رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433301

اردوغان: اگر نیوزیلند اقدامی نکند، ما تقاص خون مسلمانان را خواهیم گرفت

ساعت 24- رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد اگر دولت نیوزیلند تقاص خون مسلمانانی که در حمله تروریستی اخیر به شهادت رسیدند را نگیرد، ترکیه می‌داند که این کار را چگونه انجام دهد.

اردوغان
style="text-align:justify"> «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با خطاب قرار دادن فردی که روز جمعه دهها نفر از نمازگزاران مسلمان را در دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند به خاک و خون کشید، گفت: «تو 50 نفر از برادران و خواهران ما را شرورانه به قتل رساندی. تو تقاص این کار خود را خواهی پرداخت. اگر نیوزیلند تو را وادار به پرداخت تقاص این جنایت نکند، ما می‌دانیم که چگونه تو را به طریقی مجبور به این کار کنیم.»

اردوغان که در بین هزاران نفر از مردم کشورش سخن می‌گفت، در ادامه خاطرنشان ساخت: «ترکیه اشتباه کرد که 15 سال پیش مجازات اعدام را از قوانین خود کنار گذاشت. نیوزیلند نیز اکنون باید ترتیباتی اتخاذ کند که عامل جنایت اخیر با مجازات اعدام مواجه شود.»

روز جمعه در حمله تروریستی یک فرد مسلح به مسجد النور و مسجدی دیگر در محله لینوود شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند حین اقامه نماز جمعه، دست‌کم 50 نمازگزار جان خود را از دست داده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها