است رونمایی شد. این مستند قرار است شنبه شب سوم آذر از شبکه مستند سیما پخش شود.

این هنرمند دوبله از همان روز نخست که در استودیو «مولن روژ» در فیلم «مادام کاملیا» سخن گفت، زنده نام علی کسمایی می‌دانست که صدای ناب دیگری را به گنجینه صداهای ماندگار دوبله افزوده است.

او ۶۰ سال تاخت و از نفس نیفتاد

منوچهر اسماعیلی استاد مسلم عرصه دوبله که در مراسم تجلیل از شش دهه فعالیت عباس نباتی پیشکسوت عرصه دوبله حضور یافته بود، در سخنانی با اعتقاد بر اینکه عباس نباتی ۶۰ سال پا به پای ما در عرصه دوبله تاخت و از نفس نیفتاد، اظهار کرد: امیدوارم بقیه وجودش در سال‌های باقی مانده همچنان پرنفس باشد.

او پس از بیان جملاتی کوتاه در وصف عباس نباتی از حضور اندک میهمانان در مراسم گله‌مند شد، اما در عین حال گفت: انتظار می‌رفت عده بیشتری در این جمع ما می‌بودند اما کیفیت جای کمیت را پر کرد. تک‌تک مهره‌های باارزشی که اینجا هستند سالن را مملو از عشق و محبت کرده‌اند.

دوبله در ۶۰ سال گذشته پویا بود

در ادامه این مراسم عباس نباتی در مراسم تجلیل خود در سخنانی ضمن قدردانی از حضور اهالی دوبله و همچنین شبکه مستند به پاس ساخت مستند «خاطرات همسایه نیاگارا» در سخنانی گفت: این پاسداشت می‌تواند بهانه‌ای برای پاسداشت بیشتر همکارانم و همچنین پاسداشت افراد در صنوف دیگر باشند.

او ادامه داد: امیدوارم که جوانان همراه ما که در حال حاضر در کنار ما هستند و همینطور کسانی که در حال تعلیم هستند موفق باشند و بتوانند دوبله را همانگونه که طی ۶۰ سال گذشته پویا بوده است و کیفیت داشته است به سرانجام برسانند. دوبله زمانی لذت‌بخش است که کیفیت داشته باشد و مخاطب را به هیجان بیاورد.

در ادامه این مراسم ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید شبکه مستند سیما در سخنانی کوتاه بیان کرد: شبکه مستند در طول ساخت مستند «خاطرات همسایه نیاگارا» تلاش کرد از تلاش‌های هنری چند دهه فعالیت استاد عباس نباتی تجلیل کند. من در دوره‌ای با تولیدات تلویزیون آشنا شدم که استاد عباس نباتی و آثارش در آنجا می‌درخشید.

بخش دیگری از این مراسم به سخنرانی ابوالفضل توکلی تهیه‌کننده و کارگردان مستند «خاطرات همسایه نیاگارا» اختصاص داشت.

او از تجربه و نحوه ساخت این مستند سخن گفت و اظهار کرد: سال ۹۶ در تماسی تلفنی که با استاد نباتی داشتم و پیشنهاد ساخت مستند را مطرح کردم که ایشان متواضعانه پیشنهاد ما را پذیرفتند و با ما همراهی کردند. صدای ایشان باعث زیبا شدن این مستند از نظر زیبایی‌شناسی شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم از شش دهه فعالیت استاد عباس نباتی در عرصه دوبله با اهدای لوح توسط استاد منوچهر اسماعیلی تجلیل شد. همچنین پوستر مستند «خاطرات همسایه نیاگارا» از سوی شبکه مستند سیما به وی تقدیم شد.

عباس نباتی در لحظه دریافت لوح یادبود از دستان منوچهر اسماعیلی در جملاتی گفت: این لحظه هیجان‌انگیزترین لحظه زندگی من است چرا که سلطان حرفه ما، سلطان بی‌بدیل دوبله ما استاد منوچهر اسماعیلی در کنار من ایستاده‌اند و لوح را تقدیم کردند.

در بخش پایانی این مراسم از مستند «خاطرات همسایه نیاگارا» نیز رونمایی شد و حاضران در این مراسم به تماشای این مستند نشستند.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها